Ігор Перепека: “Пам’ятник “Сумчанка Катя” для нас – як якір для Одеси”
14 грудня в Сумах презентували стратегію і брендбук міста, на що з бюджету витратили кругленьку суму – майже півмільйона гривень. Однак далеко не всі сумчани у захваті від побаченого, про що свідчать численні дописи з критикою та меми у соцмережах. Невдалим вважає логотип із крапочками і депутат Сумської міської ради Ігор Перепека. За його словами, творіння дизайнерів абсолютно не передає, чим живуть Суми, що вирізняє наше місто з-поміж інших.
«Якщо говорити про Одесу – то у них в логотипі зображено якір, зрозуміло, що це зв’язок із морем, портами. Якщо брати Львів – то це п’ять веж, що символізують Ратушу і відомі церкви. Логічне питання: що тоді означають дві крапки у логотипі Сум? Про що це скаже туристами, якщо самі сумчани не зможуть дати відповідь? Люди відверто не розуміють, навіщо відмовлятися від історичного символу із трьома сумками, що передає легенду створення міста. Особисто я вважаю, що пам’ятник “Сумчанка Катя” на в’їзді в Суми зі сторони Харкова несе набагато більше смислового навантаження, ніж те, що нам нав’язує влада.
Нині прийнято критикувати усе радянське, але в радянському символі міста було набагато більше значення: колба як символ хімічного виробництва, шестерня – асоціація з машинобудівництвом, мікроскоп і рух атомів – як знак точних наук. Усе це говорило про те, що Суми – науково-промислове місто, а який маємо посил тепер?
Мене також дивує запропонований разом із брендбуком антигерой опосум, який завжди всім незадоволений. Складається враження, що цим знову хочуть ділити сумчан – на правильних і неправильних, повноцінних і неповноцінних. Дуже нагадує історію, коли активісти-грантожери розвішували замовні бігборди «Суми – місто бидла», навішуючи на людей ярлики під видом того, що хочуть виховати суспільство», – прокоментував Ігор Перепека.