Весільний фотограф розповів про тренди у зйомках для молодят
Весільний фотограф Юрій Кривоносов із Конотопа розповів про специфіку професії, тренди у весільній зйомці та чим відрізняється професіонал від любителя, а ще – про те, як колись вибрав улюблену справу замість роботи за освітою.
Чому став фотографом
Інтерес до фотографії з’явився давно — у студентські роки. Майбутня професія не мала нічого спільного з фотографією. Тоді знімав на звичайний плівковий фотоапарат. Але навіть з непрофесійною камерою виходили дуже цікаві кадри. Друзям подобалося. Ще жартували, що не на того вчуся.
Коли закінчив академію, працював за фахом, а весь вільний час займався фотографією. Виявилось, що основна робота не приносить задоволення.
Вирішив присвятити себе професії фотографа, бо хотілося розвиватися лише у цій сфері
Спочатку вчився у кращих фотографів, їздив на тренінги. Паралельно робив безкоштовні фотосесії для друзів і знайомих. Згодом з’явилися перші комерційні зйомки.
Про улюблені стилі та формати зйомок
Формат Love story [історія кохання — ред.] дає величезне поле для фантазії. Кожна пара унікальна і по-різному переживає взаємні емоції і почуття. Цей формат про те, що у світі є тільки він і вона, а ще — їхнє кохання. Мені це подобається.
Під час зйомки Love story не відчуваєш такої напруги і стресу, як під час весілля. Люди ведуть себе перед камерою вільно, сміливо і більш впевнено. А ще у такому форматі можна від душі покреативити: оригінальний одяг, цікаві аксесуари, стильний декор. Все це дає основу для створення цікавого сюжету і розвитку сценарію.
Весільна зйомка також подобається, але іншим. Там емоції рідних і близьких молодят, непідробна радість. Круто бути тією людиною, яка зможе зберегти для молодої сім’ї важливі і пам’ятні моменти їхнього життя.
У подальшому хочу розвиватись у стилі сімейної зйомки та foodfoto [фото їжі — ред.].
Що робити, щоб вдосконалюватись
Надихають у першу чергу люди, яких я фотографую. Всі дуже різні, і у кожного своя цікава історія життя. А ще надихає моя сім’я. Після народження донечки Марійки став зовсім по-іншому ставиться до фотографії: більше помічати і цінувати ті моменти, яким раніше на зйомках не приділяв уваги.
Постійно слідкую за роботами інших фотографів, за новими тенденціями. Намагаюся щось підкреслити для себе, щоб стати «кращим». Треба постійно вчитися у кращих, тому часто відвідую майстер-класи іменитих фотографів, намагаюся покращувати навички та знання.
Моменти зі зйомок, які запам’ятовуються
Цікавих випадків було дуже багато: і на урочистостях, і з технікою. Часто доводиться фотографувати англомовні весілля. З найбільш пам’ятних — весілля двох сестер-близнят, минулого року весілля Гаррі та Надії у Львові.
Цього року запам’яталось весілля Елло та Майя. Їхні зізнання у коханні на церемоніях були, як у крутих романтичних фільмах. Всіх переповнювали емоції. Було море сліз від щастя, що навіть ми не змогли утриматися. Так, я іноді теж плачу на весіллях — і це прекрасно, тому що повністю поринаю в атмосферу свята.
Про улюблені локації
Я бував у багатьох містах України — і кожне місто по-своєму цікаве. Найулюбленіше місце для зйомки — гори і прекрасна природа Карпат.
На що звертати увагу, коли шукаєш весільного фотографа
Головне — це вивчити його портфоліо, ознайомитися з його роботами і порівняти їх з роботами інших майстрів.
Обов’язково зустріньтесь з ним заздалегідь, поспілкуйтесь. Це потрібно, щоб зрозуміти для себе, чи хочете ви бачити його на своєму святі.
Гонорари у фотографів відрізняються. Але маєте зрозуміти, що досвідчений фахівець, який вклав багато сил і часу у свій розвиток, коштуватиме недешево.
Про тренди у весільній зйомці та Love story
Тренди є завжди, але вони часто змінюються. Можна назвати трендом стиль зйомки, а вже на нього можуть вплинути різні речі: від образу пари до локації та декору.
Завжди у тренді — класичний стиль. Ще модна Fashion-зйомка. Зараз став популярним Fine Art — зйомка на плівку.
Зараз розвиваю себе у репортажній зйомці. Це, як на мене, дуже складний напрямок, але від цього і цікавий. Головне — фотографувати так, як подобається. Можна потроху брати з трендів те, що подобається — так з’являється свій неповторний стиль, який, можливо, колись стане популярним.
Скільки часу потрібно на весільну фотосесію
Працюю погодинно: повний знімальний весільний день триває 12 годин, до цього ще в середньому 36 годин — на зустрічі і консультації до весілля, копіювання та відбір матеріалу, обробку фото, підготовку до друку і упаковку. Загалом — 48 годин, тобто 6 днів по 8 робочих годин. Хтось робить все це набагато швидше, але я ставлюсь до процесу педантично.
У весільний сезон буває по 3-4 зйомки на тиждень — в різних містах України. Іноді зовсім не залишається часу на обробку, тому молодят попереджаємо, що терміни видачі готового матеріалу — до 3 місяців.
Роботи багато, а я не залізний і теж втомлююся. Іноді хворію, як всі нормальні люди. Іноді хочеться проводити час з сім’єю і якось відпочивати. Так що час для фотографа — це дуже важливий момент.
Про найскладніше у професії
Найскладніше — розпочати правильно розподіляти вільний час і перетворювати його в робочий. Потрібно налагодити робочий процес: від пошуку клієнтів до оформлення готового матеріалу. Це робота з клієнтом, спілкування і розуміння того, що потрібно досягти у кінцевому результаті. Фотограф має бути психологом, знайти до кожного свій підхід, бути комунікабельним.
Чим відрізняється професіонал від любителя
Зараз, коли у багатьох з’явилися смартфони, які знімають у авторежимі і дають непоганий результат, кожен може вважати себе фотографом. Але різниця між любителем та професіоналом дуже велика. Фотограф у першу чергу — творча людина, яка бачить навколишній світ по-іншому і хоче за допомогою фотографії показати свої думки.
Фотограф робить фотографії, а любитель — фоточки
Професіонал завжди робить свій продукт якісно, це не залежить від умов роботи. Він розуміє, що саме робить, вміє відрізнити гарні знімки від поганих, реально оцінює власні сили.
Сміюся, коли початківці, які нещодавно вперше взяли до рук професійну техніку, одразу біжать знімати за гроші. Вони беруть дешево, але і віддають поганий матеріал, який може зіпсувати смак клієнта.