«Внутрішній фронт» у Недригайлові: депутати прогуляли останній шанс дати людям зарплату і залишили громаду без грошей під ялинку
У Білопіллі було чутно щонайменше 5 вибухів за останні дві години
«Атракціон небаченої жадібності»: у Сумах бізнесу дали пільги на 3 місяці, а секретарю ради — премії та надбавки на весь рік
«Турборежим» по-лебединськи: депутати мовчки «порішали» бюджет, оптимізували школи і поділили пісок
У Ромнах влада екстрено «рятує» бюджет, роздаючи гроші комунальникам і… базару
Світловий антирекорд Сумщини: графіки переписали — сидітимемо в темряві понад 16 годин (і це ще не межа)
Як налагодити ефективне прибирання вдома: 3 поради
«Патент на немовлят»: влада Тростянця образилася на Охтирку за те, що там посміли теж платити породіллям гроші
Шосткинські правоохоронці встановлюють обставини ДТП, в якій травмувалась пішохідка 
Графіки — в смітник? На Сумщині ввели екстрені відключення: світлова «рулетка» для 10 черг
Зеленський заявив про вимогу виведення військ РФ із Сумщини на тлі повідомлень про окупацію Грабовського
Росіяни прорвали кордон на Сумщині, окупували Грабовське і вже малюють карти штурму Сум
Кривавий рахунок доби: Сумщина пережила 22 години тривоги, є загиблий і поранені
Вчора
На Сумщині гірлянди скасовуються: «Укренерго» спустило нові жорсткі ліміти на завтра
«Аншлаг» у приймальні: мер Ромнів героїчно вислухав чотирьох прохачів і пояснив, чому в хатах холодно
У Тростянецькому ліцеї №1 під час благодійного ярмарку зібрали понад 103 тисячі гривень на потреби ЗСУ
«Бюджет виживання», водії-чужинці та ода базару: як в Охтирці ділили гроші на 2026 рік під «глючний» зв’язок
Шосткинський мільярд: депутати ухвалили бюджет-2026 і не забули про «кишенькові» на власний піар
«Рожеві окуляри» для чиновників: у Лебедині нарахували 158 жертв насилля, поки влада «успішно засідала»
Швейцарія передала Тростянцю 6 автобусів
Юлія Тимошенко: Умови мирних угод мають бути винесені на всеукраїнський референдум
Сучасні логістичні рішення: Як обрати оптимальний шлях для вашого бізнесу
Володимир Поцелуєв: У Клінічній лікарні Святого Пантелеймона проводять безкоштовні операції із заміни суглобів
Гучний вибух і раптова темрява: Білопілля залишилося без світла. Що кажуть місцеві?
Відомий ортопед-травматолог Артур Красненко перейшов у команду Дарвіша Аделя
У Конотопі чоловік дивом вижив під час вибуху «Шахеда»
Подвійний удар по Конотопу: місто залишиться без світла і води. У вас є година, щоб набрати запаси
Нічна атака «Шахедів» вивела з ладу критичну інфраструктуру Шостки та Конотопа
На Сумщині ворог повзе до траси: Deep State зафіксував просування росіян на 4 км² під Юнаківкою. Чи є загроза для Сум?
На Сумщині сотня росіян прорвалася до Грабовського

Сумська поліція показала, як працює служба 102

Чи не кожен громадянин нашої держави з тієї чи іншої причини звертався до поліції через спецлінію «102». Пересічній людині не зовсім зрозумілі ті процеси, які «запускає» дзвінок потерпілого чи свідка, і що саме відбувається після того, як оператор знімає слухавку. Отже, зазирнемо за «лаштунки» служби «102» і дізнаємось, як працює ця служба та що відбувається з моменту звернення громадянина на цілодобову поліцейську спецлінію.

З найпершої секунди завданням оператора є збір інформації про подію та правильна її кваліфікація. На це у нього є 30 секунд. Що саме трапилось, за якою адресою, чи є потерпілі – від цих відомостей залежить те, як швидко на місце події прибуде наряд поліції, і яка саме це буде група – працівники патрульної поліції, слідчо-оперативна група територіального підрозділу чи група реагування поліції охорони.

Оператор також зобов‘язаний запитати інформацію щодо самого заявника. Але це потрібно для того, щоб у разі необхідності працівники лінії «102» не лише могли уточнити інформацію у заявника, а й для зворотнього зв‘язку, адже людина має знати реакцію на свій дзвінок і те, що зроблено по її заяві.

«Дуже часто, і це без перебільшення, від дій нашого оператора залежить життя і здоров‘я потерпілої від злочину людини, – говорить Ярослав Шабаль, начальник відділу служби «102» УОАЗОР ГУНП в Сумській області. – А тому до кандидатів на цю роботу висуваються певні вимоги. Окрім вищої юридичної, педагогічної або психологічної освіти та гарної чіткої дикції, наші інспектори мають бути стресостійкими, вміти уникати і швидко вирішувати конфліктні ситуації, мати неймовірне терпіння і, звичайно комунікабельність. Адже до поліції звертаються люди, що у більшості своїй перебувають у стресовому стані, кричать, плачуть, іноді агресивні, бувають і нетверезі. До того ж, і сама робота непроста: нічні зміни, на які припадає найбільша кількість дзвінків за добу, фізичне та психологічне виснаження».

У середньому кожен інспектор обслуговує до двохсот звернень за зміну. А це не лише великий ризик емоційного перевантаження та вигорання, але й величезна відповідальність за кожен дзвінок. Аби успішно справлятися з роботою і підтримувати оптимальний психологічний настрій та необхідний рівень працездатності, з працівниками відділу проводяться тренінги, в тому числі – й за участі досвідчених тренерів-психологів. Вони навчають операторів знаходити оптимальні рішення у непростих ситуаціях з заявниками та вчасно «гасити» конфлікти.

Одна з проблем спецлінії «102» – так звані «телефонні» хулігани, – особи, які спеціально дзвонять і виливають свій негатив у образах і лайках. Іноді такі дозвонювачі можуть по кілька разів телефонувати без будь-якого приводу, і тоді працівник спецлінії, в межах своїх повноважень, може відхилити дзвінок цього абонента. Бо, поки така людина займає лінію, хтось з громадян, кому реально потрібна допомога, не може її отримати.

Окрім інспекторів-операторів, служба «102» має диспетчерів з числа атестованих працівників поліції. Їх завдання – тримати на постійному контролі криміногенну ситуацію та відслідковувати маршрути чергових нарядів, аби в разі необхідності направити на місце події найближчий патруль чи групу. Також диспетчери мають технічну можливість відслідковують в режимі он-лайн стан та процес збору і фіксації матеріалів групою, що прибула на виклик.

Загалом же система зв‘язку служби «102» фіксує абсолютно всі вхідні дзвінки, і кожен з них в обов‘язковому порядку проходить певний процес реєстрації та фіксації, аби за необхідності можна було б подзвонити заявнику і повідомити про результати розгляду чи реагування на його повідомлення. Працівники розуміють: якщо на лінію «зайшов» дзвінок, то на тому кінці дроту хтось потребує допомоги. Іноді – негайної.

«В якості прикладу можу навести дуже красномовний випадок, – говорить Марія Василенко, інспектор першої категорії відділу служби «102». – На спецлінію звернулась жителька Курського мікрорайону Сум, у якої невідомий щойно вирвав сумочку з речами та грошима. Поки тривала розмова з потерпілою, операторка через диспетчера передала інформацію найближчому черговому наряду поліції, а ті, так же блискавично зреагувавши на повідомлення, затримали нападника та встигли повернутися до пограбованої сумчанки. І на це все вистачило буквально кілька хвилин».

На сьогодні реформована служба «102» продовжує розвиватися, впроваджуючи у свою діяльність новітні комп‘ютерні технології. Наразі вже збудована та введена в експлуатацію додаткова робоча зала для операторів служби. Завдяки тісній співпраці з місцевою владою придбані спеціалізовані меблі, нові гарнітури та робочі станції. Випробовуються та впроваджуються нові програмні продукти.
Однак найпершою і основною функцією служби «102» була і залишається комунікація з населенням. Тож, якщо раптом вам необхідно звернутися за допомогою, – не гайтеся і телефонуйте на поліцейську спецлінію. Вам обов‘язково допоможуть. Однак при цьому зберігайте спокій, будьте відповідальні та виважені у своїх словах та емоціях, намагайтеся якомога чітко відповідати на запитання оператора, адже не тільки від нього, а й від вас залежить те, наскільки швидко вам нададуть допомогу. І не залишайтеся байдужими, якщо раптом ви стали свідком злочину чи правопорушення. Сповістіть про побачене на спецлінію поліції – можливо, саме ваш дзвінок збереже комусь життя чи здоров‘я або ж упередить вчинення більш тяжкого злочину.

Поділитися в соціальних мережах
27 жовтня
На території Сумської громади поліція нейтралізувала бойову частину ворожого БПЛА
08 січня
Деревина під прицілом: дискусії навколо нового законопроєкту №4197-Д
07 червня
Як визначити свою чергу на відключення електроенергії не заходячи на сайт обленерго?
26 лютого
Видатного українського лікаря Сергія Лисенка нагородили Міжнародною премією миру (Німеччина – США)
30 грудня
«Аврора» передала 220 шоломів захисникам
02 вересня
В Черкассах есть свои Месси и Роналду: итоги футбольного первенства
24 червня
СБУ заявила, що нардеп Деркач завербований російською розвідкоюВІДЕО
З 1 вересня в українських школах планують розпочати переважно очне навчання – ОП
Українські військові вийшли з Сєвєродонецька – журналіст
Кремль відреагував на кандидатство України в ЄС: “головне, аби не було проблем для РФ”
У Херсоні підірвали колаборанта
Під Рязанню в Росії впав Іл-76
Українська авіація завдала потужних ударів по росіянах
США надають $450 млн військової допомоги Україні, у пакеті – РСЗВ та патрульні катери
Україна отримала статус кандидата на вступ в ЄС
23 червня
НБУ “надрукував” для уряду ще 35 мільярдів
McDonald’s може відкритися в Україні в серпні – Forbes
Перші американські HIMARS вже в Україні – Резніков
Суд заборонив партію Вітренко
Документи про завершення освіти будуть доступні в “Дії”
Європарламент підтримав кандидатський статус для України і Молдови
У Львові у закритому режимі готуються судити Медведчука
Британська розвідка: сили РФ просунулися в бік Лисичанська на 5 кілометрів
Влучання блискавки, утоплення, втрата свідомості: як надати домедичну допомогу
Зеленський: Пришвидшення перемоги – наша національна мета
22 червня
Вчителі з регіонів, де відновлять офлайн-навчання, мають повернутися на роботу – Шкарлет
Шольц: Німеччина продовжить постачати зброю Україні
В Україні повністю зупинено нафтопереробку – Вітренко
Туреччина заявила, що досягла прогресу з Росією щодо вивезення українського зерна
Росіяни випустили 7 ракет по Миколаєву – Кім