Витрати Порошенка на агітацію рекордні в історії виборів в Україні – ЧЕСНО
Серед кандидатів у президенти найбільше у свій виборчий фонд перерахував коштів діючий президент Петро Порошенко – 415 мільйонів гривень, що є рекордним у гривневому еквіваленті в історії президентських виборів в Україні.
Про це повідомляє Громадський рух “ЧЕСНО” з посиланням на проміжні фінансові звіти, які оприлюднила ЦВК.
Зазначається, що безумовним лідером за розміром виборчого фонду є Порошенко, який на 100% профінансував кампанію з власної кишені.
Повідомляється, що з 8 лютого до 18 березня він перерахував у свій виборчий фонд 415 мільйонів гривень.
“Якщо Порошенко не послаблюватиме кампанії, то у підсумку вона лише офіційно обійдеться йому в понад 0,5 мільярда гривень. Якщо ж врахувати й минулорічні видатки Порошенка на телерекламу, то лише видима частина видатків Порошенка сягне 0,7 мільярда”, – йдеться у публікації.
За даними ЧЕСНО, у гривневому еквіваленті витрати Порошенка на вибори є рекордними в історії президентських виборів в Україні.
“Однак у перерахунку на долари Порошенко поки що офіційно витратив лише 15,4 мільйона доларів, тоді як Віктор Янукович за два тури виборів 2010 року витратив понад 40 мільйонів доларів (322 мільйони гривень), а Юлія Тимошенко — 36 мільйонів доларів (290 мільйонів гривень)”, – розповіли в ГО.
Активісти додають, що розмір виборчого фонду Тимошенко, згідно з її проміжним фінансовим звітом, становить 164 мільйони гривень, що на 250 мільйонів менше, ніж у Петра Порошенка.
Повідомляється, що всі кошти на її виборчий фонд Тимошенко надійшли з рахунків партії “Батьківщина”.
У ЧЕСНО наголосили, що всього з минулого року Тимошенко витратила на рекламу близько 320 мільйонів гривень.
Повідомляється, що третє і четверте місця рейтингу витрат на передвиборчу рекламу займають Володимир Зеленський та Сергій Тарута.
Зазначається, що виборчий фонд Зеленського наповнювався найбільш диверсифіковано, тобто з різних джерел.
“Найбільше — понад 68 мільйонів — на накопичувальний рахунок виборчого фонду перерахували фізичні особи. Ще майже 16 мільйонів Зеленському на кампанію перерахувала партія “Слуга народу””, – йдеться у публікації.
Активісти підкреслюють, що походження цих коштів вдасться з’ясувати вже після виборів, коли партія подасть до НАЗК свій фінзвіт.
Повідомляється, що у 2018 році з власної кишені на вибори Зеленський виклав 11,5 мільйонів.
“Щоправда, понад 7 мільйонів гривень Зеленському довелося повернути донорам. Причина повернення коштів чітко не зрозуміла. Найчастіше гроші повертають донорам через наявність у них податкового боргу або коли серед бенефіціарів підприємств, які перераховували кошти, виявляють іноземців (або ж саме підприємство зареєстроване за кордоном)”, – йдеться у публікації.
У ЧЕСНО додали, що сума повернутих коштів фактично збігається із сумою, яку на рахунок виборчого фонду перерахували юридичні особи.
Повідомляється, що Тарута зібрав на 4 мільйони гривень менше за Володимира Зеленського, але донорам був змушений повернути лише 1,3 мільйона, тому розмір його виборчого фонду навіть дещо вищий, ніж у Зеленського.
Повідомляється, що загалом, з моменту реєстрації і до 18 березня на накопичувальний рахунок виборчого фонду Тарути надійшло понад 98 мільйонів гривень, з яких 57 мільйонів, надійшла від фізичних осіб.
“Майже 33 мільйони Тарута вклав у кампанію з власної кишені. Ще 7 мільйонів кандидату перерахувала партія “Основа””, – розповіли активісти.
Повідомляється, що замикає п’ятірку найгрошовитіших кандидатів висуванець партії УКРОП Олександр Шевченко, на виборчий рахунок якого надійшло 66 мільйонів.
При цьому зазначається, що за даними звіту, з власних коштів у кампанію Шевченко не вкладав, а 38,5 мільйонів на його виборчий рахунок перерахувала партія УКРОП.
Ще 27,6 мільйона Шевченку надійшло від фізичних та юридичних осіб.
“5 мільйонів гривень розпорядник накопичувального рахунку повернув донорам. Ймовірна причина така ж, як і у Зеленського”, – сказано у публікації.
Повідомляється, що рейтинг за обсягами надходжень на виборчі рахунки може змінитися, адже проміжні фінансові звіти десяти кандидатів досі не оприлюднені. Серед них і звіти кандидатів, які активно ведуть свої кампанії й витрачають суттєві ресурси на телерекламу: Олега Ляшка, Олександра Вілкула й Анатолія Гриценка.
Нагадаємо:
- За два місяці передвиборчої кампанії Юлія Тимошенко найбільше серед усіх кандидатів у президенти витратила на телерекламу – 79 млн гривень, Порошенко – на другому місці.
- Вибори президента відбудуться 31 березня, участь в них візьмуть 39 кандидатів.