На Сумщині кладуть дороги зі старого асфальту?
Не встигли роменці назбирати фото для флешмобу #серьогадедорога, присвячений меру міста Сергію Салатуну, як захотіли влаштовувати ще один. Тепер незадоволення викликає не тільки страшний стан доріг, а й спосіб їх ремонту.
“Серьога, це не дорога! Не минуло тижня, як ми розпочали акцію #Серьогадедорога, а вже треба починати нову(. По вулиці Київській і Полтавській спецтехніка проводить вибіркове зняття пошкодженого асфальтобетону. Здавалось би – ремонтують дорогу, треба радуватись, але… Розриті ями можуть не скоро залатати (так було минулого року, коли автомобілі їздили кілька тижнів по розритим дорогам).
Чому так? Дуже просто. Бо на асфальті треба економити, а завод «Укрєвробуд плюс» розташований аж на Київщині. Отже «схема» така: старий асфальт треба зібрати, назбирати таку кількість, щоб її було вигідно перевозити фурою, доставити на асфальтобетонний завод, перемішати з новим і додати бітуму, перевести назад на Роменщину і залатати діри. Все це займе принаймні тиждень-півтора.
У цієї схеми є 3 негативних наслідки:
1. Новий асфальт треба укладати на свіжозачищений, інакше між новим і старим асфальтом буде неякісний зв’язок і ями будуть утворюватися вже довкола нової латки, навіть якщо туди покласти суперякісний асфальт, при чому за пару місяців;
2. Поки машини будуть їздити по виритим ямам, вони остаточно розіб’ють старий асфальт та ще й зароблять купу болячок для свого авто;
3. Якщо підмішувати старий асфальт у суміш, то якість буде відповідна.
Звичайно, а ні місцева влада, а ні виконавець робіт не зізнаються в тому, що бадяжать асфальт і заробляють на цьому чималу «грошву» але є один факт: за останні 3 роки в місті відремонтовано більше 60 тисяч м2 доріг. Навіть якщо знімати мінімальний шар в 3 см, то виходить, що після цих ремонтів мало би лишитися 1800 м3 старого, непридатного асфальту. А це 40 вантажних вагонів.
Та от тільки ніде цього асфальту немає, бо він, скоріш за все, так споріднений з рідним краєм, що навіть після демонтажу повертається назад, але уже під новим соусом і за ціною нового.
Всім добре: бюджетні кошти ідуть, підприємство при справі, дороги зроблені (а якщо через рік «новий» асфальт розмиє водою так ми іще поремнтуємо, що нам грошей на дороги шкода?).
Нагадаємо, що ТОВ «Укрєвробуд плюс» немає більше контрактів з жодним містом, окрім роменської міської влади. Також за інформацією комунальників не має підприємство і власної техніки (воно її орендує).
За даними порталу Є-дата в минулому році тільки за ямковий ремонт доріг міська влада заплатила ТОВ «Укрєвробуд плюс» 2,6 млн. грн.”, – пишуть роменські активісти на сторінці у Фейсбук.