У Сумах 69 електроопор мають тріщини та сколи: як та коли їх ремонтуватимуть
21 квітня у Сумах на Покровській площі електроопора впала на проїжджу частину. Рух транспорту, за інформацією поліції, тоді перекрили на 7 годин. Обійшлося без травмованих людей та пошкодження транспорту, який рухався у той час дорогою.
Ця опора, говорить начальниця електротехнічної служби “Електроавтотрансу” Любов Клюєва, не була визнана аварійною під час останнього обстеження у березні цього року. Ті ж опори, які мають руйнування – ремонтують за кошт підприємства. “За той рік у нас було встановлено чотири опори і це ж не з нових опор, а ті опори, які були в реконструкції контактної мережі, були вивільнені на якихось ділянках, то вони там виймалися і було проведено встановлення на інших ділянках. Також багато ДТП було, коли “Електроавтотранс” самостійно виставляє опори. Ми звертались неодноразово за тим, щоб нам виділяли кошти, тому що така кількість опор, підприємство просто неспроможне самостійно цю заміну провести”, — зазначила Любов Клюєва.
Обстежують опори, за словами Любові Клюєвої кожні пів року. Цьогоріч замінили дві, ще дві – на черзі. “За інформацією КП “Електроавтотранс” у місті на їх балансі перебуває понад 3 тисячі електроопор. У березні цього року працювала спеціально створена комісія, яка вивчала їх стан. За її результатами 69 опор мають тріщини та сколи, ще 26 нахилені у бік проїжджої частини, тож потребують або заміни, або ремонту, ще 29 – не використовуються. Їм необхідний демонтаж.
Цього року виконавчий комітет міської ради, говорить начальниця планово-економічного відділу підприємства Світлана Матвєєва, заклав у бюджеті громади на підтримку комунального підприємства, по програмі розвитку пасажирського транспорту близько 25 млн гривень.
Одна опора з доставкою і встановленням обійдеться підприємству від 40 до 50 тисяч гривень, говорить директор Андрій Новик. Протяжність контактної мережі підприємства – 103 км, обладнанню більше, ніж півстоліття. Загалом, на повне оновлення опор, тягових підстанцій та кабелів необхідно понад пів мільярда гривень. “Ми зверталися неодноразово і на різних рівнях. Це питання для вирішення в місті воно дуже тяжке. Ми ще в 2021 році звернулись до Міністерства інфраструктури, ми приймали участь у першому етапі “Громадський транспорт України”. Але, тут поки розглядалось це питання в Міністерстві фінансів, почалося вторгнення, і це питання відклалося до березня цього року”, — розповів директор ЕП “Електроавтотранс” Андрій Новик. Нині, додав Андрій Новик, очікують на відповідь Мінфіну.
Є два шляхи вирішення фінансування підприємства, говорить співзасновник ГО “Всеукраїнське товариство сприяння розвитку пасажирського транспорту” Андрій Заславський – або місто виділяє гроші на ремонти або комунальному підприємству треба встановити економічно обґрунтований тариф. “Це повинні бути і нові тролейбуси самі, і нові опори, і контактна мережа повинна змінюватися за кілька десятків років, вона також не вічна. Якщо ми говоримо про тарифи на проїзд у міському тролейбусі, то станом на початок 2023 року, економічно обґрунтований тариф вже перевищив відмітку 15 гривень — це за кожну поїздку, кожного пасажира у тролейбусі в тому числі і пільгових категорій. Звісно, якщо люди платять набагато менше, то і коштів не вистачає”, — пояснив Андрій Заславський.
Нині тариф на проїзд у сумському тролейбусі – 10 гривень. З них – 6 сплачує пасажир, ще 4 гривні – підприємству компенсують з міського бюджету. На підприємстві розрахували, що економічно вигідним буде тариф у 16 гривень. Розрахунки нині на розгляді виконавчого комітету міської ради.
Наразі ж, за словами Андрія Новика, створена на підприємстві комісія огляне опори та вже з конкретними розрахунками планують звернутись до міської ради з проханням виділити гроші на заміну аварійних стовпів. Свої висновки комісія має надати до 5 травня.
Читайте нас також в ТЕЛЕГРАМ
Читайте нас також в ІНСТАГРАМ