Шкарлет озвучив міністерські плани на 2020 рік у сфері освіти, науки та інновацій
Новопризначений виконуючий обов’язки міністра освіти Сергій Шкарлет розповів про напрямки роботи та нові цілі міністерства.
План роботи Міністерства освіти і науки України на друге півріччя 2020 року Шкарлет презентував під час засідання Комітету Верховної Ради з питань освіти науки та інновацій 1 липня.
Очільник міністерства розповів про майбутні плани та зміни в сфері освіти, науки та інновацій.
А також виокремив ключові завдання в організації навчальних процесів під час пандемії.
В сфері шкільної, інклюзивної та позашкільної освіти:
🖍 Затвердження державного стандарту базової середньої освіти, тобто створення умов для переходу в 2022 до реалізації реформи Нова українська школа на рівні базової середньої освіти 5-9 клас.
🖍 Організація та проведення в 2020-2021 – року математики в Україні.
🖍 Затвердження професійного стандарту за професією вчитель закладу загальної середньої освіти, керівник закладу загальної середньої освіти, директор навчально-виховного закладу практичний психолог та інші.
🖍 Подальша реалізація проекту “Спроможна школа для кращих результатів”.
🖍 Забезпечення шкіл електронно-освітніми ресурсами, комп’ютерним та мультимедійним обладнанням під час пандемії, а також сучасними меблями та обладнанням для природничо-технічних кабінетів, а також STEAM-лабораторій.
🖍 Запуск національної освітньої електронної платформи.
🖍 Затвердження нового порядку організації інклюзивного навчання в закладах загальної та середньої освіти.
🖍 Затвердження порядку проживання та утримання учнів в пансіонних закладах освіти.
🖍 Розроблення нової редакції закону “Про позашкільну освіту” – розширення можливостей дітей.
🖍 Забезпечення участі України в міжнародному порівняльному дослідженні природничо-математичної освіти TIMSS-2023.
🖍 Забезпечення участі України в міжнародному дослідженні якості освіти PISA 2021.
У сфері професійної освіти:
✅ Розроблення та подання до Кабміну проекту закону “Про професійну освіту”.
✅ Законодавче регулювання створення єдиної системи професійної освіти в Україні.
✅ Створення навчально-практичних центрів в закладах професійної освіти за кошти державного бюджету.
✅ Розроблення рекомендацій з оптимізації мережі професійної освіти державної та комунальної форм власності на основі проведення аудиту регіональних мереж системи професійної освіти.
✅ Розроблення проекту нової системи фінансування державного замовлення на підготовку кваліфікованих робітників.
✅ Оновлення змісту професійної освіти, зокрема, розроблення стандартів професійної освіти та освітніх програм на компетентнісній основі.
✅ Залучення представників бізнесу до освітнього процесу в закладах професійної освіти, зокрема, розширення можливостей індивідуального оформлення навчання.
✅ Проведення регіональних та всеукраїнських конкурсів фахової майстерності, в тому числі міжнародного конкурсу WORLDSKILLS.
В сфері вищої освіти та освіти дорослих:
🎓 Забезпечення фінансової автономії закладів вищої освіти для здійснення власної діяльності.
🎓 Подальша акредитація формули фінансування закладів вищої освіти за результатами їх діяльності.
🎓 Пілотування електронної системи моніторингу працевлаштування випускників.
🎓 Завершення розроблення стандартів вищої освіти всіх рівнів на компетентнісній основі.
🎓 Підписання кредитної угоди з міжнародним банком реконструкції розвитку для продовження реформування вищої освіти – 200 млн євро.
🎓 Пілотування єдиного державного кваліфікаційного іспиту за технологіями ЗНО для регульованих професій.
🎓 Розроблення та винесення на розгляд Уряду проектів плану заходів щодо популяризації можливостей здобуття вищої освіти в україні для іноземних громадян.
🎓 Розроблення та редакція ліцензійних умов для запровадження електронної діяльності в закладах у сфері вищої освіти.
🎓 Розроблення та апробація порядку експерименту про дуальну форму здобуття вищої освіти.
🎓 Розроблення та внесення на розгляд Уряду закону україни “Про освіту дорослих”.
🎓 Розроблення за участі Національного інституту стратегічних досліджень та Національної академії наук України та винесення на розгляд Уряду стратегії розвитку вищої освіти 2021- 2023 років.
🎓Розроблення та внесення на розгляд Уряду проекту державної програми “Відновлення та розбудова мереж гуртожитків для проживання студентів закладів вищої освіти”.
В сфері науки:
🔎 Надання фінансової підтримки українським науковцям та інноваційним підприємствам в межах допомоги Україні від ЄС в рамках програми “Горизонт 2020”.
🔎 Забезпечення грантової підтримки найкращих проектів українських вчених в межах конкурсу Національного фонду досліджень.
🔎 Здійснення заходів щодо приєднання України до грантової програми “Горизонт Європа”.
🔎 Розроблення дорожньої карти інтеграції України до європейського дослідницького простору.
🔎 Пролонгація державної цільової науково-технічної програми антарктичних досліджень.
🔎 Вдосконалення механізмів та інструментів реалізації прав учасників освітнього процесу та наукових працівників на академічну мобільність.
🔎 Скасування оподаткування іноземних грантів на проведення наукових досліджень та розробок.
🔎 Розширення обсягів фінансування та диверсифікації інструментів
🔎 Продовження робіт зі створення національної електронної науково-інноваційної системи.
В сфері інновацій:
✅ Розроблення та внесення на розгляд уряду законопроекту “Про внесення змін до деяких законів щодо стимулювання діяльності у сфері трансферу технологій”.
✅ Формування переліку потенційно готових до впровадження розробок створених за бюджетні кошти.
✅ Запровадження закордонного патентування за бюджетні кошти.
✅ Запровадження інноваційного ваучеру.
✅Реалізація пілотного проекту зі створення на базі закладів вищої освіти та наукових установ мережі стартап-школа-інкубатор-акселератор.
✅ Забезпечення доступу до міжнародних грантових фондів щодо підтримки інновацій та баз даних.
✅ Забезпечення функціонування пілотних регіональних центрів трансферних технологій та центрів експертиз і науково-технічних розробок.
✅ Проведення заходів, спрямованих на підвищення рівня знань, щодо інноваційної діяльності та розвитку інноваційної культури.
✅ Створення умов для сталої роботи закладів освіти під час пандемії.
Ключові завдання МОН на період пандемії:
- Проведення Зовнішнього незалежного оцінювання.
- Організація дистанційного навчання в закладах середньої, професійної та вищої освіти.
- Організація вступної кампанії до закладів освіти в 2020 році.
- Розроблення рекомендацій для роботи закладів освіти 2020-2021 навчальному році в умовах пандемії.
- Розроблення моделей виходу закладів освіти з карантинних обмежень.
- Розроблення протоколів та рекомендацій, щодо організації роботи закладів загальної та середньої освіти в умовах профілактики та розповсюдження коронавірусу.