Аеропорт “Суми” має мутні перспективи
Цього тижня комісія з представників депутатського корпусу Сумської облради, голови асоціації «Аеропорти України», а також за участю представників управління коммайна облради проінспектували аеропорт з метою оцінити його стан і перспективи роботи.
За словами голови Сумської облради Володимира Токаря, щорічно на утримання аеропорту витрачається близько 5 млн грн. Директор КП «Аеропорт Суми» Костянтин Єфименко у своєму звіті зазначив, що підприємство має діючі сертифікати на перевезення пасажирів, а також отримало дозвіл на перевезення вантажів. Таким чином, на папері – все бездоганно: авіаперельоти здійснювати можна, але з технічним станом все кардинально протилежно: на даний момент необхідно провести реконструкцію покриття, закупити світлосигнальне і інше обладнання, у тому числі перонну механізацію та спеціалізовану техніку.
Президент Асоціації «Аеропорти України» Петро Липовенко також поділився своїм баченням вирішення ситуації: «Перш за все необхідно виробити стратегію розвитку. Не варто покладатися на інвесторів, адже будь-яка людина, яка вкладає гроші, хоче отримати прибуток. Якщо не буде достатнього пасажиропотоку і вантажних перевезень, то не варто чекати допомоги від спонсорів. Із числа всіх аеропортів, навіть тих, які не мають сертифіката, сумський аеродром на останньому місці. Для того, щоб відновити його діяльність, необхідно брати приклад з інших обласних центрів, які після ремонту впровадили перельоти в курортні країни».
Перший заступник голови ОДА Олександр Марченко запевнив присутніх, що керівництво області зацікавлене у збереженні аеропорту, але поки не знає, як це зробити.
До дискусії долучилися і громадські діячі. Деякі вважають, що перш за все необхідно подбати про нормальний стан доріг, а вже потім думати про повітряний транспорт.
За підсумками наради чиновники зійшлися на думці визначити стратегію розвитку аероперевозок і пообіцяли ще повернутися до питання доцільності реконструкції.
Нагадаємо, питання про виділення грошей на капітальну реконструкцію аеропорту і злітної смуги піднімалося вже кілька разів. Але весь час його відкладали у довгу шухляду, мотивувавши тим, що для реконструкції потрібна не одна сотня мільйонів гривень. Останньою краплею терпіння у працівників підприємства стало рішення управління коммайна віддати на металобрухт робочі трапи. Після цього випадку працівники аеропорту «Суми» написали колективний лист Міністру інфраструктури України.
На даний момент аеропорт «Суми» приймає тільки рідкісні чартерні рейси, які виконуються на невеликих регіональних літаках. При цьому довжини смуги аеродрому в 2500 метрів досить для прийому середньомагістральних літаків типу Boeing 737, A320, McDonnell Douglas.
Джерело: 0542.ua