Пацієнти Сумщини скаржаться на надавачів медпослуг
На сьогодні медична система всієї України зіштовхнулася з викликами, яких ніколи не мала. Але варто триматися, адже пацієнти мають отримувати попри все, якісні медичні послуги. Заклади, які потерпають від обстрілів, сьогодні знаходяться в центрі уваги Національної служби здоров’я.
Тому ряд лікарень Сумщини, за словами директорки Північного міжрегіонального департаменту НСЗУ Вікторії Мілютіної, уклали договори за пакетом №57 «Готовність та забезпечення надання медичної допомоги населенню, яке перебуває на території, де ведуться бойові дії». Пакет, який передбачений для закладів у зоні бойових дій, забезпечує щомісячну фіксовану суму для оплати роботи лікарів, медичного персоналу і надання медичної допомоги. Наразі таких закладів вісім – п’ять працюють із січня 2024 року, ще три доєдналися з листопада: це Краснопільська лікарня, Сумський обласний кардіоцентр і Сумська лікарня Св. Пантелеймона.
Від початку 2024 року НСЗУ отримала 49 скарг на надавачів медичних послуг із Сумщини. Серед головних нарікань пацієнтів – відмова в наданні медичних послуг та вимагання коштів за надання медичних послуг, витратних матеріалів і лікарських засобів, які передбачені Програмою медичних гарантій. Є скарги стосовно неетичного поводження з пацієнтом, ненадання невідкладної допомоги, недотримання графіку роботи тощо.
Як зазначила Вікторія Мілютіна, з питаннями щодо медичних послуг та зі скаргами у випадку виникнення таких можна звертатися на гарячу лінію НСЗУ 15-67. «Також можна відправити своє звернення на електронну пошту – [email protected], де необхідно вказати заклад охорони здоров’я, прізвища лікарів, яке саме порушення вчинено, зберегти чеки тощо, – пояснила директорка Північного міжрегіонального департаменту НСЗУ. – Зауважу, анонімні скарги не приймаються. Але перш за все, щоб вирішити спірні питання, рекомендую звернутися до адміністрації закладу – для відновлення прав пацієнта. Як правило, переважну кількість скарг до НСЗУ можна упередити ще на цьому етапі».
Щодо моніторингу лікарень, то за словами В. Мілютіної, НСЗУ проводить два види моніторингу – автоматичний (здійснюється постійно в електронній системі охорони здоровʼя) та фактичний (плановий або позаплановий, передбачає візити в медзаклади або аналіз їхніх документів).
Автоматичний моніторинг проведення тромболітичної терапії при лікуванні інсультів за перше півріччя 2024 року показав найвищі показники в Центральній міській лікарні м. Суми – 20%, Сумській обласній лікарні – 17% та Глухівській міській лікарні – 12%. У середньому по Україні показник застосування тромболітичної терапії складає 10%.
«Моніторинг дає нам можливість відслідковувати роботу лікарень, бачити порушення, якщо вони є, та комунікувати щодо їх виправлення. Так, високий відсоток проведення тромболітичної терапії у більшості лікарень Сумської області є позитивним сигналом: пацієнтам надають послугу, яка зберігає можливість швидкого відновлення після інсульту», – зазначила Вікторія Мілютіна.
Автоматичний моніторинг за пакетом «Медична допомога при пологах» показав, що в медзакладах, законтрактованих за цим пакетом у Сумській області, дотримуються правильного маршруту пацієнтки під час надання допомоги при передчасних пологах до 34 тижнів.
Окрім забезпечення права пацієнта на безоплатні медичні послуги, моніторинг допомагає контролювати цільове використання лікарнями бюджетних коштів. Так, у трьох лікарнях на Сумщині автоматичний моніторинг виявив необґрунтовані електронні медичні записи щодо перебування пацієнтів тривалістю одна доба за пакетом «Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій». Роменська центральна райлікарня за даними моніторингу створила 156 необґрунтованих електронних медичних записів, перинатальний центр пресвятої Діви Марії – 87, Сумська лікарня №4 – 55.
Корисним для пацієнтів стане новий дашборд, який вже доступний на сайті НСЗУ «Електронна карта місць надання послуг із медичної допомоги» (http://surl.li/wqyvcr). На ньому можна переглянути, в якому медзакладі надають ту чи іншу послугу, де є потрібний лікар або де можна пройти потрібне обстеження, а також побачити, скільки людей скористалися певною послугою за останні три місяці, щоб зрозуміти рівень завантаженості.
Підписуйтесь на нас у ТЕЛЕГРАМ
Підписуйтесь на нас в ІНСТАГРАМ