“Нараховують більше” — мешканці сумської багатоповерхівки скаржаться на “Сумитеплоенерго”
Мешканці будинку №57 по проспекту Лушпи у Сумах скаржаться на завищені рахунки за тепло і на те, що показники загальнобудинкового лічильника у платіжках не співпадають з тими, які вони передають. Будинок з 2017 року судиться з «Сумитеплоенерго» щодо неякісних послуг. На боці мешканців – міське управління захисту прав споживачів. Там кажуть, що постійно отримують скарги від сумчан на роботу теплопостачальника-монополіста.
Голова місцевого ОСББ каже, що суму оплати за опалення збільшують з початку опалювального сезону. “У листопаді нам добавили лишку по показниках лічильника 12 гігакалорій. А це в грошах 20 тисяч. У грудні нам добавили 20 гігакалорій – уже більше. А в грошах це 30 тисяч гривень на будинок. У січні ми ось отримали квитанцію – нам знову добавили 20 гігакалорій, у грошах це 31 тисяча з копійками. На лічильнику це одна цифра, на той день, а у квитанції наперед вилізли, на 20 гігакалорій”, – розповіла голова ОСББ “Сонечко” Людмила Зінченко.
За трикімнатну квартиру виходить щомісячна переплата 250-300 гривень, говорить пані Людмила. Вона особисто знімає показники лічильника вже майже 10 років. “Раніше було як? Приходив інспектор, ми складали акт, ми його підписували, знімали кожен показник лічильника, а їх там 7 рядків. Це було до війни. Зараз, в цьому тепловому сезоні, ніяких показників ми не надаємо під документ. Тобто це йде словесно: я дзвонила, такий й такий показник”, – говорить Людмила Зінченко.
Як розповіла пані Людмила, показання передають наприкінці кожного місяця. Речниця ТОВ “Сумитеплоенерго” Віта Харченко надала письмовий коментар, в якому повідомила, що коригування без урахування показань лічильників проводять у випадку, якщо ці показання не передані вчасно.
ОСББ “Сонечко” вже 5 років судиться з “Сумитеплоенерго” стосовно якості послуг, розповідає пані Людмила. “Про те, що вони нас обраховують невірно. Про те, що вони нараховують невірно. Не дають опалення отієї температури, що потрібно – температурний графік є”, – сказала голова ОСББ “Сонечко”.
За словами пані Людмили, одна з позовних вимог: визнати роботу Сумитеплоенерго як таку, що порушує права споживачів та як нечесну підприємницьку діяльність. Цей позов колективний, його підтримують ще 8 сумських будинків та дві громадські організації. На їхньому боці виступає і сумське управління захисту прав споживачів. Його керівник Володимир Єщенко каже: з початку опалювального сезону до Держпродспоживслужби надійшло 23 скарги на діяльність “Сумитеплоенерго”. “Споживачі скаржаться на завищені рахунки. Наприклад, по однокімнатній квартирі споживач скаржився, що йому нарахували понад 6 тисяч гривень за місяць”, – розповів начальник управління захисту прав споживачів Володимир Єщенко.
У Держпродспоживслужбі закликають споживачів писати скарги на неякісне обслуговування і кажуть, що це реально допомагає. Наприклад, саме завдяки скаргам переглянуте рішення Сумської міськради й споживачі, які не мають лічильників на тепло, мають отримати у січні перерахунок.
Читайте нас також в ТЕЛЕГРАМ
Читайте нас також в ІНСТАГРАМ