Жителі Сумщини почали звикати до пересувних відділень
Уже два місяці, як в Есманьській громаді «Укрпошта» працює в новому форматі. Так, замість стаціонарних відділень до сіл приїжджає пересувна пошта. Що змінилося для селян та працівників, дізнавалися журналісти «НЕДЕЛИ».
У Суходолі наразі проживає близько 300 осіб. Раніше тут працювало стаціонарне відділення «Укрпошти», на місці – два листоноші, машина з кореспонденцією, посилками та свіжою пресою приїжджала двічі на тиждень. Зараз мешканці села знають, що працівники «Укрпошти» до них приїдуть у п’ятницю та перебуватимуть у приміщенні колишньої сільської ради з 10:00 до 13:00. Кожна така бригада обслуговує від 10 до 20 сіл, залежно від кількості жителів. У день заїжджають в одне-два. Для кожного свій день та час.
До складу бригади входить начальник пересувного відділення, листоноша та водій-супровідник. А ще в селі є листоноша Катерина. Вона на цій посаді новенька. Акуратно розбирає газети та готується рознести їх за адресами. У селах, де місцевих листонош немає, їхні функції виконує працівниця пересувного відділення. Вона об’їжджає адресатів на автомобілі. У цей час начальник відділення залишається на місці та працює з клієнтами, які прийшли самі.
Коли ми завітали до Суходолу, великого ажіотажу не було. На столі чекають своїх власників кілька посилок. Однак так спокійно буває не завжди. Працівниці розповідають, що особливо людно тут у середині місяця, коли приходять виплати та платіжки за світло. Зазвичай тепер їх оплачують на «точці приступності». Так називають кабінет у сільраді, куди приїжджає «Укрпошта». Пенсію везуть додому, або ж доставить листоноша. Хто має можливість, може отримати її самостійно.
До нововведень люди звикають довго. Звісно, не всім подобається новий формат, але мешканці чесно зізнаються, що людей у селі меншає, тож зрозуміло, що реформи слід було чекати.
– Зараз уже звикли. Коли робота налагодилася, знаємо, що машина приїде точно в зазначений день та час. Тому вже спокійніше, що без пошти не залишимося. Всі послуги надаються як і раніше. Нічого критично не бачу в цьому. Мешканців у селі все менше: хто вмирає, хто виїжджає, тому треба якось викручуватися, – розповідає місцева продавчиня Ксенія.
– Спершу були перебої. Газету не завжди привозили. Що в них там було – не знаю. Зараз уже все нормально, носять як раніше, – ділиться пенсіонерка, що якраз отоварювалася в сільському магазині.
Підтверджують про труднощі на початку і працівниці пересувного відділення. Однак кажуть, що роботу вже налагодили. Люди почали звикати, а отже, і довіра поступово відновлюється.
– Є і плюси, – розповідає начальниця іншого пересувного відділення Олена, – тепер старостам потрібно пильнувати, щоб дороги скрізь були почищені. Ми ж їздимо по усьому селу, відвідуємо навіть віддалені хутори, куди ніколи раніше не заїжджали. Тому снігопад – не снігопад, скрізь має бути розчищено.
Як коментує територіальний менеджер «УКРПОШТИ» Тамара Очкур, особливо зручно мешканцям маленьких сіл та хуторів, де навіть немає магазинів. Їм доставляють продукти фактично додому, асортимент збільшили.
– Люди знайомляться з новими працівниками, беруть у них контакти, а потім можуть робити замовлення телефоном. Усі необхідні продукти наші листоноші доставлять. Це і олія, і солодощі, і ковбаси, а з цього місяця уже почали продавати навіть насіння. Тож не потрібно їхати в місто чи йти в інше село. Для багатьох селян пошта – це зв’язок зі світом.
Наразі три пересувні бригади працюють лише по селах Есманьської селищної ради. Вони сформовані у Ямполі і звідти виїжджають на маршрут, бо так прораховано логістика. Але, за словами Тамари Очкур, вже з 1 квітня реформа чекає й на всі інші населені пункти Глухівщини. Так, стаціонарні відділення залишаться лише в Баничах, Перемозі, Есмані, Шалигиному, Березі, Слоуті.
В «Укрпошті» запевняють, що на кількості послуг це не позначиться. Крім того, кожне нове пересувне відділення запускатиметься спочатку в тестовому режимі, щоб нова бригада познайомилася з мешканцями, роздала свої контакти, вивчила вулиці та будинки. У цей період пошта також працюватиме у старому форматі. Досвід показує, що за місяць клієнти отримують всі необхідні їм послуги у звичному режимі, тільки вже в новому форматі.