Покупця змусили платити гроші за загублені ключі від камери схову в секонд-хенді
Ця прикра ситуація сталася з глухівчанкою в одному з місцевих секонд-хендів. Справа в тому, що жінка залишила свої речі в одному з ящиків схову, замкнула його, поки ходила магазином, десь загубила ключ.
– Підійшла до адміністрації. Кажу, що загубила ключ. А з мене вимагають 40 гривень, бо в них немає запасних замків. Але тут же дістали зв’язку і відімкнули ящика. Я розгубилась, гроші віддала, але думаю, чи повинна була це робити? – розмірковує Любов Васильченко.
Ми звернулись за роз’ясненням до юриста Олександра Осьмакова. Він прокоментував, що це рядова ситуація, яка може виникнути в будь-якому магазині чи кафе: той, хто пошкодив чуже майно, має за нього сплатити.
– Скринька – це власність магазину, тому за шкоду інвентарю потрібно сплачувати. За проханням споживача їй повинні були надати документи, які б вказували, яка річ скільки коштує. На крайній випадок, також за її проханням, відзвітуватись, що ці гроші пішли саме на усунення шкоди, – говорить юрист.
Ми зв’язались із власником магазину, той повідомив, що разом з жінкою спокійно прийшли до згоди, пояснили, що вона має відшкодувати збиток. Більше того, Любов не стала писати ніякі заяви та відгуки у книгу скарг і пропозицій.
– Ми не просто робимо дублікат ключа, а замінюємо повністю замок, вартість якого складає приблизно 40 гривень. Якщо б вона захотіла особисто його купити та принести, ми не відмовились би. Маємо внутрішні правила, де розписана собівартість усього інвентарю, – розповідає керівник магазину.
Ми також звернулись за коментарем і до громадської приймальні з питань захисту прав споживачів Глухівської міськради за роз’ясненням вимог законодавства. Начальник відділу енергоменеджменту та підтримки підприємництва Олександр Краснощок повідомив, що ця ситуація не порушує прав споживача, бо факт купівлі-продажу відсутній. Порадив, аби не виникало зайвих питань, просити документи, не відходячи від каси. А якщо ж ви, все ж таки, думаєте, що ваші права порушили, то не полінуйтесь на місці пошукати відповідні номери телефонів, які мають бути прописані в кожному куточку споживача. Наголосив, що перша інстанція, куди треба звертатись, – це той самий підприємець чи продавець, який вас образив. Також обов’язково вимагайте чеки. Одразу пишіть замовного листа на адресу підприємця, протягом двох тижнів вам повинні надіслати офіційну відповідь.
– Ми можемо тільки роз’яснити та підказати, що робити у тому чи іншому випадку. А ось накласти штраф має право тільки управління держпродспоживспілки. Але звертатись потрібно напряму в область. Місцеве управління караючих повноважень не має, бо відсутній у штатному розписі спеціаліст. Усім споживачам раджу вмикати відеокамеру, якщо помічаєте, що назріває конфлікт і ваші права порушують, – поділився ще одним лайфхаком О. Краснощок.