Стали відомі результати виконання Програми економічного і соціального розвитку Сум
Депутати розглянули та затвердили результати виконання Програми економічного і соціального розвитку міста Суми на 2017 рік. Відповідне рішення Сумська міська рада ухвалила на сесії 28 лютого.
На реалізацію 28 програм у межах витрат головних розпорядників бюджетних коштів та окремих заходів Програми економічного і соціального розвитку міста Суми на 2017 рік було направлено 898,5 млн. гривень.
На 1 січня 2018 року на території, підпорядкованій Сумській міськраді, за попередніми даними, за оцінкою, чисельність наявного населення складала 267,3 тис. осіб, у тому числі по м. Суми 264,5 тис. осіб, по сільській місцевості 2,8 тис. осіб. Протягом 2017 року чисельність зменшилась на 1,1 тис., у т.ч. за рахунок природного скорочення на 1,0 тис. осіб.
У минулому році підприємства міста реалізували промислової продукції на 19,8 млрд. грн. (50,6% від загальнообласного обсягу реалізації), що на 14% більше порівняно з 2016 роком. У розрахунку на одну сумчанина у січні–грудні 2017 року реалізовано промислової продукції на 73,5 тис. грн., що більше ніж у двічі від загальнообласного показника та на 14,7% більше показника 2016 року.
Промислові підприємства продовжували оновлювати та розширювати виробничі потужності за рахунок власних та інших ресурсів. Так, відбулося відкриття нового заводу з виробництва упаковки для дитячого харчування та інших харчових продуктів в системі Guala Pack ТОВ «ГУАЛАПАК УКРАЇНА» («GUALA PACK S.P.A» (Італія) з виконанням робіт у 2017 року на суму 70,4 млн. гривень. З метою зростання обсягів виробництва та виготовлення нового виду продукції, закуплено обладнання для виробництва пакетів та ковпачків (за рахунок власних коштів) на суму 52,9 млн. грн. та обладнання для виробництва ламінатів (за рахунок інвестиційного кредиту) на 54,3 млн. гривень.
ТОВ «Кусум Фарм» проводило розширення виробничих потужностей за рахунок власних коштів на суму 0,5 млн. гривень. ПАТ «ВНДІ АЕН» на придбання основних засобів та капітальний ремонт будівель, споруд, обладнання використало 3,1 млн. гривень. ТОВ «Горобина» за рахунок залучених коштів реконструювало та модернізувало покрівлі виробничих та адміністративних приміщень на суму 1,6 млн. гривень. АТ «НВАТ «ВНДI КОМПРЕСОРМАШ» придбало установку лазерного маркування «Лазерит-20-100РН» з метою захисту продукції від підробок на суму 0,4 млн. гривень.
У 2017 році підприємствами автомобільного транспорту перевезено 28,2 млн. пасажирів і виконано пасажирооборот в обсязі 144,5 млн. пас. км. Порівняно з 2016 р. кількість перевезених пасажирів збільшилися на 14,9% при скороченні пасажирообороту – на 0,6 відсотків.
КП «Електроавтотранс» збільшив у порівнянні з 2016 роком випуск тролейбусів на лінію на 2,7% (38 одиниць); автобусів на 27,4% (14,9 одиниць); кількість перевезених пасажирів тролейбусами (з урахуванням пільгових пасажирів 14,6 млн.) на 5,8% (20,9 млн. осіб), автобусами – на 49,0% (5,2 млн. осіб), у тому числі з платним проїздом на 34,4% (1,6 млн. осіб).
Підприємству з міського бюджету відшкодовано різницю між встановленими та економічно обґрунтованими тарифами у сумі 9 млн. гривень.
За рахунок коштів міського бюджету придбано 4 тролейбуси, 5 автобусів середньої та 4 автобуси великої місткості на загальну суму 42,8 млн. грн. На капітальний ремонт тролейбусів, комірок тягових підстанцій та оглядових ям з міського бюджету спрямовано 4,7 млн. гривень.
З метою підтримки суб’єктів малого і середнього підприємництва у 2017 році Сумська міська рада схвалила нормативно-правові акти, якими:
– передбачено з 01 січня 2018 року надання 50 % пільг по сплаті земельного податку для підприємств та фізичних осіб – підприємців малого та середнього бізнесу за визначеними деякими основними видами діяльності: виробництво деяких видів продуктів харчування, одягу та взуття, виробів з деревини, текстильне та трикотажне виробництво, у яких середня кількість працівників за календарний рік не перевищує 250 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 50 мільйонам євро;
– визначено механізм відшкодування частини відсотків за коротко- і середньостроковими кредитами, що надаються банками на реалізацію бізнес-планів суб’єктів малого і середнього підприємництва (від 40 до 70%);
– встановлений розмір ставок єдиного податку для І та ІІ груп фізичних осіб-підприємців від 5% до 10% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб (І група) та мінімальної заробітної плати (ІІ група).
Управлінням «Центр надання адміністративних послуг у м. Суми» надавалося 206 адміністративних послуг, що на 10,8 % більше ніж у 2016 році, у т.ч. відділом дозвільних процедур – 112, суб’єктами надання яких є територіальні органи центральних органів виконавчої влади (53 послуги), Сумська ОДА (11 послуг), СМР (49 послуг). ЦНАПом надано 451,1 тис. адміністративних послуг, в тому числі документів дозвільного характеру – 47,8 тис., 872,6 тис. консультацій працівниками Центру і представниками адміністративних та дозвільних органів в приміщенні ЦНАП.
З серпня 2017 року в ЦНАП забезпечується оформлення паспортних документів громадян України у вигляді ID-картки та паспортів громадянина України для виїзду за кордон.
Обсяг прямих іноземних інвестицій в економіку міста на 31.12.2017 склав 98,1 млн. дол. США, або на 5,1 % менше обсягу 2016 р. (103,4 млн. дол. США). В загальному обсязі по області обсяг прямих іноземних інвестицій в економіку міста Суми складає 52,2 відсотка.
На промислових підприємствах зосереджено 52,9 млн. дол. США (53,9% до загального обсягу прямих іноземних інвестицій в економіку м. Суми) залученого іноземного капіталу, в операціях з нерухомим майном – 31,1 млн. дол. США (31,7%).
Торік підприємства міста освоїли 2,6 млрд. грн. капітальних інвестицій, що на 28,5% більше 2016 року. Головним джерелом фінансування виступали власні кошти підприємств та організацій (65,4% загального обсягу). Кошти містян на будівництво житла склали 12,2 відсотка.
Виходячи з аналізу соціально-економічних показників розвитку міста за підсумками І півріччя 2017 року оновлено рейтинг інвестиційної привабливості міста Суми на рівні invA- (висока інвестиційна привабливість м. Суми порівняно з іншими суб’єктами рейтингування).
У 2017 році розпочата робота зі створення індустріального парку в м. Суми: визначено земельну ділянку (в районі заводу «Центроліт») орієнтовною площею 24 га. В грудні затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель комунальної власності; розпочата робота з розробки концепції індустріального парку.
З метою демонстрації конкурентних переваг, економічного та інвестиційного потенціалу міста створено промоційний відеоролик про Суми. Оновлено інформацію та інфографіку в Інвестиційному паспорті м. Суми.
Одним із напрямів інвестиційної діяльності міста є залучення коштів з альтернативних джерел. Продовжувалася співпраця з міжнародними фінансовими організаціями, зокрема з Європейським інвестиційним банком в рамках наступних проектів:
– «Міський громадський транспорт в Україні» (залучення кредитних коштів в сумі 4 млн. євро на оновлення рухомого складу тролейбусів КП «Електроавтотранс»);
– «Програма розвитку муніципальної інфраструктури України» (передбачається залучення 5,2 млн. євро кредитних коштів для реалізації проекту «Підвищення енергоефективності в дошкільних навчальних закладах м. Суми» (33 будівлі).
Для реалізації проекту «Покращення енергоефективності в освітніх закладах м. Суми» (ДНЗ №2, ДНЗ № 22 та ССШ № 29) отримано в повному обсязі кредит НЕФКО на загальну суму 9,4 млн. грн., в т.ч. у 2017 році – 1,3 млн. грн., за рахунок яких проводилися роботи з реконструкції ДНЗ №22 «Джерельце» та ССШ №29.
Також проводилася співпраця з наступними проектами та донорськими організаціями:
– з проектом Агентства США з міжнародного розвитку USAID «Муніципальна енергетична реформа», в рамках якого зокрема проводилася робота з упровадження системи енергоменеджменту в бюджетній сфері згідно з ISO-50001; актуалізація інвестиційного ТЕО проекту «Підвищення енергоефективності в дошкільних навчальних закладах м. Суми»;
– з проектом «Партнерство з модернізації: енергоефективність у лікарнях», що реалізується Німецьким товариством з міжнародного співробітництва (GIZ) і має на меті істотно поліпшити енергетичну ситуацію в міських лікарнях;
– з Інститутом бюджету та соціально-економічних досліджень (ІБСЕД) в рамках проекту «Зміцнення місцевої фінансової ініціативи (ЗМФІ-ІІ) впровадження» за підтримки (USAID) місту надавалася методологічна, технічна та промоційна підтримка у процесах популяризації громадського бюджету.
Проект «Підвищення енергоефективності в освітніх закладах міста Суми» (школи №№ 7, 9, 20) став переможцем конкурсу Європейської комісії та буде реалізовуватися в т.ч. за рахунок грантових коштів в сумі 1,14 млн. євро. Загальна вартість проекту 1,63 млн. євро.
Успішно реалізовано три проекти німецької програми SES (Служба старших експертів) у галузях «Освіта», «Соціальний захист населення» та «Охорона здоров’я».
У сфері містобудування прийнято комплексну схему розміщення рекламних засобів на території міста, спрямовану на системне розміщення рекламних засобів відповідно до зонування. Проведено конкурс на розробку концепції розвитку міського парку ім. І.М. Кожедуба. Розроблені проекти містобудівної документації: детальний план території житлового мікрорайону між вул. Нахімова, Проектна 9 та Соколина; детальний план території (реконструкція) між вулицями Прокоф’єва, 2-га Харківська та Фабрична; детальний план території між вул. Харківською, просп. Михайла Лушпи та вул. Івана Сірка.
У галузі будівництва у 2017 року підприємства міста виконали будівельних робіт на суму 956,8 млн. гривень, тобто на 28,6% більше 2016 року. У 2017 році прийнято в експлуатацію 66,8 тис. кв. м загальної площі житла, що на 0,9 % більше ніж за 2016 рік.
У рамках програми сприяння житловому молодіжному будівництву виділено 2,3 млн. грн з міського бюджету, що дало змогу надати 5 пільгових довгострокових кредитів сім’ям на будівництво житла загальною площею 258,11 кв.м.
Обсяг видатків міського бюджету на капітальні вкладення склав 115,5 млн. грн. Найбільше з них спрямовано на будівництво та реконструкцію закладів освіти – 22,3 млн. грн., об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства – 19,8 млн. грн., спорту – 12,1 млн. грн., дитячих та спортивних майданчиків – 7,9 млн. грн., шляхового господарства – 4,2 млн. гривень.
Комунальними підприємствами, засновником яких є Сумська міська рада, надавалися послуги із забезпечення життєдіяльності громади міста. За рахунок коштів міського бюджету поповнено статутні капітали комунальних підприємств для придбання техніки та проведення капітальних ремонтів активів в сумі 55,1 млн. гривень.
Загальна кількість підприємств роздрібної торгівлі налічує 1240 одиниць (що на 1,2% більше 2016 р.), 409 одиниць ресторанного господарства (більше на 0,8%). Протягом року мережа підприємств торгівлі та побутового обслуговування населення поповнилась за рахунок відкриття та поновлення роботи 91 об’єктом роздрібної торгівлі (магазинів); 14 закладів ресторанного господарства та 7 підприємств по наданню побутових послуг населенню.
Обсяг роздрібного товарообороту підприємств, основним видом економічної діяльності яких є роздрібна торгівля, у січні-вересні 2017 року склав 3,8 млрд. грн. (при плановому завданні на рік – 5 млрд. грн.). Індекс фізичного обсягу роздрібного товарообороту торгової мережі підприємств порівняно з січнем-вереснем 2016 року збільшився на 8,4 відсотків.
Робота житлово-комунального господарства міста забезпечувала необхідними послугами першочергові потреби населення, підприємств та організацій міста.
Станом на 1 січня 2018 року створено 226 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та 171 органів самоорганізації населення. За 2017 рік створено 21 ОСББ та 21 ОСН.
За 2017 рік обслуговуючі підприємства провели робіт по поточному ремонту на суму 21,2 млн. гривень.
З метою стимулювання сумчан до впровадження енергоефективних та енергозберігаючих заходів, з міського бюджету відшкодовано частини відсотків за кредитами, залученими на заходи з енергозбереження, на суму майже 1,4 млн. грн. ( у т.ч. 2,4 тис. фізичним особам та 8 ОСББ).
Проведено капітальний ремонт 171 ліфта та 165 систем ОДС та експертне обстеження 148 ліфтів, які вичерпали строк експлуатації.
Відповідно до Положення про дольову участь співвласників у поточному, капітальному ремонтах з міського бюджету було виділено співфінансування на загальну суму 3,1 млн. грн. по 13 будинках, у т.ч. по 12 будинках, в яких створено ЖБК та ОСББ (у розмірі 70% вартості робіт) а також мешканцям 1 будинку, в якому не створені такі форми управління (у розмірі 60%).
Виконані значні обсяги капітального ремонту тротуарів, доріжок, в т.ч. з влаштуванням велодоріжок 30,7 тис. кв.м. та поточного ремонту тротуарів загальною площею 2,9 тис. кв. метрів.
Виконані роботи по капітальному ремонту 13 зупинок громадського транспорту зі встановленням павільйонів; капітальному ремонту скверів по вул. Набережна р. Стрілка на загальну суму 1,2 млн. грн., скверу Шевченка на загальну суму 0,2 млн. гривень.
Площа капітально відремонтованих доріг – 100,1 тис. кв. м, поточний ремонт проведено на площі 86,5 тис. кв.м.
Середній розмір заробітної плати працівників підприємств, установ, організацій у ІV кварталі 2017 року склав 7356 грн., що на 44,6% минулорічного показника, та майже в 2,3 рази перевищує розмір мінімальної заробітної плати (3200 грн.). Середньооблікова кількість працівників підприємств, установ, організацій у ІV кварталі 2017 року склала 79,7 тис. осіб, що залишається на рівні ІІІ кварталу.
Станом на 1 січня 2018 року існувала заборгованість із виплати заробітної плати по 20 роботодавцям на загальну суму 108,2 млн. гривень. У порівнянні з початком 2017 року кількість підприємств-боржників зменшилася на 7 або на 25,9%, сума заборгованості із заробітної плати, навпаки, зросла на 27 млн. грн. або на 18,6%.
На кінець грудня 2017 року чисельність зареєстрованих безробітних складала 2123 особи, що на 3,1% менше, ніж на кінець грудня 2016 року.
Послугами центру зайнятості користувалось 7 тис. зареєстрованих безробітних (що майже на 35,8% менше порівняно з 2016 роком). Професійна підготовка та перепідготовка, підвищення кваліфікації здійснювалися з урахуванням потреб ринку праці. Протягом року навчання пройшли майже 499 городян.
В місті створено 5782 нових робочих місця, що складає 113,4% від планового завдання на рік. Серед них: 2493 – у юридичних осіб, 2454 фізичних осіб зареєстровано як суб’єктів підприємницької діяльності, укладено 835 трудових договорів між підприємцями та найманими працівниками.
Значна увага приділялася впровадженню енергозберігаючих заходів, зокрема, в закладах бюджетної сфери, на які спрямовано 40,2 млн. грн. (25,7 млн. грн. – кошти міського бюджету, 3,7 млн. грн. – кредитні кошти НЕФКО, 10,5 млн. грн. – кошти державного бюджету, 0,3 млн. грн. – кошти обласного бюджету). Крім того, в рамках проекту «Школа енергії-2», що впроваджувався за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) ГмбХ, отримано матеріали для утеплення покрівлі та децентралізовані приточно-витяжні рекуператори для ЗОШ № 5.
В гуманітарній та соціальній сферах продовжувалась робота по наданню своєчасних та якісних послуг, а також виконувались державні та міські програми в частині надання усіх видів соціальних допомог, пільг та субсидій населенню міста. Покращувалась матеріально-технічна база комунальних установ та закладів усіх сфер діяльності, здійснювалися поточні та капітальні ремонти, було забезпечено проведення різних загальноміських заходів та проводилась інша робота відповідно до виконання власних та делегованих повноважень.
З повним текстом інформації можна ознайомитись у рішенні від 28 лютого 2018 року № 3081 – МР «Про стан виконання Програми економічного і соціального розвитку міста Суми на 2017 рік, затвердженої рішенням Сумської міської ради від 21 грудня 2016 року № 1538-МР (зі змінами), за підсумками 2017 року»
Шановні читачі сайту “Сумські дебати”! У нас з’явився новий сервіс “Афіша”, де можна ознайомитись із тим, як цікаво та корисно провести свій вільний час. Ми зібрали всі масові заходи (кіно, театри, концерти, виставки, спортивні змагання, дискотеки та багато іншого) в одному місці для Вас!