Як не витрачати багато часу на управлінський облік в малому бізнесі
Що таке управлінський облік
Управлінський облік — це система збору інформації і звіти (передусім фінансові), які використовує керівництво компанії, щоб приймати правильні рішення для розвитку бізнесу.
Якщо йдеться про малий бізнес, то чи завжди підприємець має час, щоб правильно його організувати? Які головні завдання повинен вирішувати управлінський облік і як організувати процес так, щоб не витрачати на нього багато дорогоцінного часу?
Як полегшити ведення управлінського обліку
Багато підприємців із задоволенням займаються бізнесом, але вони не готові витрачати багато часу на роботу з цифрами, таблицями, аналітикою та іншу рутину.
Для автоматизації управлінського обліку в малому бізнесі стануть у пригоді програмні рішення, які пропонує компанія НЕТСОФТ. Сьогодні вже тисячі власників зменшують витрати і підвищують прибуток за допомогою програмного забезпечення від цього постачальника, серед якого: BAS Малий бізнес; BAS Комплексне управління підприємством; BAS Управління торгівлею.
Головні завдання управлінського обліку
Часто управлінський облік плутають з бухгалтерським, але бухоблік, який потрібен для звітності, це лише частина управлінського.
Управлінський облік потрібен підприємцю, щоб мати змогу у будь-який час відповісти на запитання: в якому стані знаходиться компанія і як розподілити ресурси, щоб збільшити продажі та знизити витрати?
Припустимо, ви надаєте різні види послуг. На кожен напрямок витрачається певний бюджет, кожен приносить свій дохід. Бухоблік не покаже:
- які сегменти бізнесу прибуткові, а які потрібно закривати;
- які співробітники або філії завдають збитків;
- скільки працівників потрібно звільнити, щоб не збанкрутувати.
А управлінський облік покликаний вирішувати такі задачі.
Важливим завданням управлінського обліку є планування фінансової діяльності. Ви фіксуєте очікувані витрати і доходи та розумієте, скільки грошей і коли можете вивести, інвестувати в інші проекти.
Планування також дозволяє передбачити і запобігти касовому розриву, тобто тимчасовому браку грошей на рахунках.
Управлінський облік також уможливлює контроль дебіторської та кредиторської заборгованості.
Специфіка малого бізнесу
Для отримання даних для прийняття стратегічних рішень у великих компаніях працюють цілі департаменти:
- фінансовий відділ;
- бізнес-аналітики;
- бухгалтерія;
- економісти і т. д.
А як бути малому бізнесу, який має свою специфіку, серед якої: бурхливий і часто неконтрольований розвиток; безсистемне ведення звітності; нестача кадрів, часу і знань в галузі фінансів, законодавства, програмного забезпечення і т. д.?