У Сумах дороблятимуть нові зупинки, що не захищають ні від сонця, ні від дощу
Вартість нової зупинки біля скверу Чорнобильців на Горького, – 88 тисяч гривень. З них сама зупинка – 47, решта – виготовлення посадкового майданчика, знак і вивіска, які ще мають з’явитися. Смітників та інформаційного табло проект не передбачає. Збоку будуть лайт-бокси. Зроблена зупинка з металевих труб і гартованого скла. Частина людей чекає на транспорт під деревом або навісом магазинів поряд із зупинкою, тому що її дах не захищає від сонця.
Виконавець робіт ФОП “Петренко” у коментарі UA: SUMY пояснив, що в проекті від початку цього не передбачили. Робить такі зупинки вперше, виробництво в Сумах. “Для порівнняня, якщо купувати таку зупинку, вона коштує 120 тисяч гривень. Ми робимо за 47. Ми самі додумували, експериментували“, – пояснив Олександр Петренко.
Проектувальник ФОП “Ворона”: “Якнайменше коштів потрібно було виділити на будівництво цієї зупинки. Тому так вийшло. А зараз поправимо “.
Щоб затонувати дах кожної зупинки потрібно, зі слів виконавця, близько півтори тисячі гривень. Частину грошей додасть Департамент інфраструктури, а частину – 8 тисяч гривень зекономили на плитці зупинки напроти скверу Чорнобильців, залишивши частину старої.
Також за будівельними нормами, майданчик уздовж зупинки має бути піднятим на 20 см, до рівня підлоги в транспорті – для зручності візків. Заїзду ж на сам майданчик на зупинці скверу Чорнобильців немає. Викладену плитку там перетинає дощова каналізація.
“Ні по одному об’єкту роботи не завершені. Те, що зараз встановлені деякі павільйони, зроблені замощення, але ці об’єкти ще недороблені, вони не здані в експлуатацію”, – відповів на це директор Департаменту інфраструктури міста Григорій Яременко.
Зупинки подібного зразка з’явились у Сумах торік на вулиці Зеленко. Тоді вона коштувала 48 тисяч гривень. Її проект розробили у комунальному підприємстві «Архітектура. Будівництво. Контроль»
“Ми, вивчаючи досвід та критику транспорту перших зупинок, біля ЦУМу, врахували ці недоліки і вже зробили лавку згідно державних будівельних норм – це мінімум 3 метри. Але проблема не в тому, що ми робимо зупинки саме для того, щоб всіх помістити. Людина на зупинці має перебувати мінімум часу, вона має прийти, почекати там 5-3 хвилини, не знаю…і сісти в транспорт і поїхати. Вона не має там півгодини сидіти чекати громадський транспорт, тобто це проблема, можливо, транспорту, як він циркулює”, – розповів директор КП “Архітектура.Будівництво.Контроль” Володимир Никоненко.
“У нас відсутній такий собі комплексний підхід по управлінню містом. Одні будують зупинку сподіваючись, що колись вирішиться транспортна проблема, інші будують перони сподіваючись, що хтось побудує до них підхідні доріжки. Кожен робить свою роботу не задумуючись над тим, що всі працюють на одну мету – на покращення благоустрою міста”, – таку оцінку дав член громадської комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Максим Крнієнко.
Крім 10 зупинок із павільйонами, договір на виготовлення та встановлення яких укладено, у Сумах має з’явитися ще 40 зупинок зі знаком і замощенням – без павільйонів. На це передбачено 1 600 000 грн.