Спостерігачі зафіксували на Сумщині незаконну політичну рекламу
27 та 28 січня спостерігачі ОПОРИ зафіксували листівки Радикальної партії Олега Ляшка на електроопорах у Глухові та борди із зображенням цього кандидата в обласному центрі, а також зовнішню рекламу ще одного учасника президентських перегонів – Олександра Шевченка в Сумах. На всіх згаданих матеріалах вихідні дані були відсутні.
На листівках, розміщених на електричних стовпах, зокрема, по вулиці Києво-Московській у Глухові, міститься напис “Ляшко. Час справедливості . Телевізійний патруль. Чиновники порушують закон? телефонуйте, вказаний номер телефону гарячої лінії. Зазначено, що дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів безкоштовні .
“Ми продивились ці листівочки, вони до виборів ніякого відношення не мають. Там написано, що якщо чиновники порушують закон, то просто дзвоніть на гарячу лінію. Ми тут не агітуємо за Ляшка, агітаційного там нічого немає”, – сказала у коментарі ОПОРІ керівник осередку Радикальної партії у Глухові Ольга Ковальова.
Також спостерігачі зафіксували борди із зображенням Олега Ляшка без вихідних даних в обласному центрі. Зокрема, на вул. Привокзальна, на пр. Лушпи, біля житлового будинку 43 у спальному мікрорайоні обласного центру.
“Підряднику вислані нові борди з вихідними даними, почався процес переклейки, протягом одного-двох днів все буде замінено”, – розповіли нам в місцевому осередку Радикальної партії, щоправда посаду і прізвище особа, від якої ми отримали цю інформацію, не назвала.
Окрім того, на вул. Героїв Крут спостерігачі зафіксували зовнішні рекламні конструкції із зображенням ще одного кандидата на пост Президента України – лідера політичної партії «Українське об’єднання патріотів — УКРОП» Олександра Шевченка.
Голова Сумської обласної організації “Українського об’єднання патріотів – УКРОП” Владислав Луговий надав ОПОРІ письмовий коментар: “Розміщення інформації на зовнішній рекламній площі здійснюється на підставі договірних відносин між двома суб’єктами господарювання, які виникли до офіційного початку виборчого процесу. Примірники договорів відсутні, оскільки Сумська обласна організація не є замовником реклами, а відтак і стороною договору, а втручання в господарську діяльність прямо заборонено законом (ст. 23 Господарського кодексу України). В договорі прописані строки дії договору. Жодних обмежень щодо дії договорів від час перебігу президентської виборчої компанії чинним законодавством не передбачені. Жодних вимог щодо інформації про тираж, відповідальну особі, тощо, не встановлено (Типові правила розміщення зовнішньої реклами пункт 34). У відповідності до дії закони у просторі та часі – відсутні відомості про порушення виборчого законодавства.”
Нагадаємо, 21 січня ЦВК зареєструвала Олександра Шевченка кандидатом на пост Президента України, Олега Ляшка – 25 січня.
Як зазначає радник з юридичних питань Павло Романюк, згідно з ч. 28 п.3 Правил благоустрою населених пунктів на території Глухівської міської ради 26.04.2013 №561 (зі змінами від 15.11.2013 та 25.09.2015) розміщувати різного роду інформацію на електричних стовпах, фасадах будівель, кіосках, парканах, телефонних та електричних шафах, трансформаторних підстанціях та інших об’єктах, розташованих на території населених пунктів міської ради – забороняється. Зазначені діяння мають ознаки складу адміністративного правопорушення передбаченого ст. 152 КУпАП. Також у матеріалах, розміщених на стовпах, є ознаки агітації з боку партії як суб’єкта виборчого процесу, що висунула кандидата на пост Президента України, та може кваліфікуватися за ст. 212-13 КУпАП – виготовлення або замовлення виготовлення під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а також розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) таких матеріалів. Це стосується і інших бордів без вихідних даних.
Це не перші випадки поширення зовнішньої реклами кандидатів без вихідних відомостей, передбачених виборчим законодавством, на Сумщині. У середині січня ОПОРА зверталась до поліції з приводу відсутності вихідних даних на агітаційних матеріалах кандидатів на пост Президента. 25 січня агітаційну продукцію без відповідних даних на користь одного з кандидатів поширювали у Конотопі.