На Сумщині у приміських поїздах подорожчав проїзд
«Укрзалізниця» з 20 квітня підвищила тарифи на проїзд у приміському сполученні. Збільшення тарифів у приміських поїздах було введено наказом директора Південної залізниці.
Останнє підвищення проїзду в приміських поїздах по ПЗ було в кінці січня минулого року. Причина, про яку останнім часом заявляє керівництво, незмінна: рівень діючих приміських тарифів не відповідає тим витратам, які несе залізниця у сфері приміських перевезень. Цього разу те ж саме – приміські перевезення нерентабельні через величезної кількості пільгового контингенту, а відшкодування за їх проїзд за рахунок місцевих бюджетів відбувається не в повному обсязі. За перший квартал Південній залізниці, як повідомляє регіональна філія «Укрзалізниці», за перевезення пільговиків у приміському сполученні компенсовано лише 9,6%, куди входить і погашення заборгованості за минулий рік.
«Серед пасажирів приміських поїздів – 70% пільговики, – пояснює начальник пасажирського сектора Сумської дирекції залізничних перевезень Олена Титаренко. – Компенсація за їх проїзд – незначна, так як місцеві адміністрації не повною мірою виконують свої зобов’язання. Кошти, що надходять за компенсацію пільговиків, направляються на ремонти того ж рухомого складу, який вже зношений. Через низький відсоток відшкодувань, щоб хоч якось нормалізувати ситуацію, і було прийнято рішення збільшити тариф за рахунок платного контингенту. В середньому проїзд подорожчав на 38%. Вартість встановлюється залежно від відстані. Наприклад, 11-20 км – було 7,10 грн., стало 11 грн., 91-100 км – було 13,70 грн., тепер – 22 грн.
Тарифи піднялися не тільки по Сумській, а й по Полтавській і Чернігівській областям, найближчим часом підвищення торкнеться і Харківської області, де адміністрація вже підписала відповідні документи. Тариф по Південно-західній дорозі (ПЗЗ), також охоплює Сумську область, – ще вище. Наприклад, якщо пасажир їде з Сум до Ворожби, він платить за проїзд одну вартість, а назад – іншу (більше майже на 50%), так як станція «Ворожба» відноситься до Південно-Західної залізниці, а не Південної залізниці. Тому пасажирам вигідніше купити квитки в обидві сторони на Сумському приміському залізничному вокзалі.
«У плані тарифної політики ми підняли питання перед нашим відомством – щоб, незалежно від приналежності до дороги, ціни на проїзд в межах області на приміському сполученні були однаковими, – повідомила Олена Титаренко. – Пасажирам такий розподіл незрозумілий і часто викликає у них питання: область одна, а ціни різні. Зараз це питання знаходиться на розгляді».