Сумчанам радять вимагати гроші за негарячу воду в крані
Сумчани мають законне право вимагати повернення грошей за надані комунальні послуги, які не відповідають нормам. Зокрема, за холодну воду з «гарячого» крану, на що так часто скаржаться городяни. На цьому наголошує представник Сумської обласної організації Партії «Відродження» Ігор Новиков.
«Цифри в останніх платіжках за воду і тепло лякають українців. Гарячий душ уже не кожному по кишені. А ось нормативи температур, зокрема в Сумах, майже не витримуються. Вода з кранів часто не відповідає закладеним у тариф нормам. А сплачувати людей вимагають «по повній».
Але не треба сумчанам забувати, що вимагати можуть не тільки надавачі послуг, а й самі споживачі. Люди мають право подавати заяву до підприємства про неякісне надання послуг і звертатися до суду. Для цього треба повідомити, за який конкретно період вода з крану була невідповідної температури. Представник підприємства-надавача послуг має прийти і засвідчити такий факт упродовж трьох днів. Або ж споживач із двома людьми (наприклад, сусідами) можуть скласти акт, що вода була негарячою.
Після того надавач послуг зобов’язаний зробити перерахунок — згідно з Постановою Кабміну (№ 151 від 17 лютого 2010 року). Наприклад, якщо вода з «гарячого» крану має температуру нижче 40 градусів, то плата за неї прирівнюється до вартості за холодну воду.
Як свідчить практика, майже у 100% випадків суд зменшував оплату за неякісні комунальні послуги, якщо було виконано передбачений Кабміном порядок складання претензії. Тому не треба боятися відстоювати свої права і вимагати якісних послуг, адже хто платить, той і «музику замовляє»», — відзначив Ігор Новиков.