Визначили фірми, які впроваджуватимуть електронний квиток у комунальному транспорті Сум
У Сумах визначили компанії, які впроваджуватимуть електронний квиток у комунальних тролейбусах та автобусах. Це система розрахунків за проїзд безконтактною пластиковою карткою, пише suspilne.media.
Як відбувався конкурс
На конкурс виносили два лоти – систему обліку оплати проїзду та систему диспетчерського управління. Документи учасники подавали у двох конвертах. По першому лоту пропозиції надали чотири компанії, три з яких відхили під час засідання конкурсного комітету. По другому – з двох учасників до конкурсу допустили одного.
Учасники конкурсу на створення системи обліку оплати за проїзд
- ТзОВ «Сіті Кард Сістем»
- ТОВ «Чернігівська транспортна компанія»
- ТОВ «ІнтерПроІнвест»
- Консорціум «Астек».
Учасники конкурсу на створення системи диспетчерського обліку
- ФОП Світайло С. А.
- ТОВ «Дозор Україна».
Ті, хто не пройшли, подали не всі документи, або вони не відповідали умовам конкурсу, сказав начальник міського відділу транспорту Сергій Яковенко. Пропозиції решти кандидатів відкривали під час самого конкурсу 29 червня. Першим виступав представник Консорціуму “Астек” – директор КС “Мехатронікс” Анатолій Долинний. Говорив про заробіток і витрати.
“Ми взяли вашу інформацію у публічному просторі, яка говорить, що приблизно 8 млн грн. – це вартість збору виручки станом за 2020 р. І виходимо з того, що після впровадження електронного квитка витрати міста мають скоротитися на збір виручки. Ми пропонуємо взяти на себе ці витрати у розмірі 90%. Наша пропозиція – оператор збору виручки отримує додаткову премію у розмірі 3% з того моменту, коли збір виручки збільшується не менше, ніж на 10%, тобто це приблизно третина цього зростання”, – сказав Долинний.
Він також розповів, що скорочення штату працівників має відбутися через рік після підписання договорів. “Частина цих співробітників точно, на мій погляд, можуть залишитися в професії, просто їх функціонал, їхні обов’язки, їхня відповідальність може помінятися. По соціальній вашій функції вам треба кондукторів тримати завжди, тому що це добре для кондукторів, але якщо говорити про ефективність. Нащо взагалі це все робити?”, – сказав Долинний.
На другий лот – систему диспетчерського управління, яка дозволить моніторити кількість оплат на обраній зупинці або протягом руху транспорту, подався сумський підприємець Сергій Світайло. Він зараз обслуговує GPS-трекери, які встановив, і які використовують перевізники.
У комісії виникло питання щодо того, що ці пристрої не завжди відображаються. “Комунальні пристрої відображаються – 100%. Коли якийсь пристрій виходить з ладу, дзвінок від технічного спеціаліста, ми моментально це все поновлюємо. Не відображаються пристрої у приватних перевізників. Коли нам повідомляють перевізники, ми до них виїжджаємо, лагодимо, як правило на ранок воно заново обривається. Ну, це у деяких”, – сказав Світайло.
Директор “Чернігівської транспортної компанії” Артем Тарасенко, якого не допустили до конкурсу, також був присутнім у залі. Приїхав, аби отримати копію протоколу та дізнатися причину відмови.
“Сказали, що відсутня була копія нашого договору по впровадженню з містом Черніговом, але там вона була. Також сказали, що відсутня вимога КСЗІ, тобто сертифікат захисту інформації. Але саме по даному сертифікату було ще відхилено три кандидати. У нас є досвід впровадження вже у 15 містах України з нашими партнерами, у жодному конкурсі ніколи не потрібен був цей сертифікат. Цей сертифікат використовується для захисту інформації. Наприклад, ми зараз будемо впроваджувати паркування у Чернігові, і там ми будемо спілкуватися, звертатися до бази МВС, саме там необхідний цей сертифікат захисту інформації, оскільки є персональні дані. Тут цього непотрібно”, – вважає Тарасенко. Чи подаватимуть до Антимонопольного комітету скаргу, поки вирішують.
На результати конкурсу учасники очікували у коридорі близько години. Після обговорення пропозицій, конкурсний комітет оголосив переможцями тих, хто і брав участь.
Скільки коштуватиме місту запровадження електронного квитка
“Розрахункова сума інвестицій може складати до 40 млн. І ця сума розрахована на два етапи. Ми зараз впроваджуємо перший. Перший етап – це впровадження АСООП в комунальному транспорті, і розрахункова вартість 20-25 млн грн. в залежності від типу обладнання і всіх складових. Решта суми – це впровадження уже у приватному транспорті, але це другий етап і ми про нього поки що не розмовляємо”, – розповів начальник відділу транспорту та зв’язку Сумської міськради Сергій Яковенко.
Договір із переможцями на чотири та п’ять років мають підписати протягом десяти днів. Саму систему електронного квитка з моменту його укладання планують впровадити за сім місяців.