Вчора
Володимир Поцелуєв: «Наше завдання — повернути якість життя». Лікарня Святого Пантелеймона посилила реабілітаційний центр обладнанням за 1,2 млн грн
Який виробник кабелю кращий в Україні
Темрява за розкладом? Енергетики оприлюднили графіки на 18 грудня, але попередили про «сюрпризи»
Пів мільйона за два тижні грудня: Хотінська рада «спалює» бюджет темпами мирного часу, хоча громада вже понад рік існує перебуває в евакуації
«Дошка ганьби» для дорослих дядь і тьоть: у Недригайлові голова громади погрожує розвісити фото депутатів, які залишили людей без зарплат
Зеленський призначив «армію» суддів до Сумського апеляційного суду, де роками працювало четверо людей
«Зроблено в Сумах»: місцеве підприємство презентувало унікальний інклюзивний автобус, що дарує свободу руху
Класифікація автомобільних шпатлівок
Два гравці Тростянця потрапили у збірну півріччя Другої ліги України
Влада Лебедина ухвалила бюджет-2026: штрафів не буде, грантів не чекають, а заводи зупиняються
BroBus — сервіс з бронювання квитків на пасажирські перевезення в Європу
Анатолій Васильєв удостоєний відзнакою «За заслуги перед Сумщиною»
Невідомий безпілотник дістали з озера поблизу Сум
«Батьківщина» ініціює запровадження мораторію на підвищення податків для малого та середнього бізнесу
Замість реальної допомоги — «Стратегія»: охтирські чиновники їздили до Львова вчитися, як «правильно» любити дітей на папері
Шостка здригнулася від потужного удару, мер розкрив деталі атаки
В Охтирці знову ділять маршрути: влада вимагає GPS і «єврокомфорт», але чи знайдуться сміливці возити людей?
Леонід Ніколаєнко: Суми продовжують зміцнювати стійкість. У Києві презентували результати співпраці громади з міжнародними донорами
«Сумихімпром» знову пускають з молотка: ціну скинули на 70 мільйонів, але чи знайдеться сміливець?
Натиснула «1» — втратила 16 тисяч: нова схема «банківського» обману шокувала пенсіонерку з Охтирки
Майже 14 годин під сиренами та поранений юнак: як Сумщина пережила цю пекельну добу
16 грудня
«Сумська родина – 2026»: Вадим Акпєров ініціює виплату 20 тисяч гривень за народження дитини у Сумах
Керівництво Миколаївської громади «замовило» помсту за свого земляка
Леонід Ніколаєнко попросив сумчан надавати пропозиції щодо формування бюджету-2026
Енергетична рулетка триває: Сумщина отримала графік відключень на завтра — кому готувати свічки?
Синхронний терор: сьогодні одночасно повідомили про підпали «Укрпошти» в Сумах та Києві
Більше не «на побігеньках» у приватників: Глухівський полігон нарешті отримав власну важку техніку
Цінова ситуація на Сумщині: яйця та проїзд подорожчали, а одяг і техніка впали в ціні
Сумщина отримала понад 33 млн грн з держбюджету на пальне для генераторів
Сумчани здобули медалі на чемпіонаті України з параплавання

Тариф на перевезення у сумських маршрутках зрівнявся із Конотопом, але все ще нижчий за проїзд у тролейбусі

Після оприлюднення розпорядження начальника Сумської міської військової адміністрації Олексія Дрозденка про підвищення тарифів на проїзд у сумських маршрутках, багато хто захотів попіаритися на цьому питанні навіть не наводячи якихось актуальних аргументів – просто кричать:  це погано і це недопустимо.

Давайте розберемося що “погано” і настільки це “недопустимо”.

Звичайно, перевізники розуміють, що будь-яке підвищення ціни чи то на хліб, чи то на бензин, чи то на проїзд – це завжди погано для кінцевого споживача. Навряд чи в Сумах знайдеться хоч одна людина, яка скаже, що вона задоволена тим, що буде платити більше. Непопулярні рішення із підвищення тарифів, тому і називають “непопулярними” бо суспільство їх завжди сприймає негативно. Поряд із тим, підвищення тарифів по таким інфраструктурним галузям, як пасажирські перевезення чи водопостачання, чи електрика – це перш за все компроміс між кінцевими споживачами і тими, хто надає ці послуги. У першому випадку, враховуються завжди інтереси споживачів і ціну ставлять максимально заниженою, у другому – ціна все ж має бути такою, щоб покривати мінімальні витрати і давати змогу підтримувати бізнес “на плаву”.

Тому переходячи до заяв опонентів-популістів про “недопустимо”, зазначимо, що останній раз тарифи у Сумах для приватних перевізників піднімалися із 7 до 10 гривень ще у жовтні 2021 року. За цей час зрозло все: вартість палива на майже 100% (у жовтні 2021 року ціна на куб метану була 21,75 грн, а зараз 39,99 грн), ціни на запчастини – на 70%, мінімальна заробітна плата – із 6000 до 8000 тисяч (плюс, наразі, через мобілізацію, кількість водіїв критично зменшилась і доводиться додатково їх заохочувати, щоб транспорт у Сумах продовжив функціонувати), зросли й інші витрати.

Як бачимо причин для підвищення – більш ніж достатньо, але чомусь ніхто із опонентів про це не говорить. Більш того, звучать заклики, що треба сумських маршрутчиків розігнати і на їх місце знайти гарних із дешевими тарифами і новими автобусами. Однак навіть тут опоненти-популісти або не знають, або цілеспрямовано вводять в оману сумчан, щоб врешті-решт залишити їх взагалі без транспорту. Адже уже кілька років у Сумах є вільні маршрути – тільки сьогодні їх цілих вісім і бажаючих  на них працювати хоч на новому транспорті, хоч на старому – не має. Не спішать і “популісти” йти у цей бізнес – кричати зі сторінок у Фейсбук і вішати “лапшу” на вуха – це завжди простіше, а головне ніякої відповідальності…

І останнє, наскільки рішення про підвищення тарифів на перевезення у Сумах є недопустимим? Для цього потрібно просто глянути на тарифи в інших містах. Так у Конотопі, який є майже втричі меншим за кількістю населення ніж Суми, діє тариф у розмірі 15 гривень із січня 2024 року. А як щодо інших обласних центрів? Так у Вінниці, яку місцеві активісти завжди приводять у приклад, тариф у розмірі 15 гривень діє ще із 1 липня 2022 року. У прифронтовому Миколаєві 15 гривень встановили ще до війни у 2021 році. У сусідній Полтаві 15 гривень – із червня 2022 році, у Кременчуці Полтавської області – також із червня 2022-го.

Більш того, не відрізняються тарифи приватних перевізників у Сумах і від місцевого комунального транспорту, який належить КП “Електроавтотранс”.  Наприклад, за кожні 16 гривень за проїзд у тролейбусі, пасажир сплачує лише 8 гривень, а іншу половину бюджет міста (тобто всі інші сумчани, які навіть ніколи не їздили на тролейбусі). Схожа ситуація і з автобусами, де із 15 гривень – 8 гривень сплачує пасажир, а решта – місцевим бюджетом.

Тому, мабуть, можна було і не піднімати тарифи у приватному транспорті, якби, наприклад, його поставили у хоча б схожі умови із комунальним, тим більше, що через постійні вимкнення світла тролейбуси у Сумах майже не працюють. Але чомусь критикани-популісти навіть не задумуються над цим і готові й далі виділяти щорічно на непрацюючі тролейбуси близько 150 мільйонів гривень і ні копійки підтримки приватним перевізникам. То невже останні, не можуть встановити, хоча б аналогічні тарифи із комунальними, якщо вже підтримувати із популістів їх ніхто не збирається? Невже буде краще, якщо в Сумах взагалі припинить існування увесь транспорт?…

Поділитися в соціальних мережах
27 жовтня
На території Сумської громади поліція нейтралізувала бойову частину ворожого БПЛА
08 січня
Деревина під прицілом: дискусії навколо нового законопроєкту №4197-Д
07 червня
Як визначити свою чергу на відключення електроенергії не заходячи на сайт обленерго?
26 лютого
Видатного українського лікаря Сергія Лисенка нагородили Міжнародною премією миру (Німеччина – США)
30 грудня
«Аврора» передала 220 шоломів захисникам
02 вересня
В Черкассах есть свои Месси и Роналду: итоги футбольного первенства
24 червня
СБУ заявила, що нардеп Деркач завербований російською розвідкоюВІДЕО
З 1 вересня в українських школах планують розпочати переважно очне навчання – ОП
Українські військові вийшли з Сєвєродонецька – журналіст
Кремль відреагував на кандидатство України в ЄС: “головне, аби не було проблем для РФ”
У Херсоні підірвали колаборанта
Під Рязанню в Росії впав Іл-76
Українська авіація завдала потужних ударів по росіянах
США надають $450 млн військової допомоги Україні, у пакеті – РСЗВ та патрульні катери
Україна отримала статус кандидата на вступ в ЄС
23 червня
НБУ “надрукував” для уряду ще 35 мільярдів
McDonald’s може відкритися в Україні в серпні – Forbes
Перші американські HIMARS вже в Україні – Резніков
Суд заборонив партію Вітренко
Документи про завершення освіти будуть доступні в “Дії”
Європарламент підтримав кандидатський статус для України і Молдови
У Львові у закритому режимі готуються судити Медведчука
Британська розвідка: сили РФ просунулися в бік Лисичанська на 5 кілометрів
Влучання блискавки, утоплення, втрата свідомості: як надати домедичну допомогу
Зеленський: Пришвидшення перемоги – наша національна мета
22 червня
Вчителі з регіонів, де відновлять офлайн-навчання, мають повернутися на роботу – Шкарлет
Шольц: Німеччина продовжить постачати зброю Україні
В Україні повністю зупинено нафтопереробку – Вітренко
Туреччина заявила, що досягла прогресу з Росією щодо вивезення українського зерна
Росіяни випустили 7 ракет по Миколаєву – Кім