Афера на 6,5 мільйона: Ремонт дороги затягнули навмисне?
Два тендери – і право ремонтувати покриття на Горького у Ромнах отримало підприємство, що зробило вже великий “шмат” роменських доріг. Як сталося так, що асфальт клали не в літню теплу погоду, а по холоду, та чому підприємство, яке “відбрили” на перших торгах, більше не захотіло брати участі в тендері – далі.
Якби визначали найграндіозніше будівництво року в місті Ромни, це звання по праву отримав би ремонт дороги на вулиці Горького. Уперше про закупівлю з поточного ремонту управління житлово-комунального господарства оголосило наприкінці липня. Тоді тендер “зірвався”, бо один з учасників, як розповіли в УЖКГ, не подав усіх потрібних документів. Мова йде про підприємство “Суми-Сервіс-Буд”, яке спеціалізується, зокрема, на будівництві доріг і автострад.
Якщо прослідкувати історію підприємства за допомогою офіційного майданчика “Prozorro”, видно, що сума його переможних пропозицій та укладених договорів “перевалила” за 28 мільйонів, у тому числі “Суми-Сервіс-Буд” мав декілька “мільйонних” угод у сфері ремонту та будівництва доріг. Чи не дивно, що підприємство з фінансовими операціями такого масштабу “забуло” надати електронний цифровий підпис, претендуючи на перемогу в 6-мільйонному тендері?
Журналісти зв’язалися з представниками “Суми-Сервіс-Буд”. Інженер із проектно-кошторисної роботи пані Вікторія говорить: у тендерній документації було вказано, що подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено згідно із законодавством про електронний документообіг. “Закон обов’язкового скріплення електронним підписом не вимагає”, – пояснює фахівець. І оскільки підпису в підприємства на той момент не було, його не надали.
Оскаржувати ж рішення роменських “комунальників” не стали, адже тендер і так був оголошений пізно, говорить інженер. “Є певні терміни на розгляд, доки б ми оскаржили, дійшло б до жовтня, тендер закінчився б у листопаді, погодні умови несприятливі були б для виконання робіт” – говорить представниця підприємства. Саме з цієї ж причини не стали брати участь у тендері, коли його оголосили вдруге. “Погодні умови, бачите, і в листопаді вже не дуже сприятливі для виконання дорожніх робіт. Якщо виконувати ремонт, то якісно, а не в сніг класти асфальт”, – наголошує інженер.
Однак, це не завадило провести ремонт іншому підприємству – ТОВ “Містобудування Інвест ЛТД”. Саме це підприємство було єдиним конкурентом “Суми-Сервіс-Буду” під час оголошення першого тендеру, і саме воно вже добре відоме роменцям: тільки протягом 2018 року “Містобудування Інвест ЛТД” виграло 7 тендерів на ремонт роменських доріг на загальну суму понад 11 мільйонів гривень.
Товариство виграло тендер на ремонт Горького, оголошений вдруге, й узялося за роботу. Не стала на заваді й погода. Попри те, що стовпчик термометра не піднімався вище +4 градусів, техніка активно працювала. Трудилися й уночі, коли вже зовсім стояв “мінус”.
При цьому представники влади запевняли: погодні умови для виконання ремонту – сприятливі.
Та зовсім не те говорять Технічні умови ремонту доріг. Зокрема, улаштування покриттів із гарячих асфальтобетонних сумішей, які мали місце на Горького, відповідно до Технічних умов, можна виконувати восени, але якщо температура повітря не нижча плюс 10 градусів. Використання теплої асфальтобетонної суміші дозволяється в суху погоду, коли температура повітря не нижча мінус 10 градусів.
Залишається сподіватися, що дорога не зійде разом зі снігом. Принаймні гарантійний строк наданих послуг, прописаний у договорі, становить 3 роки.
Новий погляд Роменщини