Як у магазинах “розводять” покупців
Вас обважили чи підсунули несвіжий товар? А, може, у харчах трапився сторонній предмет? Повірте, цим уже давно нікого не здивуєш. На перше місце в магазинах виходять нові технології обману, розраховані, швидше, на неуважність чи необізнаність покупців. Отож, розбираємося детально.
Метод №1. «Невидимий» цінник.
Як часто ви брали товар, а зчитувач на касі вибивав зовсім іншу (як правило, вищу) суму, ніж була зазначена на ціннику? Упевнені, хоч раз із вами чи вашими знайомими це траплялося. Найчастіше касир пояснює таку різницю тим, що ціна підвищилися, а замінити цінник забули чи не встигли. Ну, загалом, «проморгали».
Вочевидь, цей прийом розрахований на те, що покупець розгубиться, «махне рукою» на зайві кілька гривень, тим паче, якщо позаду вже зібралася чимала черга. Але навіть якщо попросить зробити відміну – нічого страшного, знайдеться наступний.
А ось ще один приклад, про який розповіла роменка Оксана. «Я купувала собі теплі колготи в одному з міських магазинів товарів для краси, – говорить дівчина. – Вибрала спочатку дешевші, за 70 із зайвим гривень. А потім око впало на дуже красиві і з «красивою» ціною – 195 гривень. Ну, довго в мені тривала боротьба дівчини економної і «себе коханої», зрештою, остання перемогла. Узяла колготи й вирушила на касу. Тут мене й ошелешили: моя «мрія» коштує аж 230 гривень. Ну, добре, був вечір, магазин пустий, говорю: «на ціннику було дешевше, зробіть відміну, я візьму інші» й рухаюся в бік стелажів. Дівчина-касир біжить за мною, мовляв, де Ви той цінник побачили? Показую. Ну, так, говорить, але це ціна на розмір «4», а у вас – «двієчка»… Без коментарів…».
Метод №2. «1+1=3», або Переплати за акцію
«Стою на касі. У руках – два товари виробництва «Garnier» і один іншої фірми. Підходить моя черга, касир говорить: «На «Garnier» акція: візьміть іще один товар із цієї серії, буде 3 за ціною двох». «Та не треба мені», – відповідаю. «Візьміть, візьміть, буде вам безкоштовно», – наполягає дівчина на касі. Добре, швиденько біжу до стелажів (хвилююся, бо мене ж тепер чекає ціла черга, незручно), хапаю перший-ліпший лосьйон, що підходить моїй шкірі, вертаюся. Хто б тільки попередив, що безкоштовним буде найдешевший товар із трьох…».
Такою історією поділилася роменка Анастасія.
Подібний прийом – теж не рідкість у міських крамницях. «Конає», зазвичай, за рахунок метушні в магазині й банальної сором’язливості покупців, які замість повернути товар кладуть до свого пакета. (Про пакети, до речі, – окреме спостереження. «Вам великий чи середній?», – цікавиться касир в одному з магазинів замість звичного «Вам пакет потрібен?». Такий собі психологічний хід).
Так от щодо акцій. Ви, певно, помічали, що «ознаменовуються» вони великими, зазвичай червоними, літерами, ну, щоб у очі кидалося. «1+1=3», «-50% на другу одиницю», «2=3» – такі написи часто майорять на полицях крамниць. Не варто одразу «купуватися» на заманливу пропозицію, адже зазвичай вона таїть у собі безліч нюансів. У кращому випадку умови акції позначені * і розшифровуються внизу цінника дрібнюсіньким шрифтом. Окремі магазини, ніде правди діти, щадять зір покупців і прикріплюють поруч лупу. А от що особливо тішить – відсилка до сторінки крамниці в Інтернеті. Стоїш ти така в магазині, акцію побачила класну. Ану, що там? А там: «Про умови акції читайте на сторінці «Такого-то магазину». І посилання». Усе.
Метод №3. Купи і з’їж негайно.
Дуже часто магазини продають за знижкою продукти харчування, термін придатності яких добігає кінця. М’ясо, консерви, солодощі, строк «життя» яких закінчується через тиждень, а то й один день, на полицях крамниць і супермаркетів – не рідкість. Чомусь тільки не поширюється така практика на хлібобулочні вироби. У Європі, наприклад, учорашній хліб коштуватиме в рази дешевше. Та навіть випечений вранці, увечері вже продаватиметься з 25-% знижкою.
Метод №4. Клієнт – не правий.
Обманутою, та ще й у всьому винною залишилася після походу до магазину косметики роменка Олена. Щоправда, із шампунем. Хоч придбати хотіла кондиціонер для волосся.
«Я попросила продавчиню порадити мені кондиціонер, – розповідає дівчина. – Вона запропонувала кілька, я вибрала. Коли ж увечері почала наносити на волосся, засіб почав пінитися. Глянула на етикетку – шампунь».
Наступного дня Олена пішла до магазину з проханням замінити товар. Однак там їй відповіли, що це – засіб особистої гігієни, який поверненню не підлягає. Тим паче, уже відкритий.
«Я все це розумію і погоджуюся, – говорить дівчина, – але було б добре хоч почути вибачення від продавчині. Але де там. Навпаки, жіночка самовіддано наполягала, ніби я просила шампунь, а не кондиціонер».
«Та що там дивуватися, – говорить її подруга Людмила, – адже я напередодні в цьому ж магазині туалетну воду на подарунок купувала. Так дівчата-продавці, щоб ціну стерти, використали засіб для зняття лаку й знову його на полицю поставили, продавати».
От і думай тепер, як трапиться якась неповна пляшка шампуню чи туалетної води, – чи так від виробника йшло, чи засобом уже покористувався хтось…
Іще один прийом, який, щоправда, поки нібито не «прижився», – кріплення цінника не на той товар. Цукерки під однією назвою, але від іншого виробника – і плюс кілька гривень у вашому чекові.
Ось такими простими способами виманюють у людей зайву копійчину магазини. По суті й обману ніякого немає, та герої нашої статті говорять: після ситуацій, у які потрапили, відчувають себе використаними, адже хтось заробив на їхній не-обізнаності. Висновок: кращий друг вашого гаманця – ваша увага та прискіпливість. Детально вчитуйтеся в умови акцій, не соромтеся запитувати про них у продавців-консультантів, вивчайте дату виробництва та термін придатності продуктів. Особливо ж це актуально напередодні свят. Будьте обережними!
Новий погляд Роменщини