Реформа медицини вчить жителів Сумщини брехати відносно діагнозу
Останнім часом усе частіше люди жаліються, що «швидка допомога» приїздить не на всі виклики. Зокрема, глухівчанка поскаржилася журналіста, що піднявся тиск, викликали «швидку», а до неї ніхто не приїхав -порадили звернутися до сімейного лікаря.
На які саме виклики виїжджати, вирішує не чергова бригада на місці в Глухові, а диспетчер у Сумах. Як повідомив заступник головного лікаря Шосткинської станції екстреної медичної допомоги Анатолій Клішевич, саме цей працівник має зі слів хворого вирішити, чи це екстрений випадок, чи ні.
Згідно наказу Міністерства охорони здоров’я №370, постанови КМ та ЗУ «Про екстрену меддопомогу» до екстрених відносяться пологи, втрата свідомості, гострі болі в серці, судоми, кровотечі, усі нещасні випадки. На такі виклики направляється «швидка». Якщо ж пацієнт жаліється на високу температуру, тиск, загострення хронічних хвороб, то йому порекомендують або звернутися за консультацією до сімейного лікаря, або ж мають направити бригаду невідкладної допомоги, що працює при Глухівській ЦРЛ. Щоправда, проблема в тому, що така в Глухові лише одна (за нормами повинно бути мінімум дві).
Інструкції дозволяють диспетчеру надати консультацію хворому телефоном із допомогою старшого лікаря, який за скаргами людини буде намагатися дистанційно оцінити стан і остаточно вирішити, чого вона потребує. Також може просто призначити ліки телефоном. Від цього часто шоковані не тільки пацієнти, але й медики. Як можна на відстані, не бачачи пацієнта, достовірно вирішити, що цій людині не потрібна допомога фельдшера?
Уряд більшу ставку робить на сімейних лікарів, на профілактику, але в реальності «швидка» залишається дуже затребуваною. За словами А. Клішевича, зараз керівництво обласної станції екстреної медичної допомоги готує звернення до керівників міських, районних рад з проханням перенаправляти відповідну суму фінансів, які приходять від держави на медицину, для утримання «швидкої», щоб ці бригади виїжджали на всі виклики. Та й на самій службі екстреної медичної допомоги склалася сумна картина. Так, на глухівській підстанції через високі вимоги та низькі зарплати багато працівників звільнилось. Із 7 машин у рейс виходять тільки 5, бо на всі не вистачає бригад.
У той же час глухівчани діляться секретами, як викликати «швидку» стовідсотково. “Не прибідняйтесь, що в вас температура і трохи тиск підскочив. Прикрасьте свій стан максимально, мовляв, судоми почалися чи свідомість втратили. Мені таке дочка порадила, а вона медик, каже, повідомляй, мамо, екстрений діагноз, а далі вже розберуться. Та й звідки ти знаєш, що в тебе не інсульт? Краще пробачення попросити, ніж на похорон запросити”, – відзначила 69-річна глухівчанка Катерина Миколаївна.
nedelya.info