Гройсман: УЗ запустить 30 локомотивів General Electric на маршрути сходу і півдня
Наступного року Укрзалізниця запустить на південному та східному напрямках 30 локомотивів General Electric.
Про це написав у Facebook прем’єр-міністр Володимир Гройсман.
“У 2019-му ми випускаємо на лінії три десятки нових локомотивів виробництва General Electric. Вони працюватимуть на залізничних маршрутах Сходу і Півдня країни. Попереду – подальша модернізація залізниці та будівництво сучасних автомобільних коридорів” – повідомив Гройсман.
Як повідомлялося, 13 грудня в перший рейс вирушив локомотив виробництва американської компанії General Electric.
Тепловоз ТЕ33АС виробництва General Electric має швидший оборот і може виконувати за зміну більше поїздок, ніж тепловози, які працювали раніше на аналогічних маршрутах.
Тепловоз доставив вагони з 3,8 тис тонн руди для металургійних комбінатів Маріуполя.
У лютому 2018 року корпорація GE підписала довгострокову рамкову угоду з ПАТ “Укрзалізниця” на 1 млрд доларів.
Перший її етап передбачає постачання 30 вантажних локомотивів TE33A Evolution, виготовлених у США, а також локалізацію певної частини виробництва в Україні, що становить 10% кінцевої вартості угоди. На даному етапі GE буде використовувати українську сигнальну та радіосистему та певні елементи кабіни.
Вартість локомотивів — 4,68 млн доларів (з ПДВ) за кожен. Загалом сума контракту (мова йде про першу партію – ЕП) становить 140 млн доларів з ПДВ.
30% УЗ заплатить авансом, а за 70% суми “Укрексімбанк” придбає на власний баланс тепловози і віддасть їх у лізинг на 15 років. Лізингова угода номінована у гривнях.
Це означає, що за тепловози УЗ буде вимушена суттєво переплатити у зв’язку з використанням кредитних грошей, адже вартість гривні, враховуючи облікову ставку НБУ на момент підписання контракту, була досить високою.
Процентну ставку в УЗ не називають, проте у розмові з ЕП представник залізниці підтвердив: вона не нижча за облікову ставку НБУ.
Отже, за обслуговування лізингу УЗ буде платити не менше 16-18% річних, що значно дорожче доларового ресурсу.
На другому етапі американці повинні поставити протягом семи років 150-175 тепловозів. На цьому етапі українська сторона наполягатиме на використанні вже 40% українських деталей.
Рамкова угода також передбачає можливість майбутньої співпраці у сфері обслуговування та модернізації наявного рухомого складу, зокрема дизельних тепловозів серії 2М62 та 2Е10.
Українська правда