У Сумах електроопора впала на автівку
1 грудня близько п’ятої години вечора біля другої прохідної «Хімпрому» сталася надзвичайна ситуація – електроопора КП «Електроавтотранс» впала на автомобіль.
Як розповів представник управління патрульної поліції Олег Сологуб, ситуація не зовсім зрозуміла. Їхав тролейбус – за ним автомобіль «Міцубісі», ось як раз на нього і впала електроопора, контактна мережа впала на ВАЗ, що їхав за ним. У результаті пошкоджено два автомобіля, на щастя, люди не постраждали. Патрульна поліція оформила схему ДТП, взяла пояснення учасників цієї пригоди і чекає рішення комісії «Електроавтотрансу», яка обстежує місце події та електроопори. Від результатів відповіді КП залежать подальші дії поліції.
Як повідомили на КП, ДТП сталася через те, що ділянка дороги біля другої прохідної не має вуличного освітлення, яке б відповідало нормам. Водій тролейбуса при розвороті побоявся зачепити «Міцубісі», що їхав за ним, і зменшив радіус повороту. Штанга відірвалася від контактної мережі, тролейбус занесло, він зачепив електроопору, яка і впала на авто, що їхало за тролейбусом, і пошкодила його. Обірвана контактна мережа зачепила таку ВАЗ.
Звичайно, КП не знімає відповідальності з водія тролейбуса, але й водій «Міцубісі» їхав занадто близько до електротранспорту. На водія КП накладено дисциплінарне покарання – він позбавлений премії. До слова, водій він досвідчений і ніяких нарікань на його роботу не було. Що стосується збитків, завданих «Міцубісі», то їх буде оплачувати страхова компанія. Водій ВАЗа про збитки на КП не повідомляв.
Від подібних подій, коли обрушуються електроопори, рвуться контактні мережі, КП «Електроавтотранс» не застраховане – дуже вже аховий технічний стан останніх. Електроопорі й контактним мережам, які постраждали 1 грудня, – більше 30 років, так що термін їх експлуатації давно закінчився. Вони будуть замінені силами комунального підприємства. Але таких опор, які знаходяться в особливо аварійному стані, у КП – 250, ще близько 200 вимагають негайного вирівнювання, а всього їх близько 3000. Не в кращому стані й тролей. КП у міру сил і можливостей все це змінює, але, з огляду на жалюгідний фінансовий стан підприємства, це крапля в морі. Звичайно, керівництво КП доповідає міській влади про стан справ, раз у кілька місяців контактні лінії й електроопори обстежуються, складаються дефектні акти, які вносяться до відповідного реєстру та подаються до міськради. КП просить виділити кошти хоча б на часткову реконструкцію цих небезпечних об’єктів у місцях, де це вкрай необхідно, – у центрі, на підйомі з вул. Харківської на Покровську площу, Хіммістечку, особливо біля «Керамейї», і т.ін. Зараз керівництво КП формує черговий перелік заходів, яких необхідно вжити, щоб КП могло нормально працювати. Якщо на маршрути виїдуть усі тролейбуси, і ті, які є зараз, і ті, які повинні прийти в 2021 р. (9 – у лютому і 10 – у квітні), то лінії просто ляжуть…