У Сумах завершився XXIV «Бах-фест»
У четвер 13 листопада у Сумах пройшов останній концерт XXIV Міжнародного фестивалю музики Й.С. Баха та епохи бароко «Bach-fest».
Хед-лайнерами фестивалю цього разу стали: Роман Меліш (контр-тенор, Базель), Наталія Хмілевська (сопрано, Київ), та камерний ансамбль з Києва Baroque Consort у складі: Кирило Шарапов (скрипка), Віктор Іванов (скрипка), Віктор Рекало (віолончель) та Наталія Фоменко (клавесин).
Драматургія фіналу фестивалю нагадала його початок. Тоді перший – німецький — концерт був трохи схожим на музикознавчу лекцію з прикладами практично довершеного класичного виконання, а другий – одеський — наповнив зал емоціями, та яскравими почуттями.
Завершення фестивалю пройшло приблизно за тим же сценарієм. У передостанньому концерті грали Кирило Стеценко (скрипка, Київ), Андрій Прахт (клавесин, Одеса) та Назарій Стець (контрабас, Київ). І це знову трохи нагадувало лекцію з музикознавства. З однією тільки приємною відмінністю, творцем якої став Назарій Стець – унікальний віртуоз-контрабасист, який грає на своєму інструменті не тільки притаманні тому партії, але й твори для віолончелі, для якого спеціально пишуть музику у Сполучених Штатах, тобто він безумовно rising star світової класичної музики, має щільний гастрольний графік і це просто диво, що нам, завдяки авторитету організатора «Бах-фесту» Ореста Коваля, пощастило почути його гру у Сумах.
А фінальний концерт знову подарував безліч емоцій, де майстерність відомих вже постійним відвідувачам фестивальних концертів київських виконавців поєдналася ще з одним яскравим відкриттям, яким став Роман Маліш.
По-перше, він звучав дуже природньо і що важливо – по-чоловічому. По-друге, це виглядало абсолютно сучасно і актуально, нібито виконувалися не твори композиторів, що жили триста років тому, а композиції, що написані у наші дні. А в дуеті за Наталію Хмілевською, яка є визнаною зіркою барокового співу, це взагалі було щось феноменальне, заворожуюче і ірраціональне. Коли Наталія и Роман співали, знавці захоплювалися чистотою, з якою вони брали вишукані інтервали, а менш музично освічена публіка просто купалася у звуках високої у всіх змістах музики, що лунала зі сцени.
А в паузах між виступами вокалістів грав ансамбль Baroque Consort і в його складі Кирило Шарапов, якого Орест Коваль назвав кращим бароковим скрипалем України. Хоча там всі музиканти найвищого рівня і виділяти когось мабуть неправильно.
У цілому, XXIV «Бах-фест» запам’ятався не тільки вже звично міжнародним рівнем музикантів, але ще й різнобарвністю фестивальних концертів, які назагал створили враження присутності на цілісній події, яка просто тривала декілька тижнів. Тут було все – і історія музики, і вічні почуття та емоції, і яскраві відкриття, і зустрічі з вже відомим і улюбленим.
Будемо зберігати це тепло, це натхнення і цю радість до весни. До наступного, вже 27-го «Органуму».