Сумчанам – про зміни в призначенні житлових субсидій
Від травня Уряд посилив вимоги до отримувачів субсидії. Про такі жителів Сумської міської територіальної громади під час брифінгу інформувала заступник директора департаменту соціального захисту населення, начальник управління надання державної соціальної допомоги Ірина ЛАГІРЕНКО.
Постановою Кабінету Міністрів України № 420 прийняті нововведення при підході до призначення житлових субсидій, якими підвищено адресність її надання. Так, як зауважила Ірина Лагіренко, з 1 травня поточного року житлова субсидія буде надаватися громадянам виключно у грошовій готівковій формі.
Крім того, відтепер до середньомісячного сукупного доходу будуть враховуватися отримані доходи від депозитів, дивіденди від цінних паперів тощо.
Згідно зі змінами, субсидію з травня буде призначено автоматично – без особистого звернення, а тільки деяким домогосподарствам необхідно буде оновити документи для її отримання.
Стосуються зміни і виплати субсидій, – з 1 вересня кошти виплачуватимуться лише через поточні рахунки в уповноважених банках. Можливість адресної доставки соціальних виплат залишиться лише у окремих категорій осіб.
Також, з травня, для розрахунку житлової субсидії враховується середньомісячний сукупний дохід за ІII–ІV квартали 2020 року. Для пенсіонерів, які звернуться за призначенням субсидії у травні, враховується пенсія за березень 2021 року.
На сьогодні в департаменті соціального захисту населення, за інформацією Ірини Лагіренко, обліковується майже 4 тис. домогосподарств, яким першочергово потрібно подати нові заяви і декларації. З оновленими бланками заяв можна ознайомитися на сайті департаменту.
«Не слід хвилюватися та поспішати з оформленням документів саме у травні задля уникнення одночасного скупчення заявників, однак, і надовго відтерміновувати надання документів також не варто, щоб мати час на виправлення можливих невідповідностей і доопрацювання документів, – сказала посадовець. – Першочергово рекомендуємо звернутися представникам домогосподарств, яким не передбачено автоматичне призначення. Це переселенці, орендарі, домогосподарства, у яких кількість проживаючих менша від зареєстрованих, у яких відбулися зміни у складі зареєстрованих чи членів родини, отримувачів безготівкової субсидії через «Ощадбанк», та, звичайно, домогосподарствам, які бажають скористатися правом на її призначення вперше: сім’ям пенсіонерів, сім’ям з дітьми та з особами з інвалідністю, родинам з невисокими доходами, які бажають користуватися субсидією в неопалювальному періоді».
Ірина Лагіренко також наголосила, в умовах карантину прийом документів забезпечується максимально за допомогою пошти, електронного зв’язку та електронних сервісів.
Громадяни, які не мають змоги скористатися електронними сервісами, можуть подати документи особисто, попередньо записавшись на прийом за телефонами: багатоканальний номер телефону – 788-888, додаткові номери для попереднього запису – 787-122, 787-123, (050) 4078199, (050) 4078002 або звернувшись до спеціаліста, який чергує на І поверсі адмінбудівлі департаменту.
Насамкінець заступник директора департаменту соціального захисту наголосила на відповідальності громадян, яку вони несуть за достовірність та своєчасність надання інформації, що впливає на право отримання субсидії.
Зауважимо, в квітні на обліку перебувало понад 32 тис. отримувачів субсидії, в минулому неопалювальному періоді майже 17 тис., в тому числі сім’ї пенсіонерів (понад 11 тис.), сім’ї з дітьми близько 1 тис. та сім’ї, що складаються з пенсіонерів і дітей (1,5 тис.).