Коли запрацюють держреєстри після російської масованої кібератаки
Дані з держреєстрів після російської кібератаки не втрачені, відновлення реєстрів відбуватиметься поетапно.Триватиме цей процес приблизно два тижні. Про це 23 грудня на брифінгу повідомила Ірина Данильченко – перша заступниця начальника Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції. За її словами, всі відділи Східної юстиції працюють у штатному режимі, але поки що дані фіксуються на папері, в електронні носії їх внесуть пізніше, після повного відновлення реєстрів.
“На минулому тижні відбулася наймасштабніша за останній час, а, можливо, й за всю історію існування нашої держави, кібератака на державні реєстри, які перебувають у віданні Міністерства юстиції України. На сьогодні всі спеціалісти працюють цілодобово, 24/7, щоб якнайшвидше відновити доступ до даних сервісів. Станом на зараз розпочато відновлення інфраструктури системи реєстрів”, — повідомила посадовиця.
24.12.2024 буде проведена валідація (перевірка дійсності цифрового документа або відповідності даних користувача заданим параметрам – прим.ред) резервних копій та прогнозується початок їхнього відновлення. Також, вже впроваджуються посилені заходи кіберзахисту для запобігання подібним інцидентам.
Міністерство юстиції має резервні копії всіх даних, а це значить, що усі функції і усі сервіси, які були доступні до хакерської атаки росіян, після відновлення не будуть втрачені, зазначили на брифінгу. Всі нотаріальні дії, які не потребують доступу до реєстрів, здійснюються безперебійно. Дії ж, які потребують здійснення і пошуку по державному реєстру, поки що зупинені тимчасово, але спадок оформлюється, довіреності реєструються. Дії, здійснені поза реєстрами, будуть внесені до системи, щойно робота реєстрів буде відновлена.
“Відновлення буде відбуватися поетапно. В першу чергу будуть відновлені Єдиний реєстр довіреностей, реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів, спадковий реєстр. Наступними в черзі на відновлення будуть Державний реєстр актів цивільного стану, Єдиний державний реєстр юридичних фізичних осіб, підприємців та громадських формувань і вже далі – Державний реєстр речових прав на нерухоме майно. Тимчасово повернулися до паперових носіїв, але це приблизно термін відновлення два тижні”, — розповіла Ірина Данильченко.
Наразі відділи реєстрації актів цивільного стану, державні нотаріальні контори, відділи державної виконавчої служби працюють в штатному режимі. Громадяни можуть звертатися до них за потреби.
Необхідна інформація для громадян про порядок надання послуг міститься на офіційних ресурсах Мін’юсту та Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції. За консультаціями можна звернутися на гарячу лінію безоплатної правничої допомоги: 0800 213 103.
Підписуйтесь на нас у ТЕЛЕГРАМ
Підписуйтесь на нас в ІНСТАГРАМ