Гіпермаркет на Сумщині заплатить споживачу 7,5 тис. грн матеріальних збитків і моральної шкоди
Введення в оману споживачів під час реалізації товарів є системною політикою великих торгівельних мереж, які використовують неуважність та довірливість покупців у своїх недобросовісних цілях. На жаль, поведінка великих торгівельних мереж відносно споживачів зазвичай характеризується не лише зловживаннями, але й відвертим знущанням з покупців, яким не пощастило придбати в них дефектний товар.
До Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області надійшло звернення громадянина щодо порушення його прав через придбання неякісної мініелектростанції та завдання матеріальних збитків, внаслідок забруднення салону його автомобіля.
У ході правового опрацювання звернення споживача було встановлено, що він придбав у будівельному гіпермаркеті мініелектростанцію Vitals Master EST 2.5b, за яку сплатив разом з моторною оливою, після чого разом з продавцем завантажив мініелектростанцію на переднє сидіння салону автомобіля споживача так як за розміром 605x460x460 мм і вагою 56 кг в багажнику розмістити її було неможливо. Після чого споживач прослідував до найближчої АЗС та не виймаючи мініелектростанцію з салону, здійснив заправку паливного баку на 12 літрів бензину А-92 та відразу виявив прихований недолік паливного баку, який мав пробиття, через яке відбувся інтенсивний витік пального до салону автомобіля. Споживач звернувся до адміністрації гіпермаркету з проханням замінити придбаний дефектний товар на аналогічний товар належної якості та компенсації завданих матеріальних збитків у зв’язку з забрудненням салону його автомобіля витоком бензину з мініелектростанції. Однак, адміністратор гіпермаркету повідомив його, що заяву буде розглянуто, при цьому зазначив, що споживачу не слід розраховувати на компенсацію та запропонував йому звернутись безпосередньо до виробника – TOB «AMT ТРЕЙД» в м. Дніпро. Численні звернення споживача з приводу компенсації заподіяної йому шкоди залишись без належного реагування.
Споживач звертаючись до Головного управління, крім вищевказаних обставин повідомив, що реалізацією неякісного товару йому крім матеріальних збитків (витрати на хімічну чистку салону автомобіля в розмірі 4 тис. грн.) було також завдано і моральної шкоди, яка полягає в тому, що в с. Верхня Сироватка Сумського району, де він проживає, через брак придбаної мініелектростанції він не мав можливості забезпечити свою оселю електропостачанням та опаленням, внаслідок чого йому довелося разом з дружиною та п’ятимісячною дитиною перебувати в будинку, в якому температура повітря була майже нульова, через що вони всі захворіли. До того ж, він та його родина деякий час, через нестерпний запах бензину не могли безпечно користуватись автомобілем, що також призвело до неможливості перевезення дитини до лікарні.
Головним управлінням була надана правова допомога споживачу при підготовці позову до Сумського районного суду, в якому були заявлені вимоги про стягнення на користь споживача матеріальних збитків та заподіяної моральної шкоди. При наданні правової допомоги, фахівцями Головного управління були визнані необгрунтованими листи продавця та виробника про те, що споживач не довів факт придбання неякісного товару та заподіяння йому шкоди, та виходили з правової презумпції правомірності вимог споживача, сформульованої в постанові Верховного суду по справі № 507/93/18-ц від 22.01.2020, де Суд звернув увагу, що при вирішенні спорів про захист прав споживачів необхідно враховувати, що: «тягар доказування обставин, які звільняють від відповідальності за невиконання чи неналежне виконання зобов`язання лежить на продавцеві. Вина виконавця у неналежному виконанні зобов`язанні презюмується.»
У ході численних судових засідань, представниками Головного управління був доведений факт реалізації споживачу мініелектростанції неналежної якості та заподіяння йому моральних та майнових збитків. Враховуючи зазначене, рішенням Сумського районного суду по справі № 587/420/20 позов було задоволено та стягнуто на користь споживача 7,5 тис. грн завданої шкоди.