Україна втретє просить в Ірану “чорні скриньки” літака МАУ
Офіс генерального прокурора повторно звернувся до іранської сторони із запитом про надання українським слідчим “чорних скриньок” збитого над Тегераном українського літака.
Джерело: пресслужба офісу Генерального прокурора
Пряма мова: “Офіс Генерального прокурора повторно звернувся із запитом до компетентних органів Ірану з приводу надання українській стороні бортових самописців літака Boeing 737 рейсу PS 0752 Тегеран-Київ авіакомпанії “Міжнародні авіалінії України””.
Деталі: Також звернення Офісу стосується активізації міжнародного співробітництва під час розслідування цієї авіакатастрофи.
Що було раніше: 14 січня стало відомо, що Іран вирішив відправити бортові самописці зі збитого під Тегераном літака авіакомпанії “Міжнародні авіалінії України” у Францію.
15 січня Офіс генпрокурора та Служба безпеки України звернулися до Ірану з запитом про правову допомогу, пов’язану з передачею українським правоохоронцям бортових самописців із літака Boeing 737 авіакомпанії МАУ.
В Ірані заявили, що “чорні ящики” настільки пошкоджені, що їх можна відкрити лише в певних лабораторних умовах в іншій країні. Україна запропонувала для цього свою лабораторію в НТУУ “КПІ” ім. Сікорського.
За словами начальниці Департаменту міжнародно-правового співробітництва та повернення активів Офісу генпрокурора Поліни Чиж, іранська сторона мала направити в Україну свого експерта, який оглянув би українську лабораторію і дав згоду на дослідження “чорних скриньок” в Україні.
Однак, повідомила Чиж, Іран так і не направив в Україну свого експерта.
Тому ОГП підготував другий запит про правову допомогу до Ірану з проханням надати доступ до “чорних скриньок” і вирішити питання про можливість їх розшифровки українськими експертами.
Відповідь поки не отримано.
Передісторія:
- 8 січня в Ірані розбився літак рейсу PS 752 “Тегеран – Київ” авіакомпанії “Міжнародні авіалінії України” (МАУ), загинули 176 осіб. На борту були громадяни 7 країн: Ірану; Канади; Швеції; Афганістану; Німеччини, Великої Британії та України (2 пасажирів і 9 членів екіпажу).
- 11 січня Іран офіційно визнав, що помилково збив літак МАУ, відповідальність за це взяв на себе Корпус вартових ісламської революції – військова гілка виконавчої влади Ірану.
- Служба безпеки України розслідує катастрофу лайнера за трьома статтями Кримінального кодексу: ч.3 ст. 276 (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту), ч.2 ст. 115 (умисне вбивство), ст. 194 (умисне знищення або пошкодження майна).