У Сумах на ремонт ліфтів планують витратити понад 32 млн гривень
Цих грошей вистачить на десяту частину підйомників з усіх, яким потрібен ремонт. У більшості ліфтів вийшов термін експлуатації, а деякі взагалі зупинені.
Скільки ліфтів полагодять
За 32,5 мільйони планують зробити 90 підйомників: 70 з них – капітально, 16 – дрібним ремонтом, чотирьом проведуть модернізацію на умовах співфінансування з мешканцями. Повної заміни ліфтів цьогоріч не буде.
Всього у Сумах – 1402 ліфти, у понад третини з них вийшов термін експлуатації, зокрема 208 – зупинені за рішенням судів.
Директор департаменту інфраструктури Сумської міської ради Олександр Журба говорить, у ситуації, що склалась робити не повну заміну, а модернізацію. Адже треба менше коштів, а слугуватимуть ліфти так само як і після повної заміни – 25 років. Різниця у тому, що під час модернізації лишають старі направляючі, а при повній заміні не лишають нічого. Капітальний ремонт теж вихід, але не тривалий.
“Дозвіл на капітальний ремонт дає Держдпраця. Після капітального ремонту експерт дає дозвіл на експлуатацію протягом чотирьох років. Тобто чотири роки він їздить, потім експерт знову робить обстеженні та в разі позитивного висновку він продовжує дозвіл ще на чотири роки. Але це можливо тільки якщо обслуговуюча організація вчасно обслуговує, доглядає та закриває дрібні ремонти”, – пояснює Журба.
План на наступний рік
Наступного року ремонтуватимуть ліфти за новою програмою, яку розробили на 2022-2024 роки. За три роки хочуть зробити ремонтів на понад 214,5 млн грн. Йдеться про капремонт, модернізацію та заміну ліфтів.
З цих 214,5 мільйонів:
- 190 119, 00 тис. грн – кошти бюджету Сумської міської громади,
- 24 519,02 тис. грн – інші кошти, зокрема ОСББ.
“Проєкт рішення виноситься на сесію. По програмі передбачено на наступний рік 60 млн грн. А уже після того, як буде виділено кошти, ми її відкоригуємо під фактичні кошти. Вже заявок на співфінансування щодо капітального ремонту, не тільки ліфтів, а загальної – це понад 100 млн грн”, – розповідає директор департаменту інфраструктури.
За слів Олександра Журби, на сесії пропонували передбачити порядок співфінансування у кількох можливих відсоткових варіантах: 90% на 10%, 70% на 30% чи 50%:50%. Пропонували залишити тільки два критерії з трьох, а якщо хтось збирає 50% від потрібного на ремонт бюджету, він автоматично пересувається на перше місце в черзі. Оскільки таких будинків дуже мало і порядку такого не має.
Джерело: suspilne.media