Вітання Лисенка із Великоднем – шлях до ікони чи нормальна практика?
Суми – Не лише писанками та крашанками запам’ятався сумчанам Великдень. Мер міста Олександр Лисенко привітав громаду власним зображенням на рекламних носіях міста. Дехто із сумчан відреагував на це іронічними постами і «фотожабами» у соцмережах, а також запитами щодо кількості витрачених на привітання бюджетних коштів. Активісти називають подібні дії чиновників блюзнірством та самолюбуванням. В адміністрації ж міста нічого поганого в таких світлинах не вбачають.
У Сумах громадські активісти «чекають» на ікону із зображенням міського голови Олександра Лисенка. Іронічними постами у соцмережах із подібним змістом відреагували сумчани на привітання від очільника міста із Великоднем. За декілька днів до цього свята у Сумах з’явилися десятки сіті-лайтів та біл-бордів із фотографією Лисенка з підписом: «Вітаю зі святом Христового воскресіння».
Відповіли не лише сарказмом у Facebook, а й запитами щодо кількості витрачених бюджетних коштів на таке «привітання» у міськраді. За словами члена бюджетної громадської експертної комісії Максима Корнієнка, подібне «самолюбування» у стилі сумського міського голови. Утім, навіть цього разу, він себе перевершив.
«Конкретно цей випадок взагалі, як на мене, попахує святотатством. Таке відчуття, що скоро з нашого мера намалюють ікону і повісять у міськраді. Скільки на це «чудо» було витрачено бюджетних коштів, ми скоро дізнаємось. Запит стосовно цього вже в міськраді. І що цікаво, мій запит був не першим. Тобто громаду цікавить це питання», – говорить член планово-бюджетної громадської експертної комісії Максим Корнієнко.
«Це не висвітлення діяльності, а самолюбування за рахунок податків»
У 2016 році на «висвітлення діяльності» Сумської міськради було витрачено майже півмільйона гривень. Утім, за словами Корнієнка чиновники погано розуміють значення цих слів.
«Насправді це було ніяке не висвітлення діяльності, а самолюбування за рахунок коштів платників податків. Це ефіри, на яких чиновникам не задають критичних запитань. Це реклама на біл-бордах чи сіті-лайтах, де рекламується або політична партія, або її лідер. В той самий час, на безкоштовні ефіри, де владі можуть поставити незручні запитання, чиновники не ходять», – розповідає Максим Корнієнко.
Чи пов’язане воскресіння Христа з діяльністю міськради?
Зацікавило «привітання» міського голови і депутатів міськради. Зокрема Андрій Крамченков назвав дії сумського очільника «совком». Впевнений, сумчани не забули б про свято і без нагадувань чиновників за власні податки.
«У зв’язку із цією «кампанією привітання» у мене є декілька запитань: чи пов’язане якось воскресіння Христа з діяльністю міської ради? Чи податки мусульман на це пішли на рівні з податками християн? І головне – чому воскрес Христос, а на лайтбоксах обличчя Лисенка?», – сказав депутат міськради Андрій Крамченков.
Це загальноукраїнська практика?
Сам Олександр Лисенко коментувати ситуацію відмовився. У прес-службі міського голови сказали, що подібні привітання – нормальна загальнодержавна практика і нічого поганого в цьому не вбачають.
«Комусь може не подобатись, комусь – подобатись. Ситуація з тим, що міський голова чи голова держадміністрації, чи депутат вітає людей зі святом – це цілком нормально. Таке практикується не тільки в нашому місті, а й по всій країні. Це не проблема, якщо Україна буде відходити від такої практики, то Суми, можливо, будуть навіть першими у цьому», – говорить прес-секретар міського голови Сум Ігор Ганненко.
А от кількість подібних привітань по місту та витрачених на це бюджетних коштів у прес-службі назвати не змогли.
За результатами дослідження, яке нещодавно опублікував ресурс texty.org.ua, торік по всій країні місцева влада виділила на самопіар більше 26 мільйонів гривень. Чиновники ж Сумщини витратили на це найбільше – майже 3 мільйони, стверджують у texty.org.ua.
Радіо Свобода як і раніше готове надати можливість Олександрові Лисенку прокоментувати закиди критиків щодо його привітання з Великоднем.
Джерело: https://www.radiosvoboda.org/