Аварійний міст торохтить, але працює
Міст через річку Псел, поблизу села Битиця Сумського району, аж торохтить, коли по ньому проїжджає машина. Металеві латки місцями згнили та повипадали, а дерев’яні конструкції потрухли. Уже довгий час він знаходиться у передаварійному стані. Закрити його на ремонт мали ще на початку липня, проте роботи досі не почалися. Чому затягується процес та хто проти відновлення мосту?
Побудували міст на дорозі Токарі – Велика Чернеччина – Битиця у 50-х роках минулого століття. Кошти на його зведення тоді виділив Сумський НВО та місцевий колгосп. За словами голови Битицької сільської ради Юрія Цаплієнка, відтоді міст ремонтували лише один раз у 80-х роках і зараз знаходиться у жахливому стані, пише Спецкор.
“Зараз міст продовжує працювати. Через нього їздять місцеві жителі до сусідніх сіл та сумчани до баз відпочинку «Сонячна поляна», «Росинка». Проте рухатися по ньому небезпечно і необхідний терміновий ремонт. Обійдеться він у майже 1,5 млн. гривень. Робитимуть ремонт за рахунок співфінансування: державний бюджет, районний бюджет, бюджет сільської ради. Допомогти технікою та матеріалами пообіцяли Державне підприємство «Сумське лісове господарство», Сумський райавтодор та Сумське НВО”, – розповідає голова Битицької сільської ради Юрій Цаплієнко.
Розпочати ремонтні роботи на ділянці мали 1 липня та завершити 1 вересня, але через відсутність дозвільної документації відновлення об’єкта затягнулося, а рух автівок досі продовжується.
“Вступив у дію новий закон, і тепер нам потрібно отримувати дозвіл державної архітектурно-будівельної інспекції в Києві, який ми самостійно отримати не змогли. Без дозвільної документації ми не можемо розпочати капітальний ремонт. Тепер закінчити роботи маємо 1 листопада, але будемо намагатися зробити все якомога швидше. Проїзд для автівок закриють, коли будуть усі документи та матеріали для реконструкції”, – пояснив голова Сумської районної ради Вадим Акпєров.
Зараз їздити мостом автівки продовжують. Особливу небезпеку становлять великогабаритні вантажівки, які перевозять дерево. І хоча, за словами полісменів, які чергують на ділянці, проїжджати мостом їм категорично заборонено, водії вичікують момент, коли на посту немає нікого та прошмигують на інший бік.
Місцеві жителі розповідають, що їздити мостом навіть на своєму двоколісному транспорту бояться, тому на ремонт люди чекають з нетерпінням. Проте бізнесмени, відновленню об’єкта не раді. Говорять, через те, що його можуть закрити, потік містян до баз відпочинку різко впаде, адже об’їжджати зайві 30 км ніхто не захоче.
“У нас цього літа сезон 2 місяці і він практично зірваний. Деякі люди починають здавати путівки і відмовляються від відпочинку. Міст у нормальному стані, не аварійному. А якщо ремонтувати його і потрібно, то відкласти це можна до осені, або навіть весни наступного року”, – вважає працівник бази «Росинка» Сергій.
За словами ж начальника Служби автомобільних доріг Сумської області Івана Романюка, зараз Битицький міст знаходить у передаварійному стані. Робити ремонт на ньому потрібно негайно, а враховуючи що кошти на це є, затягувати немає сенсу.
Закриють міст, як тільки буде готова вся необхідна документація. Перейти його можна буде лише пішки. Увесь громадський транспорт працюватиме за графіком. Маршрутка з міста Суми буде підвозити людей до мосту, вони переходитимуть його пішки, а з іншого боку чекатиме додаткова машина, яка доставлятиме людей до місця призначення. Таку процедуру робитимуть і у зворотному напрямку Битиця–Суми.