Зеленський оголосив про старт “Великого будівництва” на УЗ
Президент Володимир Зеленський оголосив про старт нового напрямку “Великого будівництва” – “Нова Українська залізниця”.
Про це він сказав під час виступу на форумі “Велике будівництво: нова залізниця”.
“Два роки тому я анонсував початок нашої нової президентської програми – у медіапросторі з’явилось нове словосполучення “Велике будівництво”. Незабаром “Велике будівництво” з’явилось і в реальному просторі, ми стали будувати, ремонтувати тисячі кілометрів доріг. Це був перший, але не єдиний напрямок.
Слідом за дорогами стартувало будівництво і реконструкція сотень шкіл, садочків, лікарень. Далі – спорткомплекси, стадіони, басейни. Далі – регіональні аеропорти. Потім – замки, собори, музеї. А сьогодні ми презентуємо нове далі – стартує наступний дуже важливий напрямок “Нова Українська залізниця”, – розпочав свій виступ Зеленський.
За його словами, роками залізницю руйнувала корозія – “поганий мнеджмент і корупція”.
“Як іржа, її вкрили непрозорість та неефективність. Через ці “не” вона стала недешева, незручна і навіть небезпечна.
Стан, до якого була доведена наша УЗ, за ці роки, можна коротко, але влучно описати так – доісторичний локомотив, який зношеними шляхами ледве-ледве тягне потяг із скрипучими вагонами до брудних станцій і до некомфортних вокзалів”, – додав президент.
Він нагадав, що влітку залучили у цей процес РНБО – “поки цей потяг не дістався кінцевої точки”.
“Стратегічний актив, який дехто вважав своєю особистою, своєю приватною компанією перевезень, держава сьогодні повертає під свій контроль”, – зазначив Зеленський.
За його словами, уже є перші позитивні результати.
“Вперше за 12 місяців УЗ вийшла на прибутковість. Вперше за довгий час підвищено вартість вантажних перевезень, занижені тарифи на користь великого бізнесу – в минулому. Замість них – додаткові 2 млрд грн, які УЗ отримала цього року і понад 12 млрд грн, які компанія обов’язково отримає у наступному році”, – резюмував президент.
Він також заявив, що УЗ купує електроенергію напряму у державного постачальника не через фірми-прокладки, заощаджуючи 4 млрд грн.
Крім цього, президент сказав про відновлення співпраці “з ключовим національним підприємством у сфері вагонобудування” – Крюківським заводом.
“На цьому заході представлені нові побудовані дизельні поїзди. 3 УЗ отримає до кінця року. Ще 20 – буде замовлено на 22-23 роки. Цього року також УЗ отримає нових 20 спальних вагонів – перші із анонсованої сотні.
У планах – за 2 наступні роки побудувати таких ще 500. Сучасних, наших українських 500 купейних вагонів”, – додав Зеленський.
Також він розповів про проєкт City Express, який запускають – за його словами, зараз йде закупівля сучасних електропотягів. Перші потяги мають вийти на маршрути у Києві, Харкові, Дніпрі у наступному році, анонсував президент.
Крім цього, президент анонсував “наймасштібнеіше за роки незалежності” будівництво і модернізацію рухомого складу і залізничних шляхів.
“Це програма з оновлення вантажних вагонів до 2028 року. Десятки тисяч нових вагонів, тисячі нових робочих місць, формування абсолютно нового ринку загальним обсягом 100 млрд грн”, – резюмував він.
Нагадаємо:
Новий в.о. голови правління АТ “Укрзалізниця” Олександр Камишін заявив, що в УЗ розпочинається “Велике будівництво”.
Економічна правда