У навчальних закладах Сумщини впровадять «Культуру добросусідства»
В обласній раді відбулася репрезентація інтегрованого курсу виховної спрямованості «Культура добросусідства». Ця освітня програма спрямована на розвиток соціальної компетентності дітей та дорослих на базі шкіл, а саме – на зниження рівня міжетнічної та міжконфесійної напруги і формування толерантності.
«Культура добросусідства» розроблена українською групою експертів та впроваджена уже в 10 областях України. Це єдиний в Україні наскрізний курс, з матеріалами якого можна працювати, починаючи з дитячого садка, потім продовжувати в школі та виші. «Культура добросусідства» має державну підтримку й визнання на міжнародному рівні.
Заступник голови обласної ради Тетяна Головко, яка попередньо ознайомилася з програмою і спілкувалася з її розробниками, представила присутнім керівника групи розробників спецкурсу Маргариту Араджионі. Жінка репрезентувала представникам обласної ради, громадськості, журналістам, керівникам структурних підрозділів ОДА курс, що може забезпечити системний підхід до проведення цілеспрямованої виховної роботи з формування соціальної компетентності людини загалом (громадянської, інформаційної, комунікативної, професійної, збереження здоров’я тощо) та однієї з її складових – толерантності – не тільки в дітей, а й у їхніх батьків.
Тетяна Головко цікавилася можливостями впровадження цього курсу на Сумщині, репрезентацією його для педагогів та фінансуванням заходів. «Ми зацікавлені цим проектом і бажаємо, аби представлена нам репрезентація дала відповіді на запитання щодо можливостей впровадження курсу на території Сумщини. Я сподіваюся, що навчальні заклади області долучаться до курсу «Культура добросусідства» і, таким чином, це може стати унікальним інструментом формування соціальної компетентності й гармонізації відносин дітей».
Присутні обговорили спільний план дій та перспективне планування з адаптації й апробації курсу в районах Сумщини. Вікторія Гробова, директор департаменту освіти і науки ОДА дізнавалася про розробку й видання посібників, документальний супровід, організацію методичних семінарів.
Після обговорення присутні запланували, що вже у травні відбудуться репрезентації курсу для педагогів у Шостці, Ромнах та Охтирці. Під час спілкування будуть зібрані потреби щодо курсу: чи то впровадження виховних годин для підлітків, чи то інтегрованого курсу для початкової школи з методичним забезпеченням. Основне завдання обох проектів – залучення до виховання дітей батьків