“Де застало відключення, там тролейбус і зупинився”. Як живуть Суми під час відключень електрики
Графіки погодинних відключень електрики, що діють цілодобово, в Сумах запровадили з 3 червня. До цього електроенергію вимикали в основному в пікові години, або ж в аварійних ситуаціях. Нині графіки діють за системою +4\ -2.
Частина аптек та магазинів під час відключення електрики вмикають генератори. Підлаштували свою роботу під відключення й у своєму закладі, говорить шеф-кухар одного з сумських ресторанів Дмитро.
“Придбали інвентар, обладнання, яке дозволяє нам працювати, вар’ювати якось наше меню: якісь позиції, страви, ми говоримо що їх немає, а якісь страви ми можемо готувати завдяки генератору. Він забезпечує нам освітлення в залі для наших гостей в вечірній час, в туалетах тощо. Також використовуємо іноді газові балони з газовими плитами. Це приносить деякий дискомфорт, але ми працюємо і радуємо наших гостей”, – каже Дмитро.
Доводиться підлаштовувати свій побут під графіки відключень та складніше це зробити, коли в сім’ї малі діти, говорить сумчанка Ольга Федченко.
“Дуже важко через те, що в нас електродом і приготувати їсти… Ну, я раніше готую, щоб можна було поїсти і вийти на вулицю, щоб не так було складно пережити ці дві години. Ввечері складнувато. Якщо попадає так, що з 20:00 години до 22:00, то вкладаємся о 21:00 спати. Ну, що робити без світла?”, – пояснює Ольга.
“Оскільки ми живемо в 15-поверхівках, у нас електроплити. І коли немає світла, в нас життя закінчується, насправді. Не можна ні розігріти, нічого. І, звичайно ж, у нас ліфти, є літні люди. Ми зараз призвичаюємось до цього графіка, щоб встигнути вийти й погуляти трохи. А так, взагалі – це життя, будемо жити і все одно ми сподіваємось на краще”, – каже сумчанка Любов Руденко.
Під час відключень у місті вимушено зупиняється і електротранспорт, розповідає начальниця планово-економічного відділу комунального підприємства “Електроавтотранс” Світлана Матвєєва.
“Оскільки відключення електроенергії відбувається в різний час, тому де застало відключення, там тролейбус і зупинився. Нагрівається транспорт, водії наші також страждають від перенагріву, але ж не можна включити ні кондиціонер, нічого. На автономному ході – або довозять пасажирів, або з’їжджаються в тролейбусне депо”, – пояснює Світлана Матвєєва.
Також, додає Світлана Матвєєва, вимушені зупинки тролейбусів викликають невдоволення та відтік пасажирів, яким доводиться пересідати в інший транспорт.
“Ми розуміємо своїх пасажирів і робимо все від нас залежне – що можемо й не можемо. Для них стараємось, бо це і наші гроші. І не тільки наші гроші, але й тих пасажирів, яких ми напрацювали, ми не хочемо втрачати”, – додає пані Світлана.
Одним із варіантів розв’язання питання є те, каже Світлана Матвєєва, аби відключали підприємство в одні й ті ж години.
“Є порозуміння з міською владою. Вони звертаються до Укренерго і усіх, куди можна звернутися про те, щоб нам зробити постійні часи відключення. І наше підприємство, виходячи з цього положення придумає графічність, надасть новий розклад і ми подумаємо: як ми можемо свої маршрути перелаштувати”, – зазначає пані Світлана.
Читайте нас також у ТЕЛЕГРАМ
Читайте нас також в ІНСТАГРАМ