Більшість сумчан їздять на маршрутках – дослідження
Відділ транспорту Сумської міськради провів тендер на дослідження мобільності населення Сум, за підсумками якого переможцем став Київський політехнічний інститут ім. Сікорського. Про це повідомив начальник відділу Сергій Яковенко на апаратній нараді в мерії 1 жовтня. На проведення цих досліджень з міськбюджету було виділено 450 тис., Київський же інститут запропонував найвигіднішу ціну – 415 грн, тому й виграв тендер. Згідно з угодою, результати дослідження повинні бути представлені до кінця грудня поточного року.
Нагадаємо, у цьому році в Сумах уже проводилося дослідження пасажиропотоку, на який було витрачено 200 тис. грн. Проводив його Харківський національний автодорожній університет (ХНАДУ) з 12 по 22 травня.
У липні результати дослідження були представлені на депутатській комісії з питань транспорту міськради. Дослідження проводилося як на комунальному, так і на приватному транспорті, на всіх маршрутах, з розподілом по всіх категоріях пасажирів: платних, частково платних (школярі та студенти) і безкоштовних. На основі отриманих даних було розраховано кількість пасажирів, перевезених на кожному маршруті. За висновками харків’ян, у 2018 році пасажиропотік у Сумах склав 68 млн чоловік (30 млн – на комунальному транспорті, 36 млн – на приватному). З них 44,2 млн відноситься до категорії платних пасажирів, 16,3 млн – до пільгової, майже 5,5 млн – студенти і 1,5 млн – школярі.
Як уточнив С. Яковенко, пасажиропотік і мобільність – це два абсолютно різні дослідження. Якщо в ході першого визначається кількість пасажирів, перевезених міським громадським транспортом, то метою другого є відстежити пересування населення по території міста в цілому: скільки людей користується кожним видом транспорту (громадським, власним авто, таксі скільки їздить на велосипеді, ходить пішки і т. ін.), в яких районах і за якими напрямками саме інтенсивний рух і т.п. Ці дані можуть бути використані для коригування транспортної схеми.
Джерело: shans.com.ua