Що таке CTA (Call to Action)?
CTA — Call to Action — це елемент на віртуальному майданчику (текст, графіка та інше), який спонукає користувача на виконання цільових дій. До цільових дій зазвичай відносяться покупка товару або послуги. Але CTA може також спонукати клієнта зробити якусь попередню дію — наприклад, підписатися на розсилку новин про акції, що в подальшому теж призведе до покупки.
Оскільки у CTA важливі функції, до складання призову пред’являється багато вимог. Не можна просто сказати клієнту, що йому вигідно купити товар або послугу в конкретному місці. Зазвичай заклик є завершальною крапкою, тобто перед ним проведено багато роботи, яка переконує майбутнього замовника, що покупка у певній компанії розумна і вигідна.
Але розберемося в самому заклику до дії.
Правила для складання CTA
До цих правил віднесемо наступні моменти:
- Чіткість, зрозумілість призову. Він не повинен бути розмитим або якимось загадковим. Якщо щось можна зрозуміти не так, ймовірно, воно буде зрозуміле неправильно.
- Формулювання, що підходить конкретному користувачеві. Подумайте, як кажуть ваші покупці, які слова вони використовують. Там, де потрібна офіційна мова, розмовна недоречна — і навпаки.
- Орієнтація на потреби покупців. Часто їх доводиться ділити на групи — наприклад, дівчатам робити одну пропозицію, а чоловікам іншу. Потрібно детально знати споживачів, їх бажання, щоб не прогадати з пропозицією.
- Відповідність конкретному моменту. Заклики до дії використовуються не тільки перед самою покупкою. Їх часто застосовують, пропонуючи клієнтові дізнатися більше про продукт або збираючись запропонувати йому розсилку. На кожному етапі створюють окремий елемент, що допомагає покупцеві пройти далі, а не відлякує його тиском. Іншими словами, якщо користувач знаходиться на етапі знайомства з компанією, не потрібно відразу говорити про покупку товару.
Але тільки цими вимогами все не обмежується.
Складання CTA ускладнюється тим, що потенційні клієнти стають більш вимогливими. Недостатньо запропонувати їм вигоду і відразу покупку. Простий метод не спрацює для клієнта, що потребує справжньої цінності. Так що перед створенням призову до дії необхідно ретельно вивчити власний продукт — зрозуміти, чим він допоможе оточуючим, як з його допомогою вирішуються певні проблеми. Важливо продемонструвати по-справжньому вагомі відмінності від конкурентів. В цьому випадку CTA стане логічним завершенням ретельної роботи з продуктом, а тому підготувати його буде набагато простіше.