У Сумах оголосили тендер на автобуси із двома мільйонами “відкату”
17 березня КП «Електроавтотранс» запустило через систему Prozorro тендери на закупівлю двох автобусів малого класу і чотирьох великих автобусів з класом двигуна Євро5.
Очікувана ціна маленьких автобусів становить 3 млн 960,8 тис. грн (1 млн 980,4 тис. грн за одиницю), а великих автобусів – 15 млн 843,2 тис. грн (3 млн 960,8 тис. грн за одиницю).
У випадку з тендером на автобуси малого класу вимогам технічної документації відповідає модель Отаман А092Н6, яка має сходинки в салоні.
При цьому до великих автобусів в тендерній документації висунуто жорсткіші вимоги. Серед них – наявність 100% низької підлоги, можливості нахилу кузова до зупинки для зручності посадки пасажирів, відеоспостереження салону, системи блокування початку руху при відкритих дверях, системи автоматичного звукового оповіщення про зупинки і про закриття/відкриття дверей. Під вимоги даних торгів підходять українські автобуси Богдан А701, ЛАЗ А183, Електрон А185 і білоруський автобус МАЗ 203.
Примітно, що технічні вимоги сумського тендеру по великим автобусам практично ідентичні вимогам тендеру у Івано-Франківську, де КП «Електроавтотранс» Івано-Франківської міськради має намір також купити 4 великі автобуси, однак за 13 млн 200 тис. грн, тобто на 2 млн 643,2 тис. грн дешевше, ніж Суми. Розкриття тендеру заплановано на 27 березня.
Крім цього, викликає сумнів доцільність закупівлі невеликих автобусів, а також число закуповуваних автобусів у цілому. Для запуску повноцінного нового автобусного маршруту з інтервалом руху не більше 10-15 хвилин необхідно не менше 8-10 автобусів з урахуванням резерву. Закупівля 6 автобусів збільшить інтервали до 20-30 хвилин, при цьому в разі поломки великого автобуса використання автобуса малого класу в якості резервного призведе до перевантаження техніки і значного погіршення сервісу.
З огляду на те, що в 2016 році на закупівлю техніки КП “Електроавтотранс” не використало 36 млн грн, цих грошей достатньо для закупівлі в 2017 році не менше 10 великих автобусів місткістю 100+ пасажирів зі 100% низьким рівнем підлоги. Про це йшла мова в рекордній за кількістю зібраних підписів електронній петиції в Сумах. Стільки великих автобусів без сходинок дозволить відкрити новий маршрут через центр міста з інтервалом 10 хвилин, що підвищить комфортність і безпеку міського транспорту, а також створить гідну альтернативу “Рутам” приватних перевізників.
Також використання резервних великих автобусів на маршрутах на Баси і Баранівку дозволить зменшити навантаження на малі автобуси у години-пік, що знизить кількість поломок, пов’язаних із перевантаженням.