У Ромнах хочуть відмінити пільговий проїзд для пенсіонерів
Виконавчий комітет Роменської міської ради як організатор пасажирських перевезень вкрай стурбований ситуацією, що склалася у сфері перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, пишуть на сторінці мерії у Фейсбук.
На даний час пасажирські перевезення здійснюють 7 приватних суб’єктів господарювання – перевізників на 13 автобусних маршрутах, які визначені на конкурсних засадах та виконують перевезення на договірній основі.
Міська влада усвідомлює, що стан пасажирських перевезень по місту далеко не найкращий, але в той же час, не стаючи на бік перевізників, розуміє і проблеми підприємницької діяльності в цій галузі. Відповідно до статті 10 Закону України «Про автомобільний транспорт» тарифна політика на автомобільному транспорті має задовольняти підприємницький інтерес, забезпечувати розвиток автомобільного транспорту, стимулювати застосування сучасних типів транспортних засобів, сприяти забезпеченню балансу між попитом на послуги та обсягом витрат на їх надання. В свою чергу, основною функцією організатора пасажирських перевезень є забезпечення безперебійної роботи міського транспорту. Але це неможливо, якщо маршрути стають нерентабельними.
Наголошуємо, що тариф на проїзд в автобусі по місту Ромни був найнижчим з 2014 року серед міст області, тоді як тариф в усіх містах становив не менше 3,00 грн., в місті Ромни він був затверджений на рівні 2,50 грн.. У той же час перевезення пільгової категорії громадян, а саме пенсіонерів здійснюється по пільговій вартості – 1,00 грн., а не так як в інших містах України – 2 пільгових місця на рейс. Нажаль, комунальний транспорт в місті відсутній. До речі, вартість одного нового автобусу марки ПАЗ становить 1,2 – 1,4 млн.грн., бувшого у використанні 700,0 – 800,0 тис.грн.. Для міського бюджету це непомірне навантаження, оскільки щоб придбання автобусів було окуплене, їх треба закупити до 8 одиниць. При тому, що комунальне підприємство, яке здійснюватиме перевезення, повинно отримати правоустановчі документи на перевезення (ліцензія, реєстрація, дозволи тощо).
На даний час значно збільшилась вартість витрат, які були прийняті для розрахунку граничного рівня тарифу на проїзд, а саме – зросли ціни на паливно-мастильні матеріали, комплектуючі та заробітна плата.
Перевезення на міських автобусних маршрутах із затвердженими тарифами на даний час є нерентабельними. Подані розрахунки нових тарифів перевірені управлінням житлово-комунального господарства на відповідність нормам чинного законодавства і є економічно обґрунтованими. Враховуючи низьку платоспроможність мешканців міста, в розрахунку тарифу закладений мінімальний рівень рентабельності 2%, що не дає перевізнику в повній мірі забезпечить оновлення рухомого складу.
Для розвитку транспортної інфраструктури міста та її оновлення нажаль на державному рівні кошти не виділяються. Проте виконком подав проект на конкурс Державного фонду регіонального розвитку у 2017 році щодо придбання комунальних автобусів. З питання підняття тарифів на перевезення пасажирів 27.02.2017 року відбулося засідання громадської ради щодо розгляду проекту регуляторного акта – рішення виконавчого комітету Роменської міської ради «Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування», яке мало інформаційний характер. Хоча громада і не підтримує підняття тарифів, це економічно необхідний крок. Письмових пропозицій та зауважень до проекту регуляторного акта не надійшло.
Тож Виконавчим комітетом Роменської міської ради прийнято рішення №37 від 03.03.2017 «Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Ромни», яким були затверджені нові тарифи на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування. За поданням Громадської організації «Споживачі Роменщини» Роменський міськрайонний суд 17.03.2017 року задовольнив забезпечення позову, а саме зупинив дію вищевказаного рішення до вирішення справи по суті.
Сфера пасажирських перевезень є важливою для громади міста, забезпечує її життєдіяльність, то призупинення дії рішення виконкому призвело до соціальної напруги в місті, викликало великий резонанс, як з боку перевізників, так і з боку мешканців міста. Міська влада стурбована щодо подальшої можливості надання якісних послуг населенню. З метою уникнення транспортного колапсу в місті при збитковості перевезень (взагалі зупинки руху всього транспорту по місту) перед міською владою постало питання щодо перегляду вартості проїзду пільгових категорій громадян, а саме пенсіонерів, яких обліковується по управлінню праці та соціального захисту населення як найбільша пільгова категорія – 10 тисяч осіб. Виплати компенсації щодо перевезення пільгової категорії громадян, які повинна забезпечити держава, покриваються з міського бюджету та в недостатньому обсязі.
Навіть припустимо, що у разі відмови всіх перевізників від перевезень та як наслідок – розірвання договорів, організатору перевезень необхідно буде негайно забезпечити надання послуг тимчасовими виконавцями перевезень на 13 автобусних маршрутах, що є важко здійсненним.
29.03.2017 року відбулося попереднє засідання суду, призначено розгляд справи на 11.04.2017 року. Так як розгляд справ у суді є довготривалою процедурою, а перевозити пасажирів необхідно щодня і підняття тарифів на сьогоднішній день є неможливим, шляхом вирішення проблеми може бути здійснення перевезень пільгової категорії пасажирів по повній вартості – 2,50 грн.
Тому перед міською радою постає питання прийняття виваженого та обґрунтованого рішення з метою уникнення негативних явищ та забезпечення належного виконання перевезень у транспортній сфері.
Джерело: romny.online