Вчора
На Сумщині російські війська пішли у наступ під Білопіллям
Володимир Поцелуєв: Візит Dignitas Ukraine — потужний сигнал підтримки для нашої лікарні, який надихає не зупинятися
Олексій Романько підбив підсумки 28-ї сесії Сумської обласної ради
Суми знову в сльозах: громада провела в останню путь одразу трьох Героїв
У Сумах спіймали таксиста-“купідона”, який прокладав “інтим-маршрути”
Бойовий робот від Григорова: тепер “Сталевий кордон” має залізного побратима
Пісочна справа століття: як у Недригайлові “розкрадали” те, що належить самим недригайлівцям
Вийшла нова пісня, яка розкриває інтриги про мера Сум та його нову тачку
Сумчани, готуйте ліхтарики: новий «графік несподіваної темряви» від Укренерго
Сумчанин вирішив протестувати закони фізики на пішохідному переході — і програв
Президент України відзначив державними нагородами «За мужність» двох енергетиків АТ “Сумиобленерго”
«Укренерго» знову збирається підняти тариф
Сумський транспорт у режимі “терпіння та людяність”: п’яний військовий, спокійний водій і герої серед пасажирів
Сумчанка пробігла 226 км за 24 години і… майже перемогла
Конотопський “ботанік” потрапив у поліцію: наркоквіти під прицілом
Охтирка будує дороги замість оборони: 31 мільйон на асфальт, поки війна поруч
Охтирська влада знову зібралася «вирішувати» проблеми громади – але чи все так гладко?
Пекельна доба на Сумщині: дрони, вибухи і 17 годин під сиренами
Ранковий вибух у Сумах: дрон влучив у базу відпочинку
28 жовтня
Російські війська продовжують розвивати наступ на Сумщині
Геннадій Дорошенко запропонував як врятувати бізнес Сумщини від енергетичного колапсу
Шостка нарешті включає тепло – і знову «дякуємо» місцевій владі за повільність!
Квартира-оранжерея: сумчанка зібрала понад 500 сортів квітів у себе вдома
Що таке урологічні прокладки і як вони працюють
Ігри з кольором і принтами: як стильно носити брюки
Лебединська громада і “суперплан” перевезень: чиновники рахують гроші, люди – маршрутки
Олександр Качура повернув ветеранам Конотопа безоплатну стоматологічну допомогу!
У Тростянці нарешті прибрали головну перепону для розвитку: демонтували постамент Т-34
Сумщина у ТОП-3 України за міжнародною допомогою ПРООН
Леонід Ніколаєнко відзначив інструктора, який навчив 18 тисяч людей рятувати життяФОТО

В прошлом году сумские перевозчики потеряли 16 новых автобусов

Городская власть, конечно, хотела бы скрыть эти цифры, но они стали известны. Речь идет о перевозках льготников, которые осуществляет частные перевозчики по городу Сумы.

Как известно, прошлым летом исполком заказал Харьковскому национальному автомобиле-дорожному университету исследование пассажиропотока в городском транспорте. Прежде всего, это нужно было, чтобы понять, сколько льготников пользуется услугами коммунального предприятия «Электроавтотранс», дабы потом на основании этих цифр выделять ему компенсацию и субсидирование из городского бюджета.

Однако, кроме этой, безусловно, важной задачи, харьковчане также исследовали пассажиропоток и в сумских маршрутках – там тоже посчитали количество перевозимых льготников. И ходя исследование было сделано еще прошлым летом, власть не спешила огласить его данные, особенно что касается перевозимых льготников в частном городском транспорте.

Но все тайное рано или поздно становиться явным. Общественность таки узнала данные из отчета. Оказывается в маршрутках за 2018 год было перевезено:
– 1 276 077 человек – льготная категория (то есть тех, которые вообще не платили за проезд);
– 4 861 997 человек – пенсионеры (платили не 5 гривен, а только 3);
– 1 302 832 человек – школьники (платили вместо 5 гривен, только 2).

Таким образом получается, что ежедневно частные перевозчики предоставляют 20,3 тысяч льготных поездок. Или, если предположить, что в среднем один человек ездит два раза (туда и обратно), то получаем, что ежедневно маршрутками пользуются около 10 тысяч сумчан-льготников, что совпадает и с другими исследованиями, проводившимися ранее.

Цифры большие, убедились, но что с ними делать? Как я уже ранее писал, себестоимость одной поездки в коммунальном транспорте «Электроавтотранса» только по итогам 2017 года (в 2018 году эта сумма, скорее всего, вырастет еще больше) была более 10 гривен (разницу просто компенсировали с городского бюджета, сокращая таким образом ассигнования на такие важные социальные направления, как медицина и образование). То есть, не важно – платил ли человек в троллейбусе или это был пенсионер – все равно для города это был убыток.

У частных перевозчиков официальная цена за проезд равнялась в прошлом году 5 гривен и никаких компенсаций с городского бюджета они не получали. Но фактическая цена за проезд была еще ниже, так как маршрутчики еще обязаны были возить без каких либо компенсаций еще и льготников. И вот благодаря расчетам специалистов Харьковского национального автомобиле-дорожного университета, можно посчитать убытки, которые понесли местные перевозчики только в 2018 году:
1 276 077 х 5 + 4 861 997х(5-3) + 1 302 832х(5-2) = 20 012 875 гривен.

То есть, маршрутчики потеряли только в 2018 году более 20 миллионов гривен – а это целых 16 новых автобусов средней вместимости! И все это на фоне того, что одна поездка в КП «Электроавтотранс» обходиться городу более чем в два раза дороже, чем у частников.

Городская власть ежегодно вливает десятки (а за прошлый год, эта сумма, скорее всего, перевалила уже и за 100 миллионов) гривен, чтобы по факту получить «золотой» проезд, при этом от недофинансирования остро страдает медицина, в школах учителя для поддержания минимальных комфортных условий вынуждены брать плату с родителей, а дороги и коммунальные проблемы в городе вообще оставляют желать лучшего.

Более того, власть целенаправленно проводит политику уничтожения маршрутчиков как вида деятельности, ставя их все в более и более сложную ситуацию и даже не включая такой вид транспорта в свои программы развития.

Что ж, если кому-то в больших кабинетах хочется спускать ежегодно в трубу более ста миллионов гривен – то это конечно дело его, но вот только обрадуются ли этому сумчане, вынужденные в итоге платить непомерную цену за все эти неэффективные управленческие решения?

Сергей Коваленко

Поділитися в соціальних мережах
27 жовтня
На території Сумської громади поліція нейтралізувала бойову частину ворожого БПЛА
08 січня
Деревина під прицілом: дискусії навколо нового законопроєкту №4197-Д
07 червня
Як визначити свою чергу на відключення електроенергії не заходячи на сайт обленерго?
26 лютого
Видатного українського лікаря Сергія Лисенка нагородили Міжнародною премією миру (Німеччина – США)
30 грудня
«Аврора» передала 220 шоломів захисникам
02 вересня
В Черкассах есть свои Месси и Роналду: итоги футбольного первенства
24 червня
СБУ заявила, що нардеп Деркач завербований російською розвідкоюВІДЕО
З 1 вересня в українських школах планують розпочати переважно очне навчання – ОП
Українські військові вийшли з Сєвєродонецька – журналіст
Кремль відреагував на кандидатство України в ЄС: “головне, аби не було проблем для РФ”
У Херсоні підірвали колаборанта
Під Рязанню в Росії впав Іл-76
Українська авіація завдала потужних ударів по росіянах
США надають $450 млн військової допомоги Україні, у пакеті – РСЗВ та патрульні катери
Україна отримала статус кандидата на вступ в ЄС
23 червня
НБУ “надрукував” для уряду ще 35 мільярдів
McDonald’s може відкритися в Україні в серпні – Forbes
Перші американські HIMARS вже в Україні – Резніков
Суд заборонив партію Вітренко
Документи про завершення освіти будуть доступні в “Дії”
Європарламент підтримав кандидатський статус для України і Молдови
У Львові у закритому режимі готуються судити Медведчука
Британська розвідка: сили РФ просунулися в бік Лисичанська на 5 кілометрів
Влучання блискавки, утоплення, втрата свідомості: як надати домедичну допомогу
Зеленський: Пришвидшення перемоги – наша національна мета
22 червня
Вчителі з регіонів, де відновлять офлайн-навчання, мають повернутися на роботу – Шкарлет
Шольц: Німеччина продовжить постачати зброю Україні
В Україні повністю зупинено нафтопереробку – Вітренко
Туреччина заявила, що досягла прогресу з Росією щодо вивезення українського зерна
Росіяни випустили 7 ракет по Миколаєву – Кім