Із Харкова до Лебедина повернулися відреставровані твори мистецтва
Цими днями з Харківської філії Національного науково-дослідного реставраційного центру України повернулися до Лебединського міського художнього музею імені Б.К.Руднєва шість творів мистецтва після реставрації. Серед них, твори олійного живопису: Кореньов П. «Свята Анастасія» (1885), Стіліануді О.М. «Осінь» (1894); та графічні роботи: Красовський О.А. «Вечір» (поч. ХХ ст.), «Ніч. Місяць і вершник» (поч. ХХ ст.), Крюгер Ф. «Портрет Олександра ІІ» (ХІХ ст.) та робота невідомого художника «Портрет Віри Анненкової» (ХІХ ст.).
Їх реставрація тривала майже рік. Працювали над ними художник-реставратор станкового олійного живопису вищої категорії Артем Погрібний, художник-реставратор станкового олійного та темперного живопису І категорії Олена Шутова, художник-реставратор графічних творів та документальних пам’яток вищої категорії Наталія Чорна та художник-реставратор графічних творів ІІІ категорії Ірина Позняк. Саме завдячуючи їх кваліфікації та майстерності, відреставровані твори зможе побачити ще не одне покоління відвідувачів лебединського художнього музею.
Основні принципи реставрації в Харківській філії ННДРЦУ – максимально дбайливе ставлення до пам’ятки і мінімальне втручання в автентичність твору, усунення факторів, які загрожують його подальшому руйнуванню з використанням перевірених часом матеріалів і методик у поєднанні із сучасними розробками. Копітка та натхненна праця реставраторів подовжила життя мистецьких скарбів, що дозволяє сучасникам долучитися до культурного надбання минулого та зберегти їх для майбутніх поколінь.
«За вірне служіння мистецтву, талант і професійну майстерність, а також проведену у 2020-2021 роках реставрацію графічних творів із колекції Лебединського міського художнього музею імені Б.К. Руднєва», міський голова Олександр Бакликов відзначив своєю подякою художника-реставратора графічних творів та документальних пам’яток вищої кваліфікаційної категорії Наталію Чорну.
Невдовзі, відновлені живописні та графічні твори поповнять експозицію художного музею, й після відновлення роботи художнього музею (зняття обмежень «червоної» карантинної зони), ці роботи зможуть побачити всі відвідувачі музею.
Також для наступної реставрації із Лебединської колекції до Харківської філії ННДРЦУ були передані ще дев’ять творів. Зокрема, пастельні роботи Красовського О.А. «Осінь у Куличці» та «Конвалії» (поч. ХХ ст.), акварельні роботи Бразоль-Леонтьєвої Ю.М. «Сливи» (1910) та «Полуниця» (1916), акварель невідомого художника «Подружжя Хрущових» (сер. ХІХ ст.), літографія Булє А. «Дівчина в очіпку. Портрет мадемуазль Форментон» (кін. XVIII ст.) та Жако «Вартовий (Бог і Батьківщина)» (сер. ХІХ ст.) та роботи виконані олівцем Кричевського В.Г. «Начерк інтер’єру селянської хати» (1945) та «Селянське подвір’я» (1945). На базі Харківської філії ННДРЦУ також продовжується реставрація пастельної роботи на пергаменті «Зречення Петра» (ХVIII ст.).