Сумчани можуть повернути гроші за газові лічильники
Чинне законодавство передбачає, що з 2016 року витрати на проведення робіт, пов’язаних з періодичною повіркою побутових лічильників газу, у тому числі їх ремонт чи заміну, повинні здійснюватися за кошти газорозподільних підприємств, проте ПАТ «Сумигаз» перекладало ці витрати на плечі громадян.
За результатами розгляду заяви споживача ПАТ «Сумигаз» та проведеного територіальним відділення дослідження стану ринку розподілу природного газу, зокрема, послуги, до складу якої входить виконання для населення робіт з періодичної повірки лічильників газу, їх ремонту та технічного обслуговування (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж), пов’язаних з періодичною повіркою лічильників газу, які встановлені для розрахунків за спожитий природний газ побутовими споживачами (населенням) для їх побутових потреб, протягом 2016 та першого півріччя 2017 року у територіальних межах Сумської області, територіальним відділенням встановлено, що протягом 2016 року за кошти споживачів ПАТ «Сумигаз» було відремонтовано 12 приладів обліку газу та 564 шт. замінено на нові, протягом першого півріччя 2017 – за кошти споживачів було відремонтовано 12 шт., замінено на нові – 206 шт.
Разом з тим, враховуючи вимоги чинного законодавства ПАТ «Сумигаз» мало б забезпечити за власний рахунок ремонт всіх побутових лічильників газу, які після проведення періодичної повірки було у відповідному порядку визнано непридатними до експлуатації, а у разі визнання лічильника газу споживача непридатним до подальшої експлуатації та ремонту, а також після закінчення двомісячного терміну з дня письмового повідомлення про його непридатність, установити споживачу новий лічильник за рахунок підприємства.
Таким чином, не здійснення ПАТ «Сумигаз» безоплатного ремонту лічильників газу, пов’язаного з періодичною повіркою, або їх заміни у разі визнання лічильника непридатним до подальшої експлуатації та ремонту суперечить вимогам чинного законодавства та призводить до того, що споживачі Товариства змушені ремонтувати та/або придбавати нові лічильники за власні кошти, що призводить до додаткових матеріальних витрат споживачів і, як наслідок, до ущемлення їх інтересів.
У зв’язку з зазначеним, розпорядженням адміністративної колегії територіального відділення від 14.11.2017 № 44 розпочато розгляд справи за ознаками порушення ПАТ «Сумигаз», передбаченого пунктом 2 статті 50, частиною 1 статті 13 Закону України “Про захист економічної конкуренції”. Наразі розслідування справи триває, територіальним відділенням здійснюється збір доказів у справі.
Звертаємо увагу споживачів ПАТ «Сумигаз», які, починаючи з 01.01.2016 року здійснювали оплату за ремонт лічильників газу або їх заміну, за результатами періодичної повірки у разі визнання лічильника непридатним до подальшої експлуатації та ремонту. За наявності документів, які підтверджують фактично понесені Вами витрати (копії чеків, рахунків тощо), Ви можете звернутися з метою захисту Ваших прав до територіального відділення (м. Суми, вул. Харківська 30/1, ) з відповідною заявою.
До заяви бажано додати наступні документи:
1. Копію повідомлення ПАТ «Сумигаз» про періодичну повірку лічильника
2. Копію повідомлення про визнання лічильника непридатним до експлуатації ремонту.
3. Копію довідки про непридатність засобу вимірювальної техніки.
4. Копію Акта про непридатність до подальшої експлуатації та ремонту
5. Копію товарного чек на покупку/чи ремонт газового лічильника
6. Копію сторінки Абонентної книжки з записом про зняття на повірку лічильника та встановлення (заміну) після повірки.
Джерело: ПРЕС-СЛУЖБА СУМСЬКОГО ОБЛАСНОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ВІДДІЛЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ