У Сумах впровадять автоматизовану систему оплати проїзду в пасажирському транспорті
У Сумах у 2019 році розробили Програму автоматизованої системи обліку оплати проїзду у міському пасажирському транспорті на території Сумської міської ОТГ на 2020–2022 роки.
За словами начальника відділу транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг Сергія ЯКОВЕНКА, відповідна Програма розроблялася фахівцями відділу на основі вивчення досвіду інших міст країни. Очікується, що впровадження АСООП (автоматизованої системи обліку оплати проїзду) забезпечить багато економічних переваг. Електронний облік пасажиропотоку на маршрутах громадського транспорту дозволить оцінити реальних обіг коштів. Окрім того, система забезпечить можливість зручної, швидкої оплати і контролю проїзду.
«Ми керувалися досвідом роботи Чернігова та Тернополя в цьому питанні. Спілкувалися з фахівцями, які працюють у сфері розроблення програмного забезпечення обладнання, яке потрібне для роботи такої системи. Зважаючи на це, нами була розроблена відповідна Програма, у якій визначаються основні вимоги до функціонування АСООП», – сказав Сергій Яковенко.
Автоматизована система обліку оплати проїзду передбачає застосування обладнання пристроїв програмного забезпечення та системної роботи, яке можливо при формуванні даних щодо здійснення кількості поїздок кожним пасажиром, і окремої категорії пільгових пасажирів.
Начальник відділу транспорту, зв’язку та телекомунікаційних послуг повідомив, – електронні картки для пільгової категорії населення будуть персоніфіковані, оскільки за законодавством пільгою користується певна особа. Програмою в міському бюджеті заплановано кошти на виготовлення персоніфікованих карток для пільгової категорії громадян, які видаватимуться безкоштовно. Пункти видачі електронних квитків для пільговиків планують розмістити в ЦНАПі та департаменті соціального захисту населення.
Сама ж Програма впроваджуватиметься в чотири етапи. Під час реалізації першого етапу програми (протягом 2020-2021 рр.) міською владою буде виконано ряд заходів організаційно-нормативної підтримки, спрямованих на залучення інвестора, створення передумов для впровадження автоматизованої системи, а також забезпечення організаційної підтримки та популяризації проекту.
«Відповідно до вимог Програми, фінансування буде покладено на інвестора, який буде брати на себе витрати за обладнання системами всіх транспортних засобів. Потім інвестор працюватиме за відсоток від транзакції по всіх цих розрахунках», – зауважив посадовець.
За попередніми підрахунками, на впровадження АСООП в міському пасажирському транспорті потрібно 25 млн гривень. Кошти інвестора на обладнання АСООП в міському комунальному транспорті орієнтовно сягнуть 17,5 млн грн. разових витрат. Потому, щорічно, близько 4 млн. грн. необхідно буде сплачувати інвестору, щоб підтримувати автоматизовану систему в комунальних тролейбусах та автобусах.
Сергій Яковенко повідомив, – при розрахунку вартості впровадження АСООП брали до уваги наявну кількість тролейбусів та автобусів з урахуванням резерву. Сума розрахована на 100 одиниць комунального і 300 одиниць приватного транспорту.
Впровадження АСООП згідно пункту Програми розпочнеться з комунального транспорту, у тролейбусах та автобусах КП «Електроавтотранс».
Стосовно приватного транспорту, вимоги згідно яких перевізники будуть зобов’язані встановити на свій транспорт АСООП вже включили до умов проведення майбутнього конкурсу.