Жінка віддала фейковому банкіру 11 тисяч
Від злочинних дій шахраїв постраждала 39-річна жителька одного із сіл Сумського району. Вдень їй на мобільний телефон зателефонував невідомий, який в розмові назвався менеджером банку, де вона обслуговується. Співрозмовник розповів жінці, що її картковий банківський рахунок заблоковано нібито через спробу несанкціонованого втручання сторонньої особи. І, аби його розблокувати, попросив назвати повний номер банківської картки.
Жінка, трохи посумнівавшись, все ж надала невідомому співрозмовнику конфіденційну інформацію будучи впевнена, що розмовляє саме з представником банку. А через деякий час, перевіривши рахунок, виявила, що з нього пропали гроші в сумі 11 000 гривень. Потерпілій нічого не залишалось робити, як звернутися за допомогою до поліції.
У поліції відкрили кримінальне провадження за ч. 1 ст. 190 «Шахрайство» Кримінального кодексу України.
Правоохоронці знову нагадують громадянам елементарні правила обережності, дотримання яких дозволить уникнути шахрайських пасток і зберегти власні кошти при подібних дзвінках та повідомленнях.
1. Нікому й ніколи не повідомляйте індивідуальний ПІН-код своєї банківської картки та cvv-код, що знаходиться на зворотному її боці.
2. В разі надходження нібито з банку електронних листів чи дзвінків з запитами про особисту інформацію, не відповідайте на них, а краще самі зателефонуйте на офіційний номер call-центру вашої фінансової установи, і з’ясуйте ситуацію.
3. Отримавши сумнівну інформацію в смс-повідомленні, не переходьте за пропонованими вкладеннями, а зверніться до сервісного центру свого мобільного оператора.
3. У випадку втрати чи блокування телефонної сім-картки, до якої «прив’язана» ваша банківська картка, найперше необхідно особисто звернутися в банк з заявкою про блокування платіжного документа.
4. І пам‘ятайте – працівник банку ніколи не буде дзвонити до вас із закритого номеру. Якщо вас просять надіслати пароль або інші дані картки, за жодних обставин не слід цього робити.
Найперше необхідно терміново звернутися на «гарячу» телефонну лінію банку, і з‘ясувати у оператора всю інформацію по вашому рахунку. Таким чином ви зайвий раз переконаєтесь у тому, що з вашим платіжним документом все гаразд, а самі ви щойно уникли підступної шахрайської пастки.
Правоохоронці вкотре застерігають громадян від вчинення ними необдуманих кроків при спілкуванні з незнайомими людьми. Знайте, якщо ваші співрозмовники у розмові з вами зачіпають теми грошей, які вам необхідно комусь передати, переказати, відправити, вас точно хочуть одурити. Тож необхідно відразу покласти трубку, якщо розмова відбувається по телефону, або ж сказати чітке «ні», якщо йде спілкування «в живу», та повідомити поліцію. Завжди пам’ятайте, Ваша безпека у ваших руках, повідомляє Відділ комунікації поліції Сумської області.