Перевізники пояснюють, чому зважилися на колективний бунт
За останній тиждень питання підвищення вартості пасажирських автоперевезень стало чи не одним з найобговорюваніших у місті. Та особливо хвилюючим для містян стало повідомлення про призупинення з 21 січня на невизначений час курсування міських автобусів.
Дізнатися про те, наскільки інформація відповідає дійсності, а також почути думку самих перевізників з приводу транспортного колапсу, що насувається, «Голос Конотопа» вирушив на одне з найбільших автотранспортних підприємств міста «Корунд-С».
На сьогоднішній день цей перевізник обслуговує левову долю маршрутів у місті, це №№ 1, 3, 4, 7, 17, 20 та маршрут 1а. На балансі підприємства знаходиться близько 60 автобусів.
Директор «Корунда» Володимир Круш інформацію про те, що вже у вихідні перевізники не виїдуть на маршрути, які вони обслуговують, підтвердив. Каже, що це вимушений захід, спрямований не проти людей, але заради того, аби влада, нарешті, почула їх і зрозуміла.
Нещодавно пан Володимир отримав листа від постачальника дизпалива, де той попереджає про те, що заправляти без передоплати коштів їхні автобуси більше не будуть.
«Як нам у цих умовах виживати? – бідкається директор. – Нам, як і всім, за все потрібно платити: комунальні платежі, зарплату 202 працівникам, а ще закуповувати запчастини, масла, пальне…Це не так просто робити в умовах, в яких ми сьогодні опинилися. Згоден: дорожчає сьогодні все – починаючи від продуктів харчування і завершуючи комуналкою. І люди, приймають це, бо в такі умови нас поставила наша країна. Але де написано, що перевізники повинні працювати задарма чи у збиток? Ніде. Зараз нелегко усій країні, але не ми створили ці умови».
У якості доказу до своїх слів Володимир Круш показує документ, що засвідчує рівень зростання цін на пальне та запчастини за останні два роки – усе підвищилося в ціні у півтора-два рази. Тут же демонструє ще один документ – наказ Мінтранспорту та зв’язку України щодо методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автотранспорту, де зазначено, що в разі зміни вартості палива більш як на 10% тариф повинен переглядатися. «А в нас вартість палива зросла на 70%, то як нам бути? – резюмує пан Володимир. – 20 грудня ми направили до міської ради лист-розрахунок нової вартості проїзду. Але минув місяць, але жодної відповіді ми так і не отримали. Як можна працювати в таких умовах? Я вже не кажу про те, що міська рада, на відміну від районної, нам і досі не відшкодувала борг в розмірі близько 120 000 грн за пільгові перевезення 2015 року та 427 000 грн за декілька місяців 2016 року. Ми, як то кажуть, це проковтнули і продовжували забезпечувати безперебійність перевезень. Але всьому настає край. Цьогорічного цінового навантаження ми вже не витримаємо».
Чого ж вимагають перевізники? Перш за все, щоб тариф на проїзд складав 5 грн, для учнів шкіл – 2 грн. При цьому й надалі вони готові за власний рахунок перевозити учасників АТО в кількості двох осіб, а також за рахунок бюджетних відшкодувань забезпечувати пасажирів пільгових категорій двома місцями в салоні.
На запитання про те, чому в інших містах Сумщини, подібних до Конотопа, вартість проїзду не перевищує 3 грн, Володимир Круш відповідає, що в більшості своїй перевізники цих міст їздять на газу, тож і виходить, що в них дешевше. Серед таких міст називає Шостку, Ромни, Суми.
«Конотоп – одне з небагатьох міст, які можуть похвалитися наявністю такої потужної єдиної транспортної мережі з величезним автопарком, якою є «Корунд-С», – каже на завершення директор автопідприємства, – усе це створювалось роками. Тут працюють сотні людей, які не хочуть поповнити лави безробітних, бо в кожного з них є родина. І не потрібно зараз усе це руйнувати. У нас і так нічого нового в місті не створюється. А тому хотілось би, щоб влада більше займалася не політикою, а економікою в місті. Самих же конотопців до призупинення нашої роботи прошу поставитися з розумінням. Це не наша примха, це реалії життя, заручниками яких ми є».
Джерело: https://konotop.in.ua