Як сумчанка подавала заявку на компенсацію за пошкоджене житло: є проблеми
Що робити, якщо у вас пошкоджено або зруйноване житло, а подати заявку через платформу «Дія» ви не можете? Саме в такій ситуації опинилась сумчанка, житло якої пошкодили російські військові. Пам’ятаєте атаку безпілотників 3 липня? Тоді росіяни поцілили в будинок на вул. Петропавлівській, загинули дві людини. Сильно постраждала і квартира журналістки Лариси Воронкової. Зараз місто активно ремонтує квартири, постраждалим сумчанам вже виплачена компенсація з міського бюджету, а от із допомогою від держави, яка виділяється через застосунок «Дія», сталося гальмування. Лариса подала заявку, її зареєстрували в «Дії», як цього і вимагали на платформі, прикріпила акт про пошкодження квартири, оформила цифровий підпис, електронний рахунок для переказу грошей. Залишився останній крок – подати саму заявку. І ось уже місяць вона цього не може зробити. Як тільки заходить у застосунок, той уперто вибиває фразу «Сталася помилка. Спробуйте пізніше». Але ж до цього все було добре! Смартфон у Лариси не самий крутий, йому вже шість років, він справно працює, а от тут ніяк. Декілька разів Лариса, жінка вже немолода, зверталась за допомогою до знайомих і друзів, які добре розбираються в техніці. Пробували зносити «Дію» і встановлювати нову версію, переставляти сімку на інший смартфон, – марно.
Тоді Лариса, як це і сказано в «Порядку надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна», затвердженому Постановою №600 Кабміну, вирішила звернутися за допомогою до міської влади. Адже в Постанові сказано, що заява про надання компенсації подається до Комісії за вибором заявника в електронній формі з використанням мобільного додатка; у паперовій формі – через центр надання адміністративних послуг, орган соцзахисту населення або нотаріуса. Там у день звернення посадова особа заповнює заяву (з переліком документів, які додаються до заяви) засобами порталу «Дія»; роздруковує зареєстровану заяву та забезпечує її підписання отримувачем компенсації; видає заявнику примірник зареєстрованої заяви із зазначенням реєстраційного номера заяви та цифрового коду.
В ЦНАПі Ларисі повідомили, що у них немає таких повноважень і вони нічим не можуть допомогти, в департаменті соцзахисту міста намагалися зробити усе, що можна: переставляли «Дію» на смартфоні Лариси, картку – на інший, більш сучасний телефон вставляли. Але нічого не вийшло, мабуть, стався якийсь технічний збій саме в сторінці жінки на платформі «Дія». Як пояснили в департаменті, прийняти паперову заяву на державну компенсацію ні вони, ні ЦНАП не може, бо їм не надали таких повноважень, подати заявку можна тільки через «Дію»…
Час спливав, ремонт потроху йде і вже недалеко той час, коли будуть потрібні гроші на придбання сантехніки, шпалер, меблів. За допомогою сумчанка звернулась до міськради, а саме до Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за знищені та пошкоджені об’єкти нерухомого майна. Спершу Ларисі порекомендували купити інший смартфон, а потім доручили фахівцю допомогти сумчанці у реєстрації через «Дію», адже іншого виходу не бачать. Перші спроби результату не дали, обіцяли звернутися до технічної підтримки порталу «Дія», можливо, там знайдуть причину, чому сумчанка не може подати заяву. Обіцяли обов’язково вирішити це питання. Можливо, влада знайде фахівця, який буде допомагати сумчанам в цьому процесі, адже далеко не всі володіють навичками роботи в непростій «Дії»…
Ця історія закінчилась для Лариси добре, сусідка на своєму смартфоні встановила «Дію» і потім через посилання «Ощадбанку» зайшла в потрібний розділ, прийшов код і нарешті заяву пані Лариси зареєстрували. Отже не потрібно було купувати смартфон, а просто застосувати інший алгоритм дій, якийсь чомусь не знають ні в ЦНАПі, ні в Департаменті соцзахисту.
Читайте нас також в ТЕЛЕГРАМ
Читайте нас також в ІНСТАГРАМ