123 роки тому до Глухова можна було доїхати поїздом, а зараз це неможливо
Відомий спортсмен Микола Колтаков на сторінці в Фейсбуці описує одну з проблем транспортного сполучення з Глуховом і звертається до депутатів, які болотуються до Верховної ради, з проханням посприяти відновленню залізничного пасажирського сполучення з Глуховом та побудуванню спортивного комплексу.
“Приїхати до Глухова поїздом: міф чи реальність? Кілька місяців в році я проводжу в спортивних подорожах. Спортзали, вокзали, готелі, поїзди, маршрутки, таксі … – звичайне життя людини пов’язаної зі спортом. Глухівчани знають, що дістатися до нашого міста або виїхати з нього не так вже й просто, особливо в нічний час. Пасажирське залізничне сполучення з Глуховом відсутнє вже кілька років. Тому ми вимушені діставатись сусідніх райцентрів на машинах, маршрутками чи дороговартісним таксі, щоб продовжити свій шлях залізницею.
У січні 2008 року помпезно з повітряними кульками та оркестром запускали рейковий автобус, який з’єднував Глухів з Шосткою. Разів чотири в день можна було виїхати і приїхати до Глухова сотням пасажирів за допомогою залізничного транспорту. Через пару днів після відкриття новий рейковий автобус замінили старим дизелем. Незабаром скоротили кількість рейсів, які здійснював дизельок. Розклад руху поїздів по станції «Глухів» поступово змінили до такого, що користуватися залізницею не було сенсу. Рух поїздів скасували по нашій станції і кілька років з Глуховом не було залізничного пасажирського сполучення.
У 2014 році була спроба воскресити рух пасажирських поїздів по станції «Глухів». Рік чи півтора можна було доїхати з Глухова до Терещенської, Новгород-Сіверського та в зворотному напрямку. В принципі на «Терещенскій» очікування поїзду до Києва було недовгим 20-30 хвилин. З Києва також можна було доїхати до нашого міста поїздом з короткотривалою пересадкою на станції «Терещенська».
Потім відбулася знайома історія: скорочення кількості рейсів, зміна розкладу, припинення пасажирського сполучення. Нагадаю, що три роки тому Глухів святкував 120-річчя з моменту відкриття руху по гілці «Ворожба – Середино-Буда». До ювілею було презентовано друковане видання Віри Назарової – «Глухівська залізниця». У книзі досить докладно описані всі етапи розвитку залізниці в нашому краї. 13 грудня 1895 року о 23:37 – це точні дата і час народження Глухівської залізниці. Пасажирське сполучення з Глуховом в кінці 19-го століття зросло до чотирьох пар поїздів на добу.
На дворі липень 2019 го року – доїхати до нашого чудового тисячолітнього Глухова поїздом не можна. 123 роки тому можна було, а зараз ні. Дорозвивали місто … І це відбувається у місті до якого навчатись їдуть кілька тисяч студентів щороку, яке привабливе для туристів, де проходять мистецькі і спортивні заходи… 1 жовтня 2014 року мені пощастило їхати поїздом «Терещенська» – «Глухів». Зробив селфі, зберіг квиток, сфотографував розклад поїздів на нашому вокзалі. Передчуваючи, що черговий етап розвитку залізниці в Глухові буде недовгим і фото розкладу поїздів робив швидше для історії, ніж для практичного застосування. Можливо, ці документи як раритет поповнять згодом фонди Національного заповідника «Глухів».
Зараз пора передвиборної кампанії до Верховної Ради, стрічка новин у соціальній мережі рясніє агітаційними постами, передвиборними обіцянками стосовно розвитку Глухова, фотографіями посвідчень кандидатів у нардепи, проханнями підтримати на виборах. Моє прохання як глухівчанина, як виборця до кандидатів у нардепи: відновіть залізничне пасажирське сполучення з Глуховом, посприяйте будівництву спортивного комплексу. Глухів, напевно, єдиний районний центр Сумської області в якому немає спортивного комплексу і з яким немає пасажирського залізничного сполучення. Внесіть дані пункти до своїх передвиборчих програм, займіться вирішенням даних питань. Дякую!”