«Укрзалізниця» відмінила продаж квитків на ранковий потяг Шостка – Київ для конотопців
З 4 вересня 2025 року повністю заборонений попередній продаж квитків до міста Києва на єдиний ранковий потяг №787 Шостка-Київ для мешканців Конотопа.

Про це повідомив місцевий журналіст, транспортний експерт Дмитро Власенко у фейсбуці.
«Укрзалізниця остаточно пробила дно. З 4 вересня 2025 року повністю заборонений попередній продаж квитків до міста Києва на єдиний ранковий потяг №787 Шостка-Київ (відправлення з Конотопа о 6.55, прибуття до Києва о 9.52) для мешканців другого за чисельністю міста Сумської області – Конотопа (та ще й Бахмача, Чернігівської області)! Але з сусіднього Кролевця доступні місця в усі 8 вагонів. Такі недолугі дії Укрзалізниці є дискримінаційними по відношенню до мешканців Конотопа та порушують рівний доступ до користування залізничним транспортом.
Для майбутніх коментаторів від Укрзалізниці відразу зазначу, що потяг №895 Конотоп-Фоастів, який відправляється о 4.24 НЕ МОЖЕ бути визнаний альтернативним у зв`язку з тим, що він відправляється під час дії комендантської години, коли не курсує громадський транспорт і пересування містом офіційно заборонено, і Ви не можете апелювати до п 2.25 Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України щодо альтернативи.
Що робити простим мешканцям, поки Укрзалізниця “не прийде до тями”. Купувати квиток зі станції Кролевець, а сідати по станції Конотоп, різниця у вартості – 10 грн.
Для всіх, хто читає цей пост прохання звернутися з цього питання, є наступні варіанти: 1) Гаряча лінія УЗ 0 800 503 111 (мо хто дозвониться). 2)Урядова “гаряча лінія” – 1545 (сюди простіше). 3) направити звернення на електронну пошту: [email protected] або відправити повідомлення в розділі “Зворотній зв`язок” у додатку для купівлі квитків. 4) Відправити поштою письмове звернення: “АТ «Укрзалізниця», 03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, 5”.
Ось приблизний текст:
З 4 вересня 2025 року припинено попередній продаж квитків на регіональний поїзд № 787 Шостка-Київ зі станції Конотоп. Водночас квитки на цей самий поїзд залишаються доступними для придбання із сусідньої станції Кролевець.
Це рішення створює значні труднощі для пасажирів міста Конотоп, яке є другим за чисельністю у Сумській області. Поїзд № 787 є єдиним, що дозволяє дістатися до Києва зранку. Інший ранковий поїзд № 895/896 Конотоп-Фастів відправляється о 04:24, що офіційно припадає на час комендантської години. Курсування громадського транспорту не здійснюється. Пересування містом у цей час формально заборонено. Таким чином він не є альтернативним поїздом і не може вважатися доступним для мешканців міста. На інший ранковий потяг №779 Суми-Київ також діють обмеження на попередній продаж квитків.
Вважаю, що такі дії порушують мої права як пасажира і суперечать чинним нормативно-правовим актам України, зокрема:
1. Правила перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України, затверджені наказом Міністерства транспорту та зв’язку від 27.12.2006 № 1196. Відповідно до цих Правил, пасажир має право на “безпечне і своєчасне перевезення до місця призначення” , а перевізник зобов’язаний “безпечно та своєчасно перевезти пасажира від пункту виїзду до пункту призначення”. Обмеження продажу квитків, яке фактично унеможливлює виїзд, є порушенням цих положень.
2. Навіть якщо АТ «Укрзалізниця» керується пунктом 2.25 цих Правил, який дозволяє регулювати продаж квитків “за наявності альтернативних поїздів”, поїзд, що відправляється під час комендантської години, не може бути визнаний реальною та безпечною альтернативою.
3. Закон України «Про залізничний транспорт»: Стаття 1 цього Закону встановлює, що основні принципи державної політики у сфері залізничного транспорту включають “забезпечення потреб населення”. Обмеження доступу до квитків для цілого міста суперечить цьому принципу.
4. Закон України «Про захист прав споживачів»: АТ «Укрзалізниця» є надавачем послуг, а пасажири — споживачами. Обмеження доступу до послуги є порушенням права споживачів на її отримання.
На підставі вищевикладеного, прошу:
1. Надати письмове роз’яснення щодо причин припинення попереднього продажу квитків на поїзд № 787 Шостка-Київ саме зі станції Конотоп.
2. Відновити продаж квитків на зазначений поїзд для пасажирів зі станції Конотоп, забезпечивши рівний доступ до послуг залізничного транспорту для всіх громадян».
Укрзалізниця відповіла конотопцю відпискою:
«АТ «Укрзалізниця» діє виключно у межах чинного законодавства та нормативних актів, які надають перевізнику право самостійно регулювати умови продажу квитків, у тому числі й попереднього. Відповідно до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України, а також Закону України «Про залізничний транспорт», компанія може встановлювати особливий порядок реалізації проїзних документів з урахуванням наявності альтернативних варіантів перевезення та забезпечення потреб пасажирів по всьому маршруту. Крім того, нагадуємо, що стаття 91 Бюджетного кодексу України передбачає право органів місцевого самоврядування замовляти додаткові перевезення шляхом укладення відповідних угод з АТ «Укрзалізниця».
Ми розуміємо ваші емоції пане Дмитре, однак продаж квитків організовується з урахуванням загального балансу інтересів пасажирів. Питання транспортної доступності може вирішуватися і на місцевому рівні, якщо є готовність співфінансувати чи замовляти додаткові рейси».
Підписуйтесь на нас у ТЕЛЕГРАМ
Підписуйтесь на нас в ІНСТАГРАМ