Три школи Сумщини з вересня пілотують новий стандарт базової освіти
Три школи Сумщини з вересня пілотують новий стандарт базової освіти. У них навчають п’ятикласників за принципами Нової української школи. Єдиний сумський заклад серед них — це 27-ма школа, пише suspilne.media.
Усього у цьому закладі навчаються близько тисячі дітей. Проєктом Нова українська школа тут охоплено два п’ятих класи. Це — 59 учнів.
У 5-А класі англійську мову викладає їхній класний керівник Оксана Воліна.
“Англійська мова — такий предмет, де ми використовуємо інтерактивні форми роботи з першого класу, тому для нас це вже звично. Діти — активні, цікаві, у них багато запитань до вчителів. Вони прагнуть дізнатись більше нового, з молодшої школи вони прийшли навчені працювати в групах”, — говорить Оксана Воліна.
П’ятикласники, які наразі зараз пілотують впровадження стандартів нової української школи в середніх класах, за новими принципами навчаються з самого початку свого шкільного життя. З першого по четвертий клас діти випробовували на собі стандарти НУШ в початковій школі. Тепер у них з’явилися нові предмети.
“Мені дуже подобається “Пізнаємо природу”. Робимо всілякі експерименти, дізнаємось нове”, — говорить учениця 5 класу Дар’я Нікітіна.
“У нас з’явились нові уроки “Пізнаємо природу”, “Культура добросусідства”. Нам розповідають про гарні манери, культуру. До нас вчителі ставляться добре. — Не сварять? – Буває, але рідко”, — каже учень 5 класу Андрій Мельник.
“Ми рухаємося кілька хвилин. Потім працюємо, і мені дуже добре почувається в цій школі”, — сказала учениця 5 класу Ярослава Пилипенко.
“У мене є друзі, які навчаються в класі, де немає проєкту. Вони хочуть також побути в нашому класі і відчути себе в пілотному проєкті”, — розповіла учениця 5 класу Анастасія Салій.
У першому семестрі п’ятикласники не отримують балів. Наприкінці півріччя їх оцінять за рівнями: початковий середній, достатній і високий.
Етику та історію у дітей викладає Юлія Ботвінко викладає. Загалом у школі працює 11 років.
“Діти прийшли в 5 клас вже готові до активних форм. Вони самі пропонують, один одного долучають. Змінились програма, теми і, звичайно, форми роботи. Хоча мої предмети цікаві самі по собі, але в Новій українській школі завдяки цим формам роботи ще цікавіше. Якщо раніше це був вступ до історії, то цього року у 5-х класів – “Вступ до історії та громадянської освіти”, більше уваги патріотизму”, — зазначила вона.
Щоб навчати п’ятикласників по-новому, вчителі з травня проходили дистанційні курси, розповідає вчителька хімії Світлана Дубина. У п’ятих класах жінка викладає інтегрований курс “Пізнаємо природу”, покликаний підготувати учнів до освоєння природничих дисциплін.
“Потрібно було змінитися самій. Раніше було, що знання – це основа. На сьогодні навпаки: раніше вчитель давав готові знання про природу, про навколишній світ, а зараз діти повинні самі дійти до певних висновків”, — говорить педагог.
Підручники, за словами заступниці директора Юлії Захарченко, отримали.
“Створені модельні програми з усіх навчальних предметів чи інтегрованих курсів. Один із напрямів НУШ – інтегроване навчання. Це, наприклад, українська і зарубіжна літератури, мистецтво, пізнаємо природу, здоров’я, безпека і добробут. До кожної модельної програми розроблені різними авторами навчальні матеріали. Це — посібники, які будуть пілотуватися впродовж рок, щоб визначитися з навчальними матеріалами, за якими будуть через рік”, — каже вона.
Для впровадження Нової української школи в п’ятих класах у 27-й школі отримали 270 тисяч гривень з державного бюджету. Гроші використали на обладнання для кабінетів та навчальні матеріали.
“По-перше, не було повноцінної підготовки вчителів, і в цьому відмінність від початкової школи. Тут значно більше вчителів, бо це вчителі-предметники, їх більше, ніж вчителів початкової школи. Є важливий момент: новий стандарт базової середньої освіти передбачає не лише передачу знань, які швидко застарівають в 21 ст., а й навчання навичкам і наскрізним вмінням. Там, де є ініціативний, активний директор, — там пілот відбуватиметься як слід”, — сказала співзасновниця громадської організації “Смарт освіта” Іванна Коберник.